Jak sie robi pierogi z kapusta?

1. Data: 2003-12-11 08:24:35

Temat: Jak sie robi pierogi z kapusta?
Od: "Buster" <r...@w...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jestem nowa na grupie i chciałabym się dowiedzieć jak się robi pierogi z
kapustą?

1. Data: 2003-12-11 10:03:26

Temat: Re: Jak sie robi pierogi z kapusta?
Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Buster wrote:

> Witam.
> Jestem nowa na grupie i chciałabym się dowiedzieć jak się robi pierogi z
> kapustą?
ech
ciasto na pierogi + farsz,
farsz, u mnie w domu -- gotowac kapuste z kminkiem tak dlugo az zmieknie.
wtedy odcedzic, mocno wycisnac i zmielic w maszynce o grubych oczkach
(ewentualnie bardzo drobno pokroic) wsadzic do michy, dodac sol pieprz i co
tam chcesz, zeby farsz smakowal (ale musi byc troszke slonszy ) i
wpakowujesz farsz w ciasto i lepisz pierogi :)
Ot i cala filozofia:)

Kichająca Izza

1. Data: 2003-12-12 22:39:21

Od: "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Buster" <r...@w...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Jestem nowa na grupie i chciałabym się dowiedzieć jak się robi pierogi z
> kapustą?
u mnie w domu sie robi z kapusta i grzybami ( jeszcze niestety nie robilam
ich tak samodzielnie, ale podaje przepis wg moja mama je robi:)

kapuste kiszona płucze sie dobrze w wodzie zeby nie była kwasna .Zalewasz
woda i gotujesz odlewasz ta pierwsza wode z gotowania zalewasz następna i
gotujesz do miekości . Grzybki np pieczarki drobniutko pokrojone dusisz z
cebulka. Odcedzasz kapuste wyciskasz dobrze i łaczysz z duszonymi grzybami
i dusisz pilnujac aby nie przypalic . Ma byc suchawe. bierzesz na deske i
drobniutko kroisz . farsz gotowy
i ladujesz ten farsz do pierogow. hmm az nabralam ochoty na takie
pierozki:))

pozdrawiam znad siedzenia z makutra i robieniem serniczka:)

**agatka***

1. Data: 2003-12-12 23:52:46

Od: "Beatka" <s...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

a powiedzcie jak ciasto robicie bo u mnie zawsze wychodz jakies maczne albo
takie grube rozpadajace sie.

Pozdrawiam Beata

1. Data: 2003-12-12 23:59:49

Od: "d" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beatka" <s...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> a powiedzcie jak ciasto robicie bo u mnie zawsze wychodz jakies maczne
albo
> takie grube rozpadajace sie.
Bo Beatki przeważnie są grubo rozpadające się
d.

1. Data: 2003-12-13 01:07:22

Od: "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beatka" <s...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> a powiedzcie jak ciasto robicie bo u mnie zawsze wychodz jakies maczne
albo
> takie grube rozpadajace sie.
no ciasto pierogowe zwykle ;) tzn maka, maslo i woda goraca. W proporcjach
hmm na ponad 100 pierogow, wychodzi mi troche mniej niz 1kg maki kostka
masla i woda ale ta to juz calkiem na oko:)

pozdrawiam
**agatka**

1. Data: 2003-12-13 07:08:17

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=====
A do farszu, który zostaje po Wigilii dodaję trochę ugotowanej i zmielonej
karkówki. W ten sposób w pierwszy dzień mam pierogi z kapustą i mięsem. Do
tego czysty barszczyk z poprzedniego dnia do popicia.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-13 14:10:09

Od: "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> =====
> A do farszu, który zostaje po Wigilii dodaję trochę ugotowanej i zmielonej
> karkówki.

:))))))))zaraz. farsz? i zostaje?fajnie, w zyciu mi sie to nie udalo ( bo
zazwyczaj w trakcie robienia pierozkow jest on przez wszystkich a glownie
prze ze nie wyjadany z garnka, zanim znajdzie sie w pierozkach:)))

pozdrawiam cieplutko
**agata**

1. Data: 2003-12-13 14:12:44

Od: "mirtek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zazwyczaj w trakcie robienia pierozkow jest on przez wszystkich a glownie
> prze ze nie wyjadany z garnka, zanim znajdzie sie w pierozkach:)))
To o zostawaniu farszu napisał ktoś, kto spożywa Wigilię samotnie, a poza
tym jest kutwą (nie mylić z kutią) oszczędzającym na wszystkim. To i farsz
mu zostaje.
Ja też nigdy nie widziałam farszu, który by się w normalnej rodzinie został
na zaś. Do rytuału wigilijnego należało przepędzanie domowników, którzy
podkradali nieugotowane uszka, przechodząc "próbowali" mimochodem, czy
farsz, aby nie za słony...
mirtek

1. Data: 2003-12-13 14:43:37

Od: "Beatka" <s...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To o zostawaniu farszu napisał ktoś, kto spożywa Wigilię samotnie, a poza
> tym jest kutwą (nie mylić z kutią) oszczędzającym na wszystkim. To i farsz
> mu zostaje.

To ze komus zostalo troche farszu nie swiadczy o tym, ze jest kutwą ale o
tym, ze Ty jestes chamką.

Pozdrawiam Beata

przepis na domowy twarog
Shanghai (kurczak po chińsku) poszukuje strasznie dlugo pomóżcie:)
sniadanko dla znajomych
Dlaczego zakalec w keksie?
Zioła