Jak działa rosyjski troll

1. Data: 2018-10-14 11:07:01

Temat: Jak działa rosyjski troll
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

"Są tysiące takich Rit. I stale pracują."

https://oko.press/rosyjski-troll-sieje-chaos-na-pols
kim-facebooku-jest-wsrod-antyszczepionkowcow/

"Twierdzi, że jest Polką o poglądach narodowo-katolickich, a reklamuje
film pomawiający hierarchów katolickich. Chce, żebyśmy oglądali film o
tym, że szczepionki zawierają ludzkie DNA, w Gowinie widzi ,,ruskiego
Żyda", w innych - ,,chazarskie ścierwa". Nie cierpi imigrantów
muzułmańskich ani Ukraińców. Chcesz zobaczyć, jak działa rosyjski troll?
Zapraszam"

"Na potrzeby tego tekstu będziemy więc mówić o Ricie B. Rita B. jest
Ritą od niedawna. Jeszcze kilka miesięcy temu funkcjonowała na FB jako
Ewa J."

"Jest za to bardzo aktywna, jeśli chodzi o grupy i strony. W
polskojęzycznych grupach prezentuje się głównie jako wyznawczyni
narodowo-katolickiego światopoglądu."

"Ale lubi także:

SWT TV - fanpage osób, które analizują... ochronę kontrwywiadowczą Polski;
Kresy.pl - analitycy programu CEPA STRATCOM, badający rosyjską wojnę
informacyjną w Europie, w swoich raportach opisują ten portal jako
prokremlowskie medium;
Stop dla rusofobii - na tej stronie można się przekonać, że rusofobia to
wymysł, a Rosja jest ok;
Ukrainiec nie jest moim bratem - fp antyukraiński;
Falangę - organizację założoną przez byłego szefa jednej z brygad ONR
Bartosza Bekiera."

"Spośród polskich osób publicznych lubi

Stanisława Michałkiewicza (słynnego ostatnio, radykalnego prawicowego
nienawistnika, publicystę Radia Maryja),
posła Sylwestra Chruszcza (był w Kukiz'15, obecnie w Wolni i Solidarni
Kornela Morawieckiego),
Roberta Winnickiego z Ruchu Narodowego,
byłego kandydata na prezydenta RP Grzegorza Brauna i
Jacka Wilka (partia Wolność)."

"Co ważne, wszystkie poruszane przez nią tematy należą do rozpoznanych
już wcześniej narracji rozpowszechnianych przez rosyjską propagandę w
Polsce albo na świecie. Treści antyimigranckie, antyukraińskie i
antysemickie, ale też związane z wojną w Syrii oraz z relacjami z
Izraelem to w zasadzie propagandowy standard."

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

2. Data: 2018-10-14 21:55:04

Temat: Re: Jak działa rosyjski troll
Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 14.10.2018 um 11:07 schrieb Kviat:
> [...]
> antysemickie, ale też związane z wojną w Syrii oraz z relacjami z
> Izraelem to w zasadzie propagandowy standard."

Troche to jednostronne, bo sam na innych grupach wysledzilem kilku
trolli - ruskich, pisowskich lub tworkowskich.

Inne kierunki dzialania to robienie zametu - piszesz o jakims aktualnym
problemie, a ten zmienia temat i pieprzy cos o d**ie Maryni wzglednie
nawyzywa oponentow, skonfliktuje towarzystwo, ze w koncu wszyscy zapomna
o czym byla mowa, a pojda ze soba na noze (na szczescie wirtualne).

Trzeci sposob to omijanie waznych spraw i wszczynanie dyskusji o jakichs
kompletnych pierdulach. Na niektorych grupach takimi samograjami sa
zmiany klimatu i chwalenie Trumpa wzglednie rzucanie cos z historii (np.
o Kolumbie, Koperniku), o Zydach, Indianach, czyli rzeczy, o ktorych
kazdy wzglednie gramotny moze poczytac w Wikipedii. Wazne zeby
towarzystwo czyms zajac i zeby nie interesowala sie aktualnosciami.

Tyle na razie, bo jutro jade degustowac renskie wina.

Wodan akbar!
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

3. Data: 2018-10-15 09:30:07

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-14 o 21:55, silvio balconetti pisze:

> [...]
> nawyzywa oponentow, skonfliktuje towarzystwo, ze w koncu wszyscy zapomna
> o czym byla mowa, a pojda ze soba na noze (na szczescie wirtualne).

"Rozsiewane przez nią treści nie pozwalają zbudować spójnego
światopoglądu - za to doskonale pasują do sposobu działania rosyjskich
trolli. Ich celem jest bowiem pogłębianie podziałów społecznych,
wywoływanie chaosu, sianie strachu i nienawiści.

Dokładnie to robiła Rita na polskim Facebooku przez kilka ostatnich lat.
Dołączenie do ruchu antyszczepionkowego było tylko jedną z wielu pól jej
aktywności."

> [...]
> kazdy wzglednie gramotny moze poczytac w Wikipedii. Wazne zeby
> towarzystwo czyms zajac i zeby nie interesowala sie aktualnosciami.

,,Jedną z ich strategii jest generowanie kilku tweetów na ten sam temat z
zamiarem tzw. zalania dyskursu" - i dokładnie w ten sposób działa Rita,
udostępniając ten sam link w kilkunastu miejscach. Naukowcy zwrócili
uwagę także na częste odwołania do innych teorii spiskowych, co także
jest wyraźnie widoczne w opisywanym przypadku."

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2018-10-15 15:56:27

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 15 października 2018 09:30:21 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
> uwagę także na częste odwołania do innych teorii spiskowych, co także
> jest wyraźnie widoczne w opisywanym przypadku."

Cviet -to przecież o tobie! ;P

5. Data: 2018-10-16 13:55:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote:

> Cviet -to przecież o tobie! ;P

Wypisz, wymaluj ?

--
XL

6. Data: 2018-10-16 14:40:05

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-15 o 15:56, m...@g...com pisze:

> Cviet -to przecież o tobie! ;P

I to dlatego zaspamowałeś właśnie grupę?
No i się wyjaśniło :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

7. Data: 2018-10-16 15:01:36

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 października 2018 14:40:03 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> I to dlatego zaspamowałeś właśnie grupę?
> No i się wyjaśniło :)

Czyli się już regularnie przyznajesz niniejszym wołając "łapaj złodzieja".
Prawda Cię wyzwoli (i nas od tobiePOdobnych). Tylko nie idź w ślady Bolka! ;P

8. Data: 2018-10-16 15:43:50

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-16 o 15:01, m...@g...com pisze:

> Czyli się już regularnie przyznajesz niniejszym wołając "łapaj złodzieja".

A co to znowu za bełkot? Co żeś ty sobie znowu uroił?
A może ty szyfrem piszesz, żeby normalni ludzie cię nie zrozumieli i się
nie śmiali?

> Prawda Cię wyzwoli (i nas od tobiePOdobnych).

Sprawdzam. Chociaż raz napisz prawdę.

> Tylko nie idź w ślady Bolka! ;P

Mi wystarczy, że ty się zatrzymałeś na etapie Lolka.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

9. Data: 2018-10-17 12:27:40

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 października 2018 13:55:58 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Wypisz, wymaluj ?

Oni już teraz nie mają nic innego do zrobienia jak mówić prawdę o sobie -tyle że
wciskając ją w ramki drugiej strony...patrz kampania z tym nazi-plakatem ;)

10. Data: 2018-10-17 12:31:46

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 października 2018 15:44:14 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> A co to znowu za bełkot? Co żeś ty sobie znowu uroił?
> A może ty szyfrem piszesz, żeby normalni ludzie cię nie zrozumieli i się
> nie śmiali?

Ty się już nie martw -kto u/miał to zrozumiał i się nieźle POśmiał ;P
Tylko dowodzisz że złodziej nie potrafi wyłączyć "gorzenia swojej czapki" :)))
Tego też nie chwytasz? ;P

Klimat sie (nie) zmienia
Demonstrowali
Ruch Narodowy - Wybory Samorządowe 2018.
Domagają się mężczyzn
Co grozi za krytykowanie prawicowego kandydata