Jak działa reklama czyli sukces sprzedażowy srajtaśmy.

1. Data: 2011-09-10 22:02:24

Temat: Jak działa reklama czyli sukces sprzedażowy srajtaśmy.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Taki oto tekst dostałam mailem wraz z zaproszeniem na kurs NLP, którym
niegdyś wyraziłam zainteresowanie. Owoż wygasło, ale korespondencja
jednostronna trwa, niniejszym cytuję, bo ciekawe akurat:

""Na czym może polegać sukces sprzedażowy papieru toaletowego? "

Nie wiem czy wiesz, ale brytyjski badacz, profesor Robert Heath, postanowił
zbadać na czym polega sukces sprzedażowy marki Andrex, produkującej papier
toaletowy w Wielkiej Brytanii, która pozostawia swoich konkurentów daleko,
daleko w tyle.

Jest to tym bardziej zaskakujące, że papier ten nie wyróżnia się niczym
specjalnym od pozostałych - ilość emitowanych reklam jest podobna, jakość i
cena produktu również. W czym więc tkwi sekret jego bezkonkurencyjności?

Okazuje się, że wszystko rozchodzi się o szczeniaka rasy labrador. Od
zawsze firma Andrex pokazywała w reklamach pieska, który w różnych scenach
i sytuacjach bawił się z produkowanym przez nich papierem. Labradorek
został swego rodzaju maskotką, która pokazywała jak długi, wytrzymały i
miękki jest papier Andrex.

Profesor Heath, tłumaczy, że zastosowanie wizerunku słodkiego szczeniaczka
może wytwarzać w umysłach konsumentów skojarzenia z rodziną, bawiącymi się
z nim dziećmi a nawet z treningiem czystości. Dodatkowo za każdym razem gdy
konsument ogląda tą reklamę, to wytworzone skojarzenie i emocje są
wzmacniane i utrwalane.

Dlatego, gdy konsument wchodzi do sklepu z myślą kupna papieru toaletowego,
to nie przywołuje z pamięci dokładnej reklamy ale kieruje się swoimi
odczuciami i emocjami, które były wzbudzane i utrwalane przy każdym
oglądaniu reklamy.

Gdyby zapytać przeciętnego konsumenta, dlaczego decyduje się na ten a nie
inny produkt, zapewne usłyszelibyśmy że "instynktownie", "bez powodu" czy
"tak po prostu". Ludzie nie są świadomi, że w ich mózgu tworzą się
połączenia konkretnych doświadczeń z określonymi emocjami czy przeżyciami,
na podstawie czego tworzy się adekwatna reakcja powielana później w
przyszłości.

Antonio Damasio, nazywa te skróty skojarzeniowe - markerami somatycznymi.
Można powiedzieć, że jest to swoista pamięć ciała, dzięki której potrafimy
adekwatnie zareagować na określone sytuacje albo dokonać szybkiego wyboru
bez racjonalnego myśleniem o tym.

Świadomie możemy nie pamiętać, że coś wydarzyło się w naszym życiu ale w
ciele pozostaje zapis związanych z nim odczuć i emocji, które uaktywniają
się przy ponownym doświadczeniu tej sytuacji.

Najlepsi eksperci marketingu i sprzedaży wiedzą jak wykorzystać wiedzę o
markerach somatycznych w procesach sprzedaży.

Jeśli i Ty chcesz się tego dowiedzieć, zapraszam na ostatnie w tym roku,
certyfikowane szkolenie "NLP i neuromarketing w biznesie" w Warszawie.

Na prośbę niektórych z Was, do dnia 6 września przedłużyliśmy promocję
dzięki której masz szansę wziąć udział w tym szkoleniu z ponad 50% zniżką.

Kliknij tutaj teraz, aby dowiedzieć się więcej.

Uwaga: każdy uczestnik szkolenia otrzyma bonusy o łącznej wartości ponad 3
000 PLN.

serdecznie pozdrawiam
Piotr M. Łabuz
psycholog, coach (PMC, CoachWise Equipped, ICF)
certyfikowany trener biznesu, certyfikowany trener nlp
wice prezes Zarządu Yans Cron Consulting Group sp. z o.o."

No i właśnie cały wic jest tu:

[...]

PS. Ciekawe, że na mnie ŻADNE reklamy nie działają. Od lat używam tych
samych produktów - do zmian nie jestem skłonna, chyba że wychodzą z
produkcji.
--
XL

2. Data: 2011-09-10 22:04:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Sep 2011 00:02:24 +0200, Ikselka napisał(a):

> (...)
> PS. Ciekawe, że na mnie ŻADNE reklamy nie działają. Od lat używam tych
> samych produktów - do zmian nie jestem skłonna, chyba że

owe artykuły

> wychodzą z
> produkcji.

j.p.
--
XL

3. Data: 2011-09-11 19:31:47

Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <qtnt763olyrz$.1x857o6c6zr9j.dlg@40tude.net>,
i...@g...pl says...

> [...]
> się przy ponownym doświadczeniu tej sytuacji.
>
> Najlepsi eksperci marketingu i sprzedaży wiedzą jak wykorzystać wiedzę o

Klasyka - skoro NLP [przepis na złoto z ołowiu/perpetum
mobile/super biznes - niepotrzebne skreślić] jest takie dobre,
to dlaczego osoby je znające nie starają się zastrzec wiedzy o
nim dla siebie i nie tłuką milionów stosując je? ;>

PF

4. Data: 2011-09-11 19:36:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Sep 2011 21:31:47 +0200, Flyer napisał(a):

> [...]
> to dlaczego osoby je znające nie starają się zastrzec wiedzy o
> nim dla siebie i nie tłuką milionów stosując je? ;>

Mam te same refleksje (zresztą wobec wielu podobnych spraw), dlatego moje
zainteresowanie NLP było chwilowe.

--
XL

5. Data: 2011-09-11 19:37:52

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer pisze:

> [...]
> to dlaczego osoby je znające nie starają się zastrzec wiedzy o
> nim dla siebie i nie tłuką milionów stosując je? ;>

Widocznie stosowanie przynosi miliony a sprzedaż miliardy ;)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

6. Data: 2011-09-13 11:01:35

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-09-11 00:02, Ikselka wrote:
> [...]

Wszelki Duch ...

A miałaś się już całkowicie wystornować z usenetu, o ile dobrze
zapamiętałem.

Piotrek

7. Data: 2011-09-13 13:50:24

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-13 13:01, Piotrek pisze:

> Wszelki Duch ...
>
> A miałaś się już całkowicie wystornować z usenetu, o ile dobrze
> zapamiętałem.

Jeśli mężczyzna też tak to zrozumiał, to znaczy, że jednak z XLową
logiką jest coś nie wporzo, a nie z nami ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

8. Data: 2011-09-13 14:09:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Sep 2011 13:01:35 +0200, Piotrek napisał(a):

> Wszelki Duch ...
>
> A miałaś się już całkowicie wystornować z usenetu, o ile dobrze
> zapamiętałem.

Chyba źle zapamiętałeś. Gdzieś było "całkowicie"?

--
XL

9. Data: 2011-09-13 19:51:15

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-09-13 16:09, Ikselka wrote:

> Chyba źle zapamiętałeś. Gdzieś było "całkowicie"?

O tu <c...@o...goo
glegroups.com>

Skoro to miał być Twój *ostatni* post, to zgaduję że planowałaś się
wystornować *całkowicie*.

Chyba, że coś przekombinowałaś z definicją pojęcia *ostatni* ;-)

Piotrek

10. Data: 2011-09-13 21:53:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Sep 2011 21:51:15 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
> wystornować *całkowicie*.
>
> Chyba, że coś przekombinowałaś z definicją pojęcia *ostatni* ;-)

Myslę, że nadinterpretowujesz słowo "ostatni", mając na myśli zapewne
"ostatni w życiu". Ja miałam na myśli "ostatni przed przerwą" :->

--
XL

Wywiad z Pakosińską.
Re: Kary cielesne