Jak pobrać nasiona z pomidora?

1. Data: 2007-07-28 18:00:59

Temat: Jak pobrać nasiona z pomidora?
Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to głupi pomysł, ale dostałem kilka interesujących małych
pomidorków o ciekawym smaku i chętnie bym je rozmnożył w przyszłości.
Jeść nie będę, ale jak te maleństwa z wnętrza wyekstrahować?

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

2. Data: 2007-07-28 18:27:15

Temat: Re: Jak pobrać nasiona z pomidora?
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski wrote:

> Może to głupi pomysł, ale dostałem kilka interesujących małych
> pomidorków o ciekawym smaku i chętnie bym je rozmnożył w przyszłości.
> Jeść nie będę, ale jak te maleństwa z wnętrza wyekstrahować?

Mnie uczono tak:

Brdzo dojrzaly pomidor zgniesc i umiescic w plastikowym naczyniu, zalac
woda, odstawic w cieple miejsce. Po kilku dniach, gdy stworzy sie
korzuchi zapach jest ostry, przelac calosc przez sito, wyplukujac pod
bierzaca woda pozostalosci po miazszu pomidora. Rozlozyc pozostale
nasiona do wyschniecia, gdy kompletnie suche, zapakowac w papierowe koperty.

MB

3. Data: 2007-08-19 23:00:24

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski pisze:
> Może to głupi pomysł, ale dostałem kilka interesujących małych
> pomidorków o ciekawym smaku i chętnie bym je rozmnożył w przyszłości.
> Jeść nie będę, ale jak te maleństwa z wnętrza wyekstrahować?

Poczekaj, aż pomidor zupełnie dojrzeje, wyrzuć płynną cześć z nasionami
na talerzyk, przykryj chusteczka higieniczną, aby wchłonęła nadmiar
płynu. Możesz na wierzch kłaśc kolejne chusyeczki i przyciskając
odsączac płyn. Potem odwróc chusteczkę nasionami do góry, pęsetą wyjmij
je po jednym, kładac nasuchym talerzyku, tak aby się nie stykały. Zostaw
do wysuszenia. Jeśli przywrą, delikatnie podważaj okrągłym końcem noża
po wysuszeniu całkowitym i schowaj do papierowej koperty - zaklej.

Jedna uwaga - niekoniecznie otrzymasz w nowym pokoleniu to, o co Ci
chodzi, bo nie wiadomo, co to za odmiana: są odmiany tzw. ustalone itp,
itp...
Najlepiej poczytaj tu, masz wszystko "wyłożone":
http://www.dzialkowiec.webserwer.pl/phpBB2/printview
.php?t=2694&start=0&sid=c46e2bfa20dc198d74a95f22837d
5f8f

KOGUT NA DACHU?
jakiego zwierzęcia jest ten rok?
akant - doświadczenia??