Jak sie uodpornic?

11. Data: 2004-09-24 09:05:05

Temat: Re: Jak sie uodpornic?
Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

"Trapez" <t...@p...wp.pl> nakibordził(a):

>Wiele razy o tym pisałem. Jelito grube obiega cały brzuch, stykając się z
>większością organów wewnętrznych. Pełni rolę nie tylko wchałania substancji
>odżywczych, ale także regulacji temperatury i wiele innych.
O! Tego nie wiedziałem. Masz adresy jakichś opracowań, które mówią JAK
jelito grube reguluje temperaturę i te wszystkie inne rzeczy? Bo trafiam
tylko na wiadomości o wchłanianiu wody, wydalaniu zbędnych substancji,
fermentacji, wit. K i obrony bakteryjnej.

>Jest to organ o
>jaki należy zadbać w pierwszym rzędzie, gdyż gdy ono nie jest w dobrym
>stanie, cała reszta też nie będzie zdrowa, bo zależy od niego. Układ
>immunologiczny mieści się w 80% w ściankach jelita cienkiego i grubego.
80% układu immunologicznego?!?! Czy aby na pewno się nie pomyliłeś? Mozesz
podać jakieś źródło tej informacji? Tego się nie spodziewałem :o) Jeśli
chodzi o układ odpornościowy, to mi zawsze kojarzyły się węzły chłonne,
limfocyty, szpik, grasica...
A poza tym lewatywa czy hydrokolonotertapia dotyczy tylko jelita grubego ( a
i to tylko okrężnicy)?

>Immunoglobuliny (białko o zdolnościach obronnych) w większości produkowane
>są w jelitach.
A tego też jesteś pewien? Bo z tego co wyczytałem, to w soku jelitowymn,
podobnie jak np. w ślinie czy łzach znajduje się głównie immunoglobulina A z
łańcuchem polipeptydowym T. A ogólnie IgA stanowi tylko 10% wszystkich
przeciwciał odpornościowych. To jak to w końcu jest?

>Błona śluzowa jelita grubego stanowi pierwszą i najważniejszą
>barierę immunologiczną człowieka.
A skóra? Nabłonek oskrzeli? Migdałki? Błony śluzowe oczu, nosa? I dlaczego
najważniejszą?

>O ważnoci tego organu można poczytać m.in. na stronach odnośnie
>hydrokolonoterapii, której nie stosowałem, ale wydaje mi sie, że jest to
>wygodna metoda i bardziej wydajna niż zwykła lewatywa.
Z pewnością.

>http://www.colonvita.renado.pl/oferta.html
Niewiele tam informacji :o(

[cut]
>A jeśli chodzi o mocz, to płyn jakim wykonujemy jest istotny. Ścianki jelita
>grubego dosyć dobrze wchłaniają, bo w końcu do tego służą i woda ma słabe
>zdolności oczyszczające.
A na czym to oczyszczanie polego właściwie? Bo z tego co przeczytałem, to
chodzi o wypłukanie resztek i kamieni kałowych. Dlaczego woda jest gorsza?

>Jest dużo wariantów różnych płynów do lewatywy, od
>mleka po roztwory z kwaskiem cytrynowym, ale zawsze są to płyny obce dla
>organizmu. Uryna natomiast jest płynem wytwarzanym przez organizm,
>posiadającym zdolności antyseptycznie i działa selektywnie na florę
>bakteryjną szkodząc jedynie patologicznej.
O! Tego też szukałem, ale nie mogłem nigdzie znaleźć. Tzn. o antyseptycznym
działaniu i selektywnym działaniu na florę bakteryjną (szkodzenie tyko
patologicznej). Mógłbyś podać jakieś źródła?

>Antyseptyczność jest wielce
>wskazana, bo w przypadku oderwania się polipów i kamieni kałowych ze ścianek
>jelita, rany łatwiej się goją.
Zgoda. A warunkach antyseptycznych rany się szybciej goją. :o) (chyba?)

>Oczywiście jeśli podczas lewatywy pojawią się
>jakieś strupy i krew, to tylko będzie świadczyło, że efekt oczyszczania jest
>dobry.
Strupy? Krew? A to nie jst odrobinę - hmmm - bolesne i nebezpieczne??

Ja bardzo proszę żeby ktoś kto "się zna" zweryfikował lub sprostował jeżeli
gdzieś bzdury napisałem.

Kamil 'Raczek' Raczyński <r...@r...yupe.net>
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/

12. Data: 2004-09-24 20:38:41

Od: "Smif" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że powinnaś udać się do immunologa. Po wykonaniu szczegółowych badań
krwi, będzie on mógł ewentualnie zalecić Ci jakąś szczepionkę.

Oczywiście - to bardziej uciążliwe rozwiązanie, niż jedzenie czosnku i picie
herbaty malinowej, więc jeśli sprawa nie jest aż tak bardzo uciążliwa, to
radzę Ci pozostać właśnie przy tych naturalnych metodach.

Pozdrawiam.

13. Data: 2004-09-26 14:58:28

Temat: Odp: Jak sie uodpornic?
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

> [...]
> tylko na wiadomości o wchłanianiu wody, wydalaniu zbędnych substancji,
> fermentacji, wit. K i obrony bakteryjnej.

Chodzi o to, że jelito grube jest dosyć rozległym organem, gdzie zachodzi
bardzo wiele różnych przemian (m.in. trawienie, przyswajanie, przemiana
substancji nieorganicznych w organiczne, namnażanie się flory bakteryjnej,
itd.) i podczas ich trwania wydziela się dużo ciepła. Już starożutni
nazywali ten organ piecem i przypisywali mu element ognia (chińskie pięć
elementów). Pisze o tym Małachow w "Oczyszczaniu organizmu" w podrozdziale
"Tworzenie ciepła w jelicie grubym".

> [...]
> podać jakieś źródło tej informacji? Tego się nie spodziewałem :o) Jeśli
> chodzi o układ odpornościowy, to mi zawsze kojarzyły się węzły chłonne,

To wyczytałem na którejś stronie dotyczacej hydrokolonoskopii, ale
drastyczna poprawa odporności odkad zacząłem stosować lewatywy o czymś
świadczy.

> A poza tym lewatywa czy hydrokolonotertapia dotyczy tylko jelita grubego
> i to tylko okrężnicy)?

Tylko grubego. Znam zabieg (sznkh prakszalana - gest muszli), który
oczyszcza cały przewód pokarmowy, ale jest on dosyć nieprzyjemny, bo wymaga
wypicia dużej ilości słonej wody, a potem zwymiotowaniu jej resztek z
żołądka.

> [...]
> łańcuchem polipeptydowym T. A ogólnie IgA stanowi tylko 10% wszystkich
> przeciwciał odpornościowych. To jak to w końcu jest?

To także wyczytałem na którejś stronie dotyczacej hydrokolonoskopii i w
takie szczegóły nie wnikałem. Jak ktoś to może zweryfikować, to jestem
ciekaw.

> A skóra? Nabłonek oskrzeli? Migdałki? Błony śluzowe oczu, nosa? I dlaczego
> najważniejszą?

Może dlatego najważniejszą, że chroni nas od środka, gdzie wróg może być
bardziej niebezpieczny niż na zewnątrz. Z resztą cała reszta zależy właśnie
od okrężnicy. Można sparafrazować powiedzenie o rybie i powiedzieć, że układ
immunologiczny psuje się od jelita grubego.

> Niewiele tam informacji :o(

To był tylko przykład, ale więcej informacji to niestety trzeba by chyba
wygrzebać z większej głębi i nie wiem czy w necie się znajdzie

> A na czym to oczyszczanie polego właściwie? Bo z tego co przeczytałem, to
> chodzi o wypłukanie resztek i kamieni kałowych. Dlaczego woda jest gorsza?

Niestety woda nie wypłucze najbardziej przywartych kamieni oraz polipów i
jej część zostanie wchłoniona przez jelito, co jest jego naturalną funkcją.
Dlatego najlepsza jest substancja, która odwróci przepływ, aby nie
następowało wchłanianie, ale wydzielanie ze scianek, co pociaga za sobą
lepsze odrywanie złogów. W tym celu można do wody dodać sok cytrynowy, ocet
jabłkowy, zioła, które będą normalizować środowisko kwaśne jelita, ale
niestety będą miały one destrukcyjny wpływ na florę bakteryjną i błonę
śluzową. Mocz nie ma tych wad, a same zalety. Zpowodu większej koncentracji
soli niż we krwi, dzięki zjawisku osmozy, "wysysa" ze ścianek jelita i z
przyległych okolic jamy brzusznej wodę, a wraz z nią odrywają się kamienie
kałowe, polipy i usuwana jest flegma.

> O! Tego też szukałem, ale nie mogłem nigdzie znaleźć. Tzn. o
antyseptycznym
> działaniu i selektywnym działaniu na florę bakteryjną (szkodzenie tyko
> patologicznej). Mógłbyś podać jakieś źródła?

Uryna ma pH środowiska kwaśnego w koncentracji najbardziejk korzystnej dla
organizmu, dzięki czmu nie ma ryzyka przedawkowania. Wytwarzana jest przez
organizm i dlatego szkodzi jedynie patologiom.
Jeśli chodzi o źródła, to zapewne w ksiażkach o urynoterapii będzie o tym.
Np. książka Małachwa "Biorytmologia i urynoterapia".

> Zgoda. A warunkach antyseptycznych rany się szybciej goją. :o) (chyba?)

No chyba lepiej jak zostaną usunięte szkodliwe drobnnoustroje i nie dochodzi

do kolejnych zakażeń.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

14. Data: 2004-09-26 17:40:57

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>elementów). Pisze o tym Małachow w "Oczyszczaniu organizmu" w podrozdziale
Mhm - ale chodziło mi o jakies bardziej współczesne od starożytnych badania
nad tym jak jelito grube reguluje temperaturę. :o/

>To wyczytałem na którejś stronie dotyczacej hydrokolonoskopii, ale
>drastyczna poprawa odporności odkad zacząłem stosować lewatywy o czymś
>świadczy.
Aha - myślałem że masz jakieś opracowania. Bo jakoś nie mogę w to uwierzyć.
Może ktoś potwierdzić lub nie te informację?

>To także wyczytałem na którejś stronie dotyczacej hydrokolonoskopii i w
>takie szczegóły nie wnikałem. Jak ktoś to może zweryfikować, to jestem
>ciekaw.
No właśnie....

>Może dlatego najważniejszą, że chroni nas od środka, gdzie wróg może być
>bardziej niebezpieczny niż na zewnątrz. Z resztą cała reszta zależy właśnie
>od okrężnicy.
I znowu. SKĄD takie przypuszczenia, że cała reszta zależy od okrężnicy?

>Można sparafrazować powiedzenie o rybie i powiedzieć, że układ
>immunologiczny psuje się od jelita grubego.
Dlaczego?

>Dlatego najlepsza jest substancja, która odwróci przepływ, aby nie
>następowało wchłanianie, ale wydzielanie ze scianek,
OK - osmoza itd....

>Uryna ma pH środowiska kwaśnego w koncentracji najbardziejk korzystnej dla
>organizmu, dzięki czmu nie ma ryzyka przedawkowania.
Mógłbyś to wyjaśnić?! Zgadza się, prawidłowy mocz powinien mieć odczyn lekko
kwaśny (5-6,5 pH). Ale dlaczego co znaczy "koncentracja najbardziej
korzystna dla organizmu?" i że "nie ma ryzyka przedawkowania"?

>Wytwarzana jest przez
>organizm i dlatego szkodzi jedynie patologiom.
?! Mógłbyś to szerzej wyjaśnić, bo ja jakoś nie nadążam.

>Jeśli chodzi o źródła, to zapewne w ksiażkach o urynoterapii będzie o tym.
>Np. książka Małachwa "Biorytmologia i urynoterapia".
No w książkach o urynoterapii na pewno. Ja chciałem znaleźć _rzetelne_
badania na ten temat.

15. Data: 2004-09-26 19:58:55

Od: "Matti" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje metody na przeziębienia (ostatnio, jeśli ktoś chciałby wiedzieć, byłem
zaziębiony w październiku 2002). Nie powiem, że działają w 100%, ale powiedzmy
w 95%. A oto one:
1. Unikać przegrzewania i przechładzania organizmu. Wybierając ubiór na dany
dzień nie patrzeć na kalendarz tylko na termometr. W mieszkaniu nie może być za
zimno (jak szwankuje centralne to trudno - trzeba dogrzać). W zimie należy
ciepło się ubierać i nosić czapkę (z doświadczenia wiem, że niektórzy nie noszą
w obawie o fryzurę).

2. Gdy tylko poczujemy pierwsze objawy rozpoczynającego się przeziębienia,
należy się zaopatrzyć w 3 specyfiki:
- tantum verde w płynie do płukania gardła
- kapsułki BioMarine 570
- bioparox w sprayu
Zalecam zażywanie tych preparatów w następujący sposób:
- tantum verde - płukać gardło jak tylko zaczyna boleć. Nie połykać płynu.
Starać się wypluwać.
- BioMarine 570 - zażywać 3 x dziennie po 3 kapsułki przez co najmniej 3 dni
albo, w razie wyraźnej ale niedostatecznej poprawy po 3 dniach - aż do
ustąpienia objawów
- Bioparox:
Przy bólu gardła - 4 x dziennie po 4 wziewy przez usta
Przy katarze - 4 x dziennie po 4 wziewy przez nos
Przy uczuciu dławienia w piersiach, chrypce lub przy kaszlu - 4 x dziennie po 4
wziewy przez usta, przy czym po każdym wziewie wykonać głęboki wdech i na
chwilę wstrzymać oddech.

Jeśli mimo stosowania mojej metody objawy nie ustępują lub pojawia się
gorączka - należy zgłosić się do lekarza, gdyż wtedy na ogół niezbędna jest
antybiotykoterapia doustna.

Aby zapobiec nawrotowi choroby po antybiotykoterapii doustnej, albo po prostu
skrócić czas jej trwania - polecam również BioMarine 570.

Aha - BioMarine 570 należy brać na co najmniej pół godziny przed posiłkiem, a
jeśli po posiłku, to odstęp musi wynosić półtorej godziny.

Pozdrawiam

Matti

16. Data: 2004-09-27 06:33:10

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamil Raczynski" <r...@r...yupe.net> napisał w wiadomości

> Mhm - ale chodziło mi o jakies bardziej współczesne od starożytnych
badania
> nad tym jak jelito grube reguluje temperaturę. :o/

Nie napisałem, że reguluje temperaturę, ale że pełni dużą rolę w regulacji
temperatury.

> I znowu. SKĄD takie przypuszczenia, że cała reszta zależy od okrężnicy?
>

> Dlaczego?

To tak jak z zaopatrzeniem dla wojska. W j.g. są wchłaniane substancje
odżywcze, wyrwarzane jest ciepło, itd. dlatego jeśli nie działa dobrze
dostawa, to na linii frontu zaczyna brakować środków do walki.

> [...]
> korzystna dla organizmu?" i że "nie ma ryzyka przedawkowania"?
>
> ?! Mógłbyś to szerzej wyjaśnić, bo ja jakoś nie nadążam.

Organizm z zasady nie szkodzi samemu sobie (poza stanami chorobowymi jak np.
alergie) oraz temu co mu służy, czyli mikroorganizmom z którymi żyje w
symbiozie. Dlatego mocz ma taki odczyn i właściwości.

> No w książkach o urynoterapii na pewno. Ja chciałem znaleźć _rzetelne_
> badania na ten temat.

"Rzetelne" opracowania piszą, że lewatywa to przestarzała metoda , a
urynoterapia to banialuki i nowoczesny człowiek powinien brać pigułki oraz
wykrajać różne części ciała za pomocą skalpela.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

włókniak gruczołu piersiowego
dobry ginekolog - Łódż - PILNE