Jak wysiać nasiona.

1. Data: 2001-03-26 22:53:25

Temat: Re: Jak wysiać nasiona.
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogdan Grzywa" <g...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3ac1c7b2$1@news.vogel.pl...
> [...]
czy
> nasiona muszą przejść przechłodzenie.
> Następujące rośliny:
> Miłorząb chiński
> Cis pospolity
> Sosna japońska
> Sosna czarna
> Judaszowiec chiński
> Lilak pospolity
> Ketmia syryjska
> Pigwowiec japoński
> Amorpha chińska
> Winobluszcz trójklapowy
>
> Odpowiedż na tak postawione pytanie zajeła by ja podejrzewam kilkanascie
stron tekstu.
Zamawiając nasiona w Florpaku powiedzmy sobie jasno, nalezało dokonać oceny
możliwości skiełkowania nasion w naszym klimacie i w warunkach jakimi
dysponujemy.
Watpliwości budzi mozliwość prowadzenia judaszowca chinskiego.( sa i inne
judaszowce ) Te drzewko prowadze kilka lat i są z nim pomimo zachodniej
strefy klimatycznej ciągłe kłopoty. Wyprowadzenie miłorzabu chińskiego z
nasion bez odpowiedniego przygotowania skończy sie niestety klęską. Lilak
pospolity z nasion rzecz ciekawa ale kiedy beda te kwiaty i jakie odpowiedz
sobie koteczku...
Trzeba siegać do literatury i rady typu :
Trzymac w lodówce i po 3 miesiącach wysiac na głebokości 3 cm w mieszance
grubego piasku i torfu 2:1 są niestety nie precyzyjne i moga prowadzic do
zniechęcenia.
Ufność, ze wszystko włozone do gleby skiełkuje w jakis tam procencie jest
pozbawiona podstaw.
Mmo wszystko zachęcam do prób rozmnazania roślin metodami naturalnymi z
nasion.
Uszanowanie
Jacek

3. Data: 2001-03-28 14:54:30

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Bogdan Grzywa <g...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
było
> dla potomnych. Chodzi mi o porę wysiewu głębokość wysiewu, rodzaj gleby,

Czyli hibiskus. U mnie na glinie po prostu kielkuje gdzie spadnie.
Pod duzym hibiskusem tworzy sie las hibiskusowy i nic w tym celu
nie musze robic. A poza tym wyrastaja same w roznych czesciach
ogrodu (nasiona przyniosl wiatr?) i nawet w "crawl space"
(to taka przestrzen pod domem wysokosci okolo metra).

Pozdrowienia,
Michal

Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu