Jak rozmnozyc winobluszcz ...

1. Data: 2007-07-26 19:12:35

Temat: Jak rozmnozyc winobluszcz ...
Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

... trojklapowy dodajmy ...
Mam pare sztuk, a potrzebuje kilka wiecej.

Dzieki

Igus'

2. Data: 2007-07-27 06:38:30

Temat: Re: Jak rozmnozyc winobluszcz ...
Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Igor Kotlicki wrote:

> ... trojklapowy dodajmy ...
> Mam pare sztuk, a potrzebuje kilka wiecej.

Przez odkłady. Gałązki, które jeszcze nie zdążyły przyczepić się do
ściany połóż na ziemi i przysyp nią tak, żeby koniec (zielonym do
góry :)) był nie przysypany.
BTW, jeden taki zarośnie całą scianę, nie potrzeba kilku.
Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2007-07-27 07:50:00

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przez odkłady. Gałązki, które jeszcze nie zdążyły przyczepić się do
> ściany połóż na ziemi i przysyp nią tak, żeby koniec (zielonym do
> góry :)) był nie przysypany.

Trójklapowy na własnych korzeniach jest mało wartościowy, rośnie bardzo
słabo.Rozmnaża sie go przez szczepienie na winobluszczu pięciolistkowym.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2007-07-27 15:04:59

Od: "Bruno" <ntc@nie_spamowi.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy już jest za późno na szczepienie??

Czy raczej teraz "uzbroić" się w ukorzenione sadzonki pięciolistkowego a w
następnym roku zaszczepić trójklapowy?

Kiedy jest najlepszy okres szczepienia winobluszczu?

Bruno

5. Data: 2007-07-27 16:53:45

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisał(a):
> Przez odkłady. Gałązki, które jeszcze nie zdążyły przyczepić się do
> ściany połóż na ziemi i przysyp nią tak, żeby koniec (zielonym do
> góry :)) był nie przysypany. [...]

Wbrew pozorom taki przysypany koniec zielonym do dołu szybciej puści
korzenie.
;-)
A potem odciąć na wysokości 3-5 liścia.
pozdr. Jerzy

6. Data: 2007-08-13 16:00:25

Od: Damian <d...@u...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in

> Trójklapowy na własnych korzeniach jest mało wartościowy, rośnie
> bardzo
> słabo.Rozmnaża sie go przez szczepienie na winobluszczu
> pięciolistkowym. Pozdrawiam.Mirzan

No właśnie mam taki więc podepnę się z pytaniem:
Dolna część czyli pięciolistkowy wypuszcza mi pędy i nowe listki - jest jej
niewiele mniej niż górnej, trójklapkowej.
Czy powinienem jakoś ją przycinać żeby ograniczyć rozwój tych pędów?
Taka hybryda mi rośnie...

--
Damian

7. Data: 2007-08-13 18:08:09

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dolna część czyli pięciolistkowy wypuszcza mi pędy i nowe listki

Powycinaj pięciolistkowy, bo zagłuszy trójklapowego.
Pozdrawiam.mirzan

Saruma henryi
blade hortensje
Kosiarki firmy AL-Ko
Kolejny idiotyzm pt. Unikatowa polska pustynia znika
Pojemność kompostownika