Jak się robi FRYTKI ?

11. Data: 2009-10-05 20:32:32

Temat: Re: Jak się robi FRYTKI ?
Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik GABi miał niepewny dość wzrok. Prosił o żar, wpatrzony gdzieś
w mrok. Wciągnął dym, i nim skryła go noc, tak powiedział:

> z czego i jak się robi frytki ?

W kuchni.tv widziałem taki program, w którym autor zalecał przed
smażeniem namoczyć frytki w wodzie, a potem starannie osuszyć.
Tak być powinno?

--
FortArt

12. Data: 2009-10-05 20:43:32

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie lepiej w przeciwną stronę tzn. ż -> rz ?

Nie, bo jak zobaczę rz, to nie wiem czy czytać ż, r-z jak w marznąć.

13. Data: 2009-10-06 06:45:32

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

> Nie, bo jak zobaczę rz, to nie wiem czy czytać ż, r-z jak w marznąć.
>

> --
> (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

To trzeba sie wrocic do szkoly podstawowej... tego tam ucza:-)

14. Data: 2009-10-06 06:46:18

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Fortuna" <f...@p...pole.Reply-To.pl> napisał w
wiadomości news:hadkst$f8l$2@srv.cyf-kr.edu.pl...
> [...]
>
> W kuchni.tv widziałem taki program, w którym autor zalecał przed smażeniem
> namoczyć frytki w wodzie, a potem starannie osuszyć.

Nawet w lekko oslodzonej wodzie :-)
Wtedy wychodza bardziej "chrupiace" :-)

15. Data: 2009-10-06 07:05:06

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Paź, 08:46, "Misiek" wrote:
> Nawet w lekko oslodzonej wodzie :-)
> Wtedy wychodza bardziej "chrupiace" :-)

Ja, z kolei, widziałam w TV, że frytki przygotowuje się z już
podgotowanych ziemniaków. Sama tak nigdy nie robiłam - bo wydaje mi
się, że szybciej będę jadła frytki, gdy usmażę je surowe.

--
Pozdrawiam :)
JM

16. Data: 2009-10-06 08:08:50

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To trzeba sie wrocic do szkoly podstawowej... tego tam ucza:-)

Sam się naucz, tam uczą literek ąśćżź....

17. Data: 2009-10-06 08:14:51

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> W kuchni.tv widziałem taki program, w którym autor zalecał przed
> smażeniem namoczyć frytki w wodzie, a potem starannie osuszyć.

Tak, z tym, że nie namoczyć a opłukać, żeby wypłukać skrobię z
uszkodzonych komórek, potocznie mówiąc - usunąć biały nalot z
pokrojonego ziemniaka, żeby nie opadał na dno garnka i nie przypalał
się niepotrzebnie. Jeszcze lepiej jest zblanszować (rzucić na wrzącą
wodę na kilkadziesiąt sekund) - wtedy tworzy się chrupiąca skoruka
podczas smażenia.
Osuszyć, żeby nie pryskało i żeby się szybciej smażyło.

18. Data: 2009-10-06 08:47:44

Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stokrotka napisał:
> 4 ziemniaki , obierasz, kroisz na frytki.
> 1-2 kostek smalcu rozpuszczasz w garnku i doprowadzasz do wysokiej
> temperatury
> (jak wpadnieta frytka b?belkuje, to jest ok).
> Sma?ysz 5-12 minut na z?oty kolor , partiami (zwykle pierwsz? partie
> d?u?ej).
> ?owisz tym czym ?owi sie np. makaron (taka dziurawa, p?aska hohla).
> Solisz na tale?u. Jesz.

I zżerasz kupę smalcu... Nic że stabilnego chemicznie (olej przy
smażeniu, ten to dopiero zajzajery z mostkami tlenowymi tworzy...) ale
jednak to potężna dawka tłuszczu.
Prawidłowo frytki powinno się smażyć na fryturze - czyli wytopionym w
niezbyt wysokiej temperaturze i kilkakrotnie oczyszczonym przez
przegotowanie z wodą i dekantację (odstanie tłuszczu na powierzchni
wody) dobrej jakości, jasnym łojem wołowym. Ten tłuszcz dużo mniej
nasącza frytki - w efekcie mniej się go z ziemniakami zjada. Ale kto
jeszcze pamięta co to jest frytura większość popełnia samobójstwo na
raty smażąc frytki na oleju...

--
Darek

19. Data: 2009-10-06 08:52:04

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>I zżerasz kupę smalcu...
4 ziemniaki na 2-4 porcje (zależy od wielkości ziemniaka)?
Za mało, żeby zaszkodziło.
Jak kanapeczkę posmaruję smalczykiem ze skwarkami ,
zjem więcej tłuszczu.

20. Data: 2009-10-06 11:03:56

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sam się naucz, tam uczą literek ąśćżź....

Tyle ze na grupach dyskusyjnych od dawien dawna nie obowiazuje poisanie z -
jak kto woli z ogonkami czy PL literkami.
Jesli nie widzisz roznicy - gratuluje "wyksztalcenia" i "inteligencji".
Zresztao twojej inteligencji i poziomie swiadczy twoja stopka...
Niniejszym trafiasz do KF-a...

Co zrobic z woda spod gotowanych grzybow?
Drozdze w GB
dynia
Do Ludka Vasta
Czosnek polski i chiński