Jak robicie frytki?

1. Data: 2002-08-10 09:06:52

Temat: Jak robicie frytki?
Od: "Leszek Pawlisz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chodzi mi o frytki domowe.
Ja najczesciej dokladnie myje ziemniaki i nie obieram ich.
Potem krajam w niezbyt dlugie paski (takie wole), a czasem
nawet w kostke. Dzieki temu, ze maja skorke maja bardzo
specyficzny smak. Te w kostke je sie mala lyzeczka.

--
pozdrowienia
Leszek Pawlisz, Krakow

1. Data: 2002-08-10 09:07:17

Temat: Re: Jak robicie frytki?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Pawlisz <l...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aj2ko2$ci7$...@n...tpi.pl...
> [...]
> nawet w kostke. Dzieki temu, ze maja skorke maja bardzo
> specyficzny smak. Te w kostke je sie mala lyzeczka.

tak robiłam zanim mi to głupie pudło, frytkownica znaczy nie zdechła - czyli
nie zaczęła przeciekać :-[

ziemniaki pokroić na frytki, wrzucić na sitko do frytkownicy, opłukać do
kładnie, zostawić do obeschnięcia, koniecznie- wtedy ładnie chrupią, nie są
flakowate.
POtem nagrzać frytkownicę, wsadzić sitko i smażyć tak długo aż będą nie
złote tylko jeszcze jasne, ale już z twardawą skórką. Wyjąć i poczekać
dosłownie 2 minutki, dopiec na złoto. Mniam :)

wkn

1. Data: 2002-08-10 09:17:39

Od: "Leszek Pawlisz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak robiłam zanim mi to głupie pudło, frytkownica znaczy nie zdechła - czyli
> nie zaczęła przeciekać :-[

Ja nie mam frytkownicy. Smaze w garnku (takim z tych "srebrnych").
Zwykle wyjmuje wlasnie w tym momencie gdy sa lekko zlotawe,
ale nie pomyslalem, ze mozna potem jeszcze na moment smazyc.

--
pozdrowienia
Leszek Pawlisz, Krakow

1. Data: 2002-08-10 19:14:40

Od: a...@i...pl (Aga) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dicere non est facere
>

> Ja obieram ziemniaki myje i kroje w długie cienkie paseczki coś w stylu McDonalds
bo takie fryty jak mówi moja córeczka są mniam mniam.
pozdrawiam
Aga
Wiki 13.01.2000
Jakubek 30.07.2001

1. Data: 2002-08-10 21:13:42

Od: "Larysa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ostatnim Maklowiczu (w przedszkolu rzecz sie działa) dowiedziałam się
ciekawej rzeczy o frytkach. Należy przed smażeniem zanurzyć je w lekko
ocukrzonej wodzie, osuszyć i w olej....
Larysa - całkiem nowa tutaj, ale bardzo zainteresowana.....

Re: Kawa mrożona
lingoberry
Re: lingoberry
Gdzie można kupić?
soczewica z pieczarkami i sosem pomidorowym - jak ?