Jak się traktuje pacjenta po '70 ?

11. Data: 2002-01-27 17:44:17

Temat: Re: Jak się traktuje pacjenta po '70 ?
Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joogi" <a...@s...com> napisał w wiadomości
news:a2vl18$grd$1@absinth.dialog.net.pl...
> Czy pacjent który skończy 70 lat staje się innym - "gorszym" pacjentem...?
> Dla czego w szpitalu gdy odwiedziłem chorego po ciężkim udarze pytano mnie o
> wiek chorego ? Jak stary - to na oddziale chorób wewnętrznych, w wieku
> "produkcyjnym" - na neurologii...

"a dlaczego jak dziecko to na pediatrii?"" tez gorszy
pacjent??? teraz juz potrafisz sobie odpowidziec?
iwona

12. Data: 2002-01-27 19:38:59

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl wrote:

> bo on taki juz jest ,i go nie zmienisz - to taki grupowy beserwiser, prawie u
> wszystkich ma plonk'a :-))
> ja tam lubie czasami sie posmiac, to sobie nic nie majstrowalem przy
> filtrach :-0
Gledzisz.
Idz spac i nie spamuj wiecej, gdy nie masz nic do powiedzenia na temat.
over
EOF

13. Data: 2002-01-27 22:16:15

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> Czy ty nigdy nic nie rozumiesz ?
> Nie ja wprowadzalem eutanazje tam gdzie zostala wprowadzona.
> Eutanazja jest skierowana przeciwko osobom starszym, ty,m, ktore
> czesciej choruja i sa chore.

"Eutanazja (gr. dobra, bezbolesna smierc)- skrocenie przez lekarza w
szpitalu mąk pacjenta w przedluzajacej sie agonii za pomoca smiertelnej
dawki srodka usmierzajacego bol"
/slownik wyrazow obcych i zwrotow obcojezycznych, Wl. Kopalinski/
Tak. Najwyrazniej Anika nie rozumie, kiedy stosuje sie znane jej slowa w
niewlasciwym znaczeniu.
Chyba nie tylko ona. Ale kto by sie tam przejmowal byle Kopalinskim :-))

Pozdrawiam,
Marta Wieszczycka

14. Data: 2002-01-27 22:23:21

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gledzisz.
> Idz spac i nie spamuj wiecej, gdy nie masz nic do powiedzenia na temat.
> over
> EOF

aha, nawet nie wiesz co to spam, facet.
teraz to juz naprawde ...plonk...

adam

15. Data: 2002-01-28 14:10:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 27 Jan 2002, Marta Wieszczycka wrote:

> "Eutanazja (gr. dobra, bezbolesna smierc)- skrocenie przez lekarza w
> szpitalu mąk pacjenta w przedluzajacej sie agonii za pomoca smiertelnej
> dawki srodka usmierzajacego bol"

z reguly u pacjenta chorego na nieuleczalna chorobe i na jego wylaczna
prosbe. Istnieje jeszcze eutanazja czynna - lekarz podaje srodek, ktory
powoduje smierc - ta dozwolona jest tylko w Holandii i jednym ze stanow
USA bodajze Oregonie (ale nie jestem pewien) oraz bierna - bierna
polega na tym, ze pacjent odstawia lek podtrzymujacy jego zycie
albo ktorego nagle odstawienie powoduje smierc w szybszym czasie,
niz to wynikaloby z postepu choroby. Ten typ eutanazji, ktory wykonuje
na sobie w zasadzie sam pacjent jest akceptowalny i opisywany
szeroko w pismiennictwie. Sprawa etyki jest problem doradzania
choremu, ktory lek ma nagle odstawic przez lekarza. Znane sa
tez przypadki eutanazji wykonywanej na sobie przez pacjentow
poprzez zaprzestanie jedzenia i picia. Jak widac wiec eutanazja
ma troche inna optyke niz morderstwo i nawet jesli jej nie akceptujemy
to warto zauwazyc, ze jej korzenie tkwia w wyraznym zdeterminowanym
i stalym zyczeniu pacjenta o szybsza smierc a nie jest podyktowania
decyzja wynikajaca z oceny przydatnosci ciezko chorego czlowieka
w spoleczenstwie, choc i tu oczywiscie moga zdarzac sie naduzycia.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

16. Data: 2002-01-28 15:52:13

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z doswiadczenia wiem, ze starsi pacjenci lepiej gdy leża na oddziale
> wewnetrznym. Chociaż ktoś spojrzy na nich pod katem internistycznym.
> Leczenie udarów nie rózni się niezaleznie od tego na jakim oddziale jest
> pacjent, a jest szansa że polecza pacjentowi cukrzycę albo nadciśnienie.
>
> Moze i najdłużej płacili ale wyobraź sobie, ze jest cos takiego jak
polityka
> zdrowotna państwa. A w niej chodzi o jak najwieksza ilość ludzi
> przywróconych do pracy i nieprzechodzacych na rentę.

> [...]

Czy za podla uwazasz polityke zdrowotna panstwa? Bo chyba tylko tego mozna
sie czepiac. No cóz mozesz sobie to tak ja okreslac. Zreszta z moralnego
punktu widzenia cala polityka a szczególnie sposób uprawiania jest podly.
Mysle, ze jestes osoba bardzo mloda a w tym wieku widzenie swiata jest
czarno-biale. Zachecam jednak do zglebiania problemów bo najczesciej za
fasada, która nam przedstawia szkola, kosciól, panstwo i rodzice, kryje sie
drugie a nawet trzecie dno.
Nie namawiam do akceptacji zla, ale posiadanie swiadomosci, ze czai sie ono
wszedzie pomaga w zyciu.
Chociaz sa ludzie którzy umieraja w blogiej nieswiadomosci a zycie uwazaja
za szczesliwe.

Pozdrawiam

PiotrMx

17. Data: 2002-01-28 18:25:07

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"PiotrMx" <p...@b...pl> wrote in message

> [...]
> zdrowotna państwa. A w niej chodzi o jak najwieksza ilość ludzi
> przywróconych do pracy i nieprzechodzacych na rentę.

Wybacz, ale lekarze nie maja obowiazku stosowac sie do wyobrazen roznych
ludzi o "polityce zdrowotnej". Lekarz, ktory zamiast wykonywac swoja prace
jeszcze by sie mial zastanawiac, co sie teoretycznie panstwu,
perspektywicznie, bardziej oplaca? :-)))
Dodam, ze nie spotkalam dowodow na to, zeby "polityka zdrowotna panstwa" tak
wlasnie miala wygladac. Nie istnieja zadne przepisy roznicujace pod katem
prawa do leczenia osoby starsze i mlodsze. Wrecz przeciwnie. Jezeli lekarz
odmowilby leczenia osoby starszej "bo jest juz stara i panstwu nie oplaca
sie utrzymywac jej przy zyciu", to wlasnie to panstwo, na ktore sie
powolujesz, mogloby mu uswiadomic, ze sie mylil.

Pozdrawiam,
Marta Wieszczycka

18. Data: 2002-01-28 19:15:14

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a344v7$925$...@n...tpi.pl...
> [...]
> sie utrzymywac jej przy zyciu", to wlasnie to panstwo, na ktore sie
> powolujesz, mogloby mu uswiadomic, ze sie mylil.

Oczywiscie , że lekarze nie musza się stosowac do polityki zdrowotnej
państwa. jednak pracując w tym systemie ja realizuja. Czesto nie bedac tego
swiadomym. Państwo inwestuje w okreslone działy medycyny wieksze pieniadze
liczac na to że wieksza liczba chorych wroci do pelnej sprawnosci. Tak np.
wyglada sytuacja w kardiologii ktora ma coraz wiecej mlodych pacjentow.
Natomiast neurologia jest raczej niechciana specjalnoscia bo gro chorych tam
trafiajacych to ludzie starzy po udarach.
Zreszta nawet w skali swiatowej sa preferowane pewne dzialy medycyny kosztem
innych. Do pewnego czasu było np. tak z leczeniem gruźlicy. Poniewaz
chorowali na nia ludzie biedni to nie mieli oni poparcia zadnego lobby. Nie
szukano nowych lekow, nowych metod diagnostyki bo nikomu sie to nie
opłacała. Dopiero w epoce AIDS na, który szczegolnie na poczatku w Ameryce
zaczeli chorowac ludzie dosc wplywowi, poplyneły pieniadze na badania nad
gruźlica.
Tak wiec lekarz może starac sie jak tylko może najlepiej, ale ze wzgledu na
krotka kołdre pewnych przeszkod nie przeskoczy.

Pozdrawiam

PiotrMx

19. Data: 2002-01-28 21:17:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Jan 2002, Marta Wieszczycka wrote:

> [...]
> sie utrzymywac jej przy zyciu", to wlasnie to panstwo, na ktore sie
> powolujesz, mogloby mu uswiadomic, ze sie mylil.

nie chodzilo o odmowienie leczenia pacjentce starszej tylko zadecydowanie
na jakim oddziale pacjentka ma byc leczona - wewnetrznym czy neurologii.
Dodam, ze w szpitalach, gdzie nie ma oddzialow neurologii chorzy na
udary leczeni sa na oddzialach wewnetrznych. Jesli w szpitalu jest
maly oddzial neurologiczny i duza interna to pacjent z udarem, ktory
powstal np. na podlozu nadcisnienia - czyli choroby internistycznej -
moze byc leczony w oddziale wewnetrznym - przeciez neurolog moze byc
w kazdej chwili wezwany na oddzial na konsultacje.

P.
----

20. Data: 2002-01-29 07:17:40

Od: "Joogi" <a...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.
> Oni maja najdluzsza dozywolnosc, czyli najdluzej sa beneficjantami kas
> chorych, ubezpieczen emerytalnych, zasilkow
> i jezeli zalozyc ze systemem opieki zdrowotnej ma kierowac ekonomia,
> to oni najwiecej kosztuja kasy chorych.

Niech pan to jeszcze raz policzy... To co pan napisał oznacza że ten kraj i
inflacja nigdy nie przeżarły składek tych ludzi...

> I pewnie dlatego z mysla o nich wprowadzono w niektorych krajach
> eutanazje, optymalizujaca koszty leczenia.

Ale to jest historia z przed 60 lat... zbrodniarze dawno zostali osądzeni...

> Kiedys bylem w szpitalu i pokazano mi starsza pacjentke ponad 70 letnia,
> chodzaca powoli po korytarzu, ktora sie przewrocila na twarz na posadzke
> i rozbila oko, tak ze musieli jej zszywac brew. Oko uratowala.

trzeba było dobić... dostałby pan dyplom od kasy chorych

> Jezeli srednia dlugosc zycia ma kiedys osiagnac 100 lat to taka
> pacjentka powinni sie zajmowac przez caly dzien wolontariusze
> aby przypadkowo nie zlamala biodra.

Nie osiągnie 100... Tacy jak Pan już o to zadbają...

--
Joogi

jak to jest w koncu z ta serotonina?
Porod przed kamera - 100 lat za ...
tryptofan w schizofrenii
Pyt. dot. szczepienia
Instrukcja do krzesla elektrycznego i instrukcja wykonywania kary smierci Pavulonem