Jak dlugo brac vioxx 25 na rwe kulszowa?

11. Data: 2003-03-02 20:45:47

Temat: Re: Jak dlugo brac vioxx 25 na rwe kulszowa?
Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ja to mam srednio co pol roku, raz w jednej raz w drugiej nodze. Ostatnio
raczej w jednej i tej samej sie powtarza.
adam

12. Data: 2003-03-02 21:05:33

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Mar 2003 21:43:56 +0100, r...@p...onet.pl wrote:

>Kazal polozyc sie na brzuchu i uciska kregoslup w roznych miejscach pytajac czy
>boli noga. Potem podnosil noge do gory i na boki i pytal o to samo. Procz tego
>wywiad. Wiekszy bol przy siedzeniu ze zgieta noga.

No to znaczy, ze nic nie zrobiono. Sorry ! Wspomniane testy sa tylko
czescia badania fizykalnego. A nie kazal Ci na przyklad chodzic na
palcach lub na pietach ? Bo to tez by bylo potrzebne.

Ale : Xray i ten caly balagan - to dalsza i konieczna czesc
diagnostyki. Gdybys byl kobieta to bym sie pytal o densytometrie (
choc u mezczyzn osteoporoza tez sie zdarza).

Wiesz, ja sie nie czepiam. Ja tylko odpowiadam tak, jak mnie nauczono,
jak sie ode mnie wymaga i jak ja to robie.

Pozdrawiam

dradam

13. Data: 2003-03-02 22:19:31

Od: "andrzej" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak dlugo jak dlugo mu lek pomaga, a nie ma objawow ubocznych.

> VIOXX jest najlepiej sprzedajacym sie lekiem w Ameryce Polnocnej.
> Chwala wiec firmie !

Oj, Amerykanie....
Sa podatni na agresywna reklame i tyle.

O koksybach pisze sie w literaturze sporo - i to w zlym swietle.

Rowniez wyniki badan wskazuja, ze nie sa to leki bezpieczne, np.

Wyniki badania VIGOR (New Engl. J. Med; listopad 2000):

U pacjentow leczonych rofekoksybem ryzyko wystapienia zawalu serca bylo
5-krotnie wyzsze niz u pacjentow, ktorym podawano naproksen.

Zdaniem niektorych specjalistow badanie VIGOR zwrocilo uwage na dotychczas
niedostrzegane ryzyko zwiazane ze stosowaniem selektywnych inhibitorow
COX-2. Wyniki badania VIGOR moga wplynac na decyzje FDA i utrudnic
promowanie Vioxxu jako leku przeciwreumatycznego. Zalecono tez umieszczenie
w ulotce ostrzezenia o potencjalnym ryzyku.

rowniez doniesienia dot. celebrexu:

American Journal of Kidney Diseases (luty 2000)

Stosowanie wybiorczych inhibitorow COX-2 u pacjentow z niewydolnoscia nerek
spowodowalo znaczne pogorszenie funkcji tych naraadów po 2 tygodniach
leczenia (kwasica kanalikowa)

Po Celebrexie w samym USA zanotowano kilkanascie zgonow.

W zwiazku z tym w Wielkiej Brytanii zalecono stosowanie koksybow w
wyjatkowych i uzasadnionych przypadkach:

"The UK National Institute for Clinical Excellence has recommended that four
COX-2 inhibitors - celecoxib, rofecoxib, etodolac and meloxicam - should not
be routinely used for osteoarthritis and rheumatoid arthritis."

Trzeba pamietac, ze COX-2 to nie tylko enzym aktywny w stanie zapalnym, ale
spelniajacy wiele fizjologicznych funkcji - w srodblonku (prod.
prostacykliny), nerkach, mozgu, przewodzie pokarmowym i in.

Z drugiej strony, brak dzialania na COX-1 w plytkach krwi nie wplywa
korzystnie na zakrzepowosc krwi.

Dlatego lepiej stosowac Evidence Based Medicine, a nie Advertisement Based
Medicine...

A.

14. Data: 2003-03-02 22:38:16

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2 Mar 2003 23:19:31 +0100, "andrzej" <a...@g...pl>
wrote:

>Oj, Amerykanie....
>Sa podatni na agresywna reklame i tyle.

Nie zapominaj, ze North America to nie tylko USA.

>O koksybach pisze sie w literaturze sporo - i to w zlym swietle.

Nie tylko w zlym...

> [...]
>
>U pacjentow leczonych rofekoksybem ryzyko wystapienia zawalu serca bylo
>5-krotnie wyzsze niz u pacjentow, ktorym podawano naproksen.

Ale mniej bylo colon cancer, ze wspomne tylko jeden z aspektow.

> [...]
>promowanie Vioxxu jako leku przeciwreumatycznego. Zalecono tez umieszczenie
>w ulotce ostrzezenia o potencjalnym ryzyku.

Jest to umieszczone. Przynajmniej w Kanadzie. FDA nie ma nic tutaj do
gadania.

>Stosowanie wybiorczych inhibitorow COX-2 u pacjentow z niewydolnoscia nerek
>spowodowalo znaczne pogorszenie funkcji tych naraadów po 2 tygodniach
>leczenia (kwasica kanalikowa)

W tym zakresie VIOXX jest znacznie lepszy, niz kazdy NSAIDs, zwlaszcza
w polaczeniu z ACE.

>Po Celebrexie w samym USA zanotowano kilkanascie zgonow.

Po tylenolu i aspirynie te liczby sa niczym.

> [...]
>COX-2 inhibitors - celecoxib, rofecoxib, etodolac and meloxicam - should not
>be routinely used for osteoarthritis and rheumatoid arthritis."

Nie bede komentowal. Bo jaka jest alternatywa ? NSAIDs ?

>Z drugiej strony, brak dzialania na COX-1 w plytkach krwi nie wplywa
>korzystnie na zakrzepowosc krwi.

Dlatego tez sie nie uzywa COX-II w tych celach.

>Dlatego lepiej stosowac Evidence Based Medicine, a nie Advertisement Based
>Medicine...

Wlasnie o tym mowa. Wszystko to co jest publikowane w Kanadzie to jest
peer reviewed i EBM. Inaczej nie wolno, jak wiesz . A jak to wyglada w
Polsce ?

http://kiosk.onet.pl/art.html?DB=162&ITEM=1112345&KA
T=245

Pozdrawiam

dradam

15. Data: 2003-03-03 10:30:28

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 02 Mar 2003 14:05:33 -0700, dradam wrote:

> Ale : Xray i ten caly balagan - to dalsza i konieczna czesc
> diagnostyki. Gdybys byl kobieta to bym sie pytal o densytometrie (
> choc u mezczyzn osteoporoza tez sie zdarza).

Pół roku zespołu bólowego i brak choćby RTG kręgosłupa l-s - to nie jest
normalne...

> Wiesz, ja sie nie czepiam. Ja tylko odpowiadam tak, jak mnie nauczono,
> jak sie ode mnie wymaga i jak ja to robie.

Przyczepiając się - do Twojego MO dodał bym miorelaksant - o ile w RTG
nie było by stanu stanowiącego przeciwwskazanie. Preferuję myolastan:)

m.
--
Pozdrawiam,
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

16. Data: 2003-03-03 13:35:39

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

się - do Twojego MO dodał bym miorelaksant - o ile w RTG
> nie było by stanu stanowiącego przeciwwskazanie. Preferuję myolastan:)

Ale to chyba szkodzi na zoladek i jelita?
adam

17. Data: 2003-03-03 13:38:17

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Pół roku zespołu bólowego i brak choćby RTG kręgosłupa l-s - to nie jest
> normalne...

Te bol ustepuje na kilka miesiecy. RTG kosztuje Kase Chorych, moze dlatego nie
zalecono.

18. Data: 2003-03-04 08:40:56

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Mar 2003 14:35:39 +0100, r...@p...onet.pl wrote:

> Ale to chyba szkodzi na zoladek i jelita?

Heh... Cóż... Na upartego wszystko szkodzi na żołądek i jelita...
Ale akurat miorelaksanty na pewno znacznie mniej niż wszelkie nlpz - w
tym i koksyby.
W każdym razie w znanych mi indeksach leków takich akurat działań
ubocznych myolastanu sie nie wymienia.

m.

19. Data: 2003-03-04 10:01:25

Od: "repair" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal
> Pacjentom zapisuje do przyjmowania codziennie VIOXX (lub rownorzedny)
> przez (conajmniej) 2 tygodnie . Bo wytwarzaja sie stany spastyczne
> miesni kregosluga i potem juz jest taki balagan, ze nie mozna sobie
> dac rady.
>
> A tak w ogole, to moj osobisty standart postepowania jest taki, ze
> daje w "ciemno" leki na 2 tygodnie ( VIOXX i jakis przeciwbolowy, albo
> dwa). Potem oceniam pacjenta ponownie. Jezeli czuje sie OK, no to
> fajnie. Do zobaczenia nastepnym razem.

Zalózmy, ze nie mam problemów z zoladkiem i nie ma u mnie potrzeby ciaglego
zazywania NSAIDs czy tez koksbów. Czy jest sens znacznie wiecej placic 10x
za VIOXX a nie poprzestac na IBUPROM-ie np?

20. Data: 2003-03-04 11:37:59

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Mar 2003 11:01:25 +0100, repair wrote:

> Zalózmy, ze nie mam problemów z zoladkiem i nie ma u mnie potrzeby ciaglego
> zazywania NSAIDs czy tez koksbów. Czy jest sens znacznie wiecej placic 10x
> za VIOXX a nie poprzestac na IBUPROM-ie np?

IMHO nie ma sensu. Zdrowym (poza bólami grzbietu) pacjentom zalecam w
pierwszym rzucie raczej klasyczne NLPZ. Pomijając koszt koksybów z moich
prywatnych obserwacji wynika, że u przeważającej większości chorych
efekt działania przeciwbólowego koksybów jest mniejszy, niż typowo
stosowanych NLPZ.

m.
--
Pozdrawiam,
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

Problem z łupieżem - mam tego dosyć!
Storona o operacyjnym leczeniu otylosci - wspolpraca
materac przeciwodlezynowy
[Allegro] Elektroniczny ciśnieniomierz Samsung HD-503 sprzedam.
Mocloxil a marichuana