Jak zabezpieczyc owoc datury

1. Data: 2001-03-01 19:19:59

Temat: Jak zabezpieczyc owoc datury
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,
Moja brugmasia - datura nieoczekiwanie zawiazala owoce, ktore rosna i
dojrzewaja. Sa dlugie, jak kciuk i rosna dosc szybko. W zeszlym roku
mialam owoce na innej daturze i cholerne slimaki czy inne paskudztwa
zezarly skorke naokolo, i w ogole zniszczyly te owoce. Wymyslilam sobie,
ze w tym roku umieszcze te owoce w jakies torebki czy zabezpieczenie,
zeby slimaki czy ptaki sie nie dobraly. Czy ktos ma pomysl, jak to
zrobic albo podobne doswiadczenie? Czy powinny te ochronki byc z drobnej
siatki metalowej, materialu, papieru czy czego?
Dzieki z gory
Magdalena Bassett

2. Data: 2001-03-02 07:16:59

Temat: Re: Jak zabezpieczyc owoc datury
Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj zrobić to z cienkich rajstop ... luźno zawiązać. Ja nie
praktykowałam tego, ale tak sobie myślę że powinno być skuteczne.

Serdeczności dla wszystkich - Jagoda

3. Data: 2001-03-02 08:03:56

Od: j...@o...org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> Kochani,
> Moja brugmasia - datura nieoczekiwanie zawiazala owoce, ktore rosna i
> dojrzewaja.
Mam pytanie natury formalnej
Czym sie rozni brugmasia-datura od datury -bielunia?
Z drugiej strony jesli sa w jakis sposob podobne to przede wszystkim
zabezpieczylbym je przed dziecmi.
Pozdrawiam Juras

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

4. Data: 2001-03-02 13:14:13

Od: "Mandosia" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z Daturą bym raczej uważała. Po co Ci te nasiona ?
Gratulacje za przepis "gwiazdę" w grupie kuchnia. Sama to cudo piekę jutro.
Mandosia

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...

5. Data: 2001-03-02 16:25:18

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Mandosia wrote:

> Z Daturą bym raczej uważała. Po co Ci te nasiona ?

Po co? Zeby wysiac i miec wiecej roslin na wymiane z innymi ogrodnikami.
Naleze do klubu ogrodniczego, ktory spotyka sie raz na miesiac i poza
innymi zajeciami jest rowniez wymiana roslin.
MB

6. Data: 2001-03-02 16:30:13

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Kozlowski wrote:

> Mam pytanie natury formalnej
> Czym sie rozni brugmasia-datura od datury -bielunia?
> Z drugiej strony jesli sa w jakis sposob podobne to przede wszystkim
> zabezpieczylbym je przed dziecmi.

Moja datura jest w takim miejscu, ze dzieci ani zwierzeta nie maja do
niej dostepu.

Datura bielun dziedzierzawa jest roslina naturalna, brugmansje to
hybrydy roznych datur. Belun ma trabki kwiatowe skierowane do gory
(Diabelskie traby (tromby)), brugmansja ma kwiaty wiszace na dol
(Anielskie traby). Datura to roslina plozaca sie po ziemi, brugmansja to
raczej krzew, a w przychylnych warunkach nawet drzewo. Zwykle brugmansje
nie produkuja nasion. Nasiona, liscie, kwiaty i korzenie sa trujace w
spozyciu, ale nie w dotyku.
Magdalena Bassett

7. Data: 2001-03-02 16:31:42

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jagoda wrote:

> Spróbuj zrobić to z cienkich rajstop ... luźno zawiązać. Ja nie
> praktykowałam tego, ale tak sobie myślę że powinno być skuteczne.

Jest to genialny pomysl. Tak zrobie. Dzieki. Poszukam kolorowych
rajstop, zeby smieszniej wygladalo.
Magdalena Bassett

8. Data: 2001-03-03 18:06:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote in message

> Po co? Zeby wysiac i miec wiecej roslin na wymiane z innymi ogrodnikami.
> Naleze do klubu ogrodniczego, ktory spotyka sie raz na miesiac i poza
> innymi zajeciami jest rowniez wymiana roslin.

Mozna tez nie prez nasiona: http://www.marjorieharris.com/Brugmansia.html :

Since seeds of the hybrids don't come true, Anthony depends on cuttings.
It requires patience since they take two years to bloom. He recommends
planting in the largest container possible -- 18 to 24 inches wide -- where
it will spend the rest of its life. Plant in a rich soil-based potting mix,
and
place in full light. From spring to autumn water heavily and add a balanced
20-20-20 or fish emulsion fertilizer both at half strength every time you
water.
Unlike any other houseplants it's impossible to over water. In fact, if it
dries
out, all the bloom buds will fall off. A good dose of water, along with a
hit
of fertilizer, will restore the plant. By spring it may have up to 40
blooms.

Pozdrowienia,
Michal

*****************************
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/

9. Data: 2001-03-03 20:00:05

Temat: WIOSNA ???
Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i zawiadamiam że przyleciały błotniaki . Czy to wiosna tuż
tuż ???

Uściski - Jagoda

10. Data: 2001-03-03 20:00:10

Temat: Miotła ...
Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dostęp do czarciej miotły. Poradźcie kiedy i jak ją ciąć i jak
ukorzeniać.

Serdeczności - Jagoda

*CD SALE*
jescze raz witam