Jak dbać o soczewki?

następny post »
From: Bart <g...@o...plCUT>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Jak dbać o soczewki?
Date: Sat, 15 Oct 2005 12:09:41 +0200

Witam
Soczewki kontaktowe używam od niedawna i mam w związku z tym pytanie.
Przy odbieraniu soczewek optyk mówił, jak się z nimi obchodzić. Rano po
założeniu ich na oczy kazał wypłukać pojemnik przegotowaną wodą (od
czasu do czasu wyparzyć go) a wieczorem po prostu włożyć soczewki do
pojemnika wypełnionego nowym płynem. Ale na stronach dot. soczewek, na
płycie Bauscha którą dostałem z soczewkami trochę inaczej to wszystko
jest opisane - żeby rano przepłukiwać pojemniczek nowym płynem, a
wieczorem zanim włoży się soczewki do pojemników, spłukać je na ręku
dość solidnie z każdej strony. Może ktoś z dłuższym stażem powie mi jak
to powinno wyglądać? Z góry dziękuję

Bart

PS. Jeśli to ma jakieś znaczenie używam soczewek Bausch&Lomb
miesięcznych, a płyn to "Renu with MoistureLoc" w wersji No Rub