Jak dobra okleina meblowa?

1. Data: 2006-07-02 11:36:49

Temat: Jak dobra okleina meblowa?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

Czym i jak dobrze okleić brzegi meblowych płyt wiórowych?
Płaszczyzny mam oklejone "firmowo", chodzi mi o to czym oklejać brzegi.

Kilka razy używałem okleiny meblowej z klejem, przyklejanej na gorąco
żelazkiem, ale niezbyt mi się to podoba ponieważ krawędzie tej okleiny
łatwo ulegają uszkodzeniom, a samą okleinę po przyklejeniu trudno dociąć
równo do pożądanego wymiaru.

Meble "firmowe" (mam tu na myśli np. szafę Komandora), wykończone są
taką grubą (z 1.5mm grubości), lekko zaokrągloną okleiną - właśnie coś
takiego bym potrzebował.

Czy ktoś wie jak to się nazywa, gdzie to kupić i jak to robić?

2. Data: 2006-07-02 20:26:41

Temat: Re: Jak dobra okleina meblowa?
Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
> takiego bym potrzebował.
>
> Czy ktoś wie jak to się nazywa, gdzie to kupić i jak to robić?

ZTCW to tego się nie kupuje :) Robione jest to przez maszynę, a nie
ręcznie (jakieś "wtapianie"). Można sobie wybrać dwie grubości okleiny.

Musisz poszukać firmy, która wykonuje taką usługę. Sądzę że każda
większa handlująca (i tnąca) płytami meblowymi. Ja w 3city płaciłem coś
około 5,5zł/mb

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

3. Data: 2006-07-02 21:19:57

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 02 Jul 2006 13:36:49 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
> takiego bym potrzebował.
>
> Czy ktoś wie jak to się nazywa, gdzie to kupić i jak to robić?

Naklejają coś takiego w firmach sprzedających płyty.
Niezbyt tanie to jest o ile wiem.
Nie mam pojęcia czy można gdzieś takie listwy kupić
i przymocować w warunkach domowych.

Miroo

4. Data: 2006-07-02 21:55:11

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Pyra wrote:

> Czy ktoś wie jak to się nazywa, gdzie to kupić i jak to robić?

Nazywa się to "okleina PCV" i jak wyżej koledzy piszą, robi to
usługowo każda porządna stolarnia sprzedająca zamawiane na wymiar
formatki, często też oklejają (za dopłatą oczywiście)
kibelmarkety zamawiane u nich na wymiar płyty (w stolycy np.
usługi takie prowadzi Leroj przy al. Jerozolimskich).
Samodzielnie raczej tego nie zrobisz, potrzebna jest do tego
wielka maszyna a i sama okleina chyba też jest nie do kupienia w
ilościach detalicznych.
Natomiast niepotrzebnie się zrażasz do tych oklein cienkich,
przyklejanych żelazkiem. Dobrej jakości okleina (wystarczy
wybierać te droższe), odrobina praktyki i można to zrobić
naprawdę ładnie i dobrze. Oczywiście taki narożnik napewno będzie
słabszy od PCV, ale nie tak znów strasznie, przy moim biurku jest
taka właśnie okleina, ma już trzy lata i mimo intensywenego
używania nic się nie odspaja, krawędzie też się nie strzępią.
Co do docinania, można do tego kupić (również w Leroju) specjalny
przyrząd prod. Wolfcraft, tym sie to robi znakomicie, ale i bez
przyrządu można: ostry (!!!) nóż "do tapet" (taki łamany),
prowadzony po powierzchni płyty 'na płask' docina brzeg, a drobny
papier ścierny na klocku wykańcza i lekko fazuje potem krawędź
taśmy. Efekt końcowy mocno zależy pod jakości prasowania, ale tu
już po prostu wprawa jest potrzebna. Za słabe prasowanie =
odklejająca się taśma, za mocne (zwłaszcza za długie
przytrzymywanie żelazka w jednym miejscu) = spalony i słabszy
klej, efekt j.w. Po wprasowaniu taśmy żelazkiem warto ją jeszcze
zanim ostygnie podociskać przyciskaną mocno szmatą przesuwaną
wzdłuż taśmy, albo jeszcze lepiej klockiem owiniętym kawałkiem
filcu.

J.

5. Data: 2006-07-03 15:21:28

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sun, 2 Jul 2006 23:55:11 +0200, name: Jarek P.:

> przyrządu można: ostry (!!!) nóż "do tapet" (taki łamany),
> prowadzony po powierzchni płyty 'na płask' docina brzeg, a drobny

Takim nożem łatwo trochę zjechać i np zawadzić płytę.
Są za ostre i za giętkie. Oczywiście przy odrobinie wprawy
nie będzie problemu. Ja bym polecał ostry nóż typu
klasycznego - choćby kuchenny - ale sztywny i bez
ząbków.

Pozdrawiam
Miroo

6. Data: 2006-07-03 18:34:41

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo wrote:

> Takim nożem łatwo trochę zjechać i np zawadzić płytę.

Dlatego pisałem o prowadzeniu go na płask, z płaszczyzną noża
prowadzoną po płycie, oczywiście tą płaszczyzną do której jest
nóż ostrzony (on jest ostrzony tylko z jednej strony).

> nie będzie problemu. Ja bym polecał ostry nóż typu
> klasycznego - choćby kuchenny - ale sztywny i bez
> ząbków.

Próbowałem kiedyś, miało skłonności do strzępienia samej taśmy.
Ale może to kwestia wprawy, ja jestem przyzwyczajony do noża
tapeciarskiego, Tobie może to lepiej wychodzi kuchennym. Tak czy
tak polecam ten przyrządzik wolfcrafta, on pracuje na podobnej
zasadzie jak ten "mój" sposób: płaskie ostrze prowadzone
specjalnym uchwytem płasko po płycie, najwyżej z możliwością
lekkiego zukosowania.

J.

7. Data: 2006-07-03 18:40:09

Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <e88b8q$9t5$1@nemesis.news.tpi.pl> Tomasz Pyra
pisze, co następuje...

> Czym i jak dobrze okleić brzegi meblowych płyt wiórowych?
> Płaszczyzny mam oklejone "firmowo", chodzi mi o to czym oklejać brzegi.

Wiele powiedziano tu już o okleinach na żelazka i pcv, a ja chciałem Ci
zaproponować okleiny typu C. Jest to okleina albo twarda, albo miękka
(PCV), która zachodzi na brzegi płyty. Jest o tyle fajna, ze możesz mieć
już nawet trochę zużytą płytę (czyli do renowacji super). Okleina twarda
nadaje się tylko do krawędzi prostych, a na kantach trzeba ją ukosować.
Okleina miękka rewelacyjnie sprawdza się także przy łukach (takich do
średnicy F=min200mm). Ja przyklejałem na silikon. Jak już chyci to nie
puści. Dodatkowo taka okleina dość ładnie maskuje wszelkie nierówności
powstałe przy cięciu wyrzynarką.

Z innych okładzin/oklein to chbya zostają już tylko:
Ceowniki/kątowniki ALU -fajne ale pierońsko drogie
Teowniki Teowniki zaokrąglone etc to PCV, ale niestety musisz mieć
maszynkę do dokładnego nafrezowania rowka w krawędzi płyty...

pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu

Suszarka do naczyń [Poznań]
optima plus cichweicz
[Gdzie] Market budowlany w Dęblinie lub Puławach
Płytki na balkonie - konserwacja
Kabina aprysznicowa bez brodzika