Jak otworzyć apteke ?

1. Data: 2005-01-13 12:22:08

Temat: Jak otworzyć apteke ?
Od: "sylwia" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam bardzo ważne pytanie, mam zamiar wraz z mężem otworzyć aptekę. Może ktoś
podpowie w jakiej kolejnosci załatwiac pozwolenia i jakie wymogi moszę
spełniać. Z góry dziękuje za odpowiedz.

2. Data: 2005-01-13 14:23:47

Temat: Re: Jak otworzyć apteke ?
Od: "dar" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam bardzo ważne pytanie, mam zamiar wraz z mężem otworzyć aptekę. Może
ktoś
> podpowie w jakiej kolejnosci załatwiac pozwolenia i jakie wymogi moszę
> spełniać. Z góry dziękuje za odpowiedz.

trzeba być szalonym by w dzisiejszych czasach otwierać aptekę, podczas gdy
szykują się do natarcia orfe i phoenix
i tworzą się coraz większe sieci, chyba że to jakieś małe miasteczko

A poza tym to nie jest już dobry interes
trzeba mieć dobry punkt i niskie ceny

--
Aga

3. Data: 2005-01-13 14:31:25

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dar wrote:

> trzeba być szalonym by w dzisiejszych czasach otwierać aptekę,

Trzeba być młodym i mądrym :-))

pzdr

4. Data: 2005-01-13 19:57:19

Od: "Andrzej R." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sylwia" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
> Mam bardzo ważne pytanie,
Re : Jak na początek, to brzmi zachęcająco

mam zamiar wraz z mężem
Re : Hm...

otworzyć aptekę.
Re: Ależ to bardzo proste !

Może ktoś podpowie w jakiej kolejnosci załatwiac pozwolenia i jakie wymogi
moszę spełniać.
Re : To ja z taką pewną dozą nieśmiałości ... Przyszli aptekarze z pewnością
wszystko to wiedzą doskonale, ale "na wszelki wypadek" pragną sprawdzić
kompendium swojej wiedzy spisanej w :

1. ustawie z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2004 r.
Nr 53, poz. 533 ze zm.);

2. ustawie z dnia 6 września 2001 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo
farmaceutyczne, ustawę o wyrobach medycznych oraz ustawę o Uzrędzie
Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów
Biobójczych (Dz.U. z 2000 r. Nr 126, poz. 1382 z późn. zm);

3. ustawie z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej
(Dz.U. 173, poz. 1807;

4. ustawie z dnia 2 lipca 2004 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o
swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1808);

4. ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2003 r. Nr 207,
poz. 2016 ze . zm.);

5. ustawie z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);

6. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 września 2002 roku w sprawie
danych wymaganych w opisie technicznym lokalu przeznaczonego na aptekę
ogólnodostępną (Dz.U. Nr 161, poz. 1337);

7. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 września 2002 r. w sprawie
wykazu pomieszczeń wchodzących w skład powierzchni podstawowej i pomocniczej
apteki (Dz.U. Nr 161, poz. 1338);

8. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 30 września 2002 r. w sprawie
szczegółowych wymogów, jakim powinien odpowiadać lokal apteki (Dz.U. Nr 171,
poz. 1395);

9. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 18 października 2002 w sprawie
podstawowych warunków prowadzenia apteki (Dz.U. Nr 187, poz. 1565);

10. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie
rzeczoznawców do spraw sanitarnohigienicznych (Dz.U. Nr 210, poz. 1792);

I dalej to już wszystko "z górki" . Wystarczy tylko podać we wniosku :

1) oznaczenie podmiotu, jego siedzibę i adres, a w przypadku osoby fizycznej
imię, nazwisko oraz adres,

2) NIP oraz numer PESEL lub - gdy ten numer nie został nadany - numer
paszportu, dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego
tożsamość, w przypadku gdy podmiot jest osobą fizyczną,

3) wskazanie adresu apteki,

4) nazwę apteki, o ile taka występuje,

5) datę podjęcia działalności,

6) datę sporządzenia wniosku i podpis składającego wniosek.

a do wniosku tegoż dołączyć :

1) tytuł prawny do pomieszczeń apteki ogólnodostępnej,

2) wyciąg z rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej,

3) plan i opis techniczny pomieszczeń przeznaczonych na aptekę sporządzony
przez osobę uprawnioną,

4) opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej o lokalu,

5) pozwolenie właściwego organu na zmianę sposobu użytkowania istniejącego
obiektu budowlanego (jeżeli lokal wcześniej wykorzystywano w innych celach),

6) pozwolenie na budowę (nowy obiekt),

7) imię i nazwisko kierownika apteki oraz dokumenty potwierdzające
spełnienie wymogów:
. dyplom ukończenia uczelni,

. prawo wykonywania zawodu,

. dyplom specjalizacji, jeżeli posiada,

. oświadczenie osoby podejmującej się pełnienia obowiązków
kierownika apteki ogólnodostępnej, że będzie kierownikiem tylko
jednej apteki,

8) oświadczenie, w którym wymienione będą wszystkie podmioty
kontrolowane przez wnioskodawcę w sposób bezpośredni lub pośredni, w
szczególności podmioty zależne w rozumieniu ustawy o ochronie
konkurencji i konsumentów. Wnioskodawca podaje oznaczenie
podmiotu, jego siedzibę i adres, a w przypadku osoby fizycznej imię,
nazwisko oraz adres,

9) oświadczenie, w którym wymienione będą wszystkie podmioty będące
członkami grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji
i konsumentów, której członkiem jest wnioskodawca. Wnioskodawca
podaje oznaczenie podmiotu, jego siedzibę i adres, a w przypadku osoby
fizycznej imię, nazwisko oraz adres,

10) oświadczenie, podmiotu ubiegającego się o wydanie zezwolenia, czy:

- prowadzi lub wystąpił z wnioskiem o wydanie zezwolenia na prowadzenie
obrotu hurtowego produktami leczniczymi,

- prowadzi na terenie województwa więcej niż 1% aptek ogólnodostępnych,
albo podmioty przez niego kontrolowane w sposób bezpośredni lub pośredni, w
szczególności podmioty zależne w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2003 r. Nr 86, poz. 804, Nr
170, poz. 1652), prowadzą łącznie więcej niż 1% aptek na terenie
województwa,

- jest członkiem grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy o ochronie
konkurencji i konsumentów, której członkowie prowadzą na terenie województwa
więcej niż 1% aptek ogólnodostępnych,

- w okresie trzech lat przed złożeniem wniosku zostało cofnięte zezwolenie
na prowadzenie apteki lub hurtowni farmaceutycznej,

- o niewykonywaniu zawodu lekarza.

Jeszcze "po drodze" będzie kilkadziesiąt innych drobiazgów, kilkanaście
kontroli, ale cóż one znaczą w obliczu rzeczy wielkich ?

Prawda , jakie to proste ?

AR

5. Data: 2005-01-14 13:24:27

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej R. wrote:

[ciach]

> Prawda , jakie to proste ?

Aleś e-laborat Andrzej napisał :-)) Dobry poradnik, ale w Twoim zamyśle,
to on ma zachęcić, zniechęcić, czy li tylko informować?
Jakbyś napisał ile i jakie czynności trzeba wykonać, aby kupić paczkę
papierosów (założyć buty, zawiązać sznurowadła...itd.), to IMHO wszyscy
by rzucili palenie :-))
Generalnie to "urzędasy" człowieka "przepychają" przez tą "drogę
cierniową", także jak ktoś ma dużo czasu i cierpliwości....., ale z
Twoim poradnikiem to można pewnie w jeden dzień załatwić :-)))))

pzdr

6. Data: 2005-01-25 18:18:48

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

sylwia wrote:
> Mam bardzo ważne pytanie, mam zamiar wraz z mężem otworzyć aptekę.
> Może ktoś podpowie w jakiej kolejnosci załatwiac pozwolenia i jakie
> wymogi moszę spełniać. Z góry dziękuje za odpowiedz.

na TVN24 ostatnio w programie 'Firma' byl; szybki poradnik pt 'jak zalozyc
apteke' - na start (bez zakupu leków) wyszlo im 247 tys pln... ;)

Adam

tri-est
po przebytej grypie
SEX TEL.