Jak zrobic bardzo sztywny krochmal na aniolki?

1. Data: 2005-12-05 09:32:52

Temat: Jak zrobic bardzo sztywny krochmal na aniolki?
Od: "Dorota " <d...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie?...

2. Data: 2005-12-05 09:38:41

Temat: Re: Jak zrobic bardzo sztywny krochmal na aniolki?
Od: Justyna <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja kupilam gotowy - w butelce - i prawde mowiac na jego sztywnosc nei
narzekam - aniolek stal sobie spokojnie na stole :))

tylko trzeba nalac wiecej tego krochmalu a mniej wody :)
pozdrawiam
Justyna

3. Data: 2005-12-05 14:55:28

Od: "gosewa" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wlasnie?...

Można usztywnić aniołki cukrem:
3 łyżki cukru + 3 lub 4 łyżki wody (nie łyżeczki)zagotować, na moment odstawić
i do tego włożyć wyrób (aniołka, dzwonek, gwiazdki szydełkowe), dokladnie
namoczyć, wycisnąć, nadać kształt lub nałożyć na formę, zostawić do
wyschnięcia. Jeśli wyrób jest z nici bawełnianych - wrzucam go od razu po
zagotowaniu, jeśli jest z innych nici - czekam chwilę, żeby niec podstygł i
dopiero wtedy do bardzo ciepłego (ale nie wrzątku) wkladam robótkę. Inne nici
niż bawełniane nie mogą być wkłądane do wrzątku, bo może czekać nas przykra
niespodzianka - coś się skurczy, straci kształt itp. Jeśli chcesz, żeby
robótka była nieco mniej sztywna - dolej 5 lub 6 łyżek wody.
Nie moczymy robótki w zimnym roztworze wody z cukrem - NIE USZTYWNI SIE WCALE.
Więcej cukru do podanej ilości wody - nie dajemy, bo robótka będzie brzydko
wyglądać (jak plastikowa). A jak aniołek czy inny wyrób znudzi się nam -
pierzemy, suszymy, chowamy w stanie złożonym, zwiniętym. Gdy chcemy, żeby
znowu cieszył nas swoim widokiem - moczymy w wodzie z cukrem i nadajemy
pożądany kształt. Woda z cukrem sprawdza się dośc dobrze, bo robótki długo
mają nadany kształt i nie szkodzi im wilgotne powietrze, czyli nie tracą
fasonu.

4. Data: 2005-12-05 19:47:49

Od: "Ula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio kupilam krochmal w plynie ŁUNA, jest on gesty, i nadaje sie
idealnie do naszych ozdob choinkowych. Aniolki i gwiazdki usztywnia
slicznie, krochmalilam samym plynem, bez wody. Butelka 700ml kosztuje ok 5

--

Pozdrawiam Ula Wrocław

5. Data: 2005-12-05 20:36:34

Od: "Agnieszka " <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cytuję za Anetą z Zielonej Góry:

,,Ja biorę 1 płaską łyżkę mąki ziemniaczanej na kubek, roztrzepuje w odrobinie
zimnej wody a potem zalewam wrzątkiem. Potem wlewam do miski z zimną wodą. W
zależności od tego jak mocny chcesz mieć krochmal - taki robisz roztwór."

Pozdrawiam-Abulinka

6. Data: 2005-12-06 12:34:27

Od: "renatasn" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zależności od tego jak mocny chcesz mieć krochmal - taki robisz roztwór."

Ja biore 1/2 szklanki cukru +1/2 szkl. wody. Zagotować. Wkładam aniołki 16 szt.
następnie zakładam je na kartonowe formy i do piekarnika ok. 80stopni na
wiatraczek. Po godzinie gotowe.POZDRAWIAM Renata z Kielc

7. Data: 2005-12-06 17:55:34

Od: "Ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> następnie zakładam je na kartonowe formy i do piekarnika ok. 80stopni na
> wiatraczek.

Jakie to są kartonowe formy?

Pozdr
Ania z Raszyna bardzo zainteresowana :D

8. Data: 2005-12-08 10:25:08

Od: "Agnieszka spod Krakowa" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> No wlasnie?...

A ja wczoraj wypróbowałam nowy sposób :) Kiedyś tam słyszałam, że do
usztywniania nadaje się woda po ugotowanym ryżu. Wczoraj na obiad był ryż, a
od kilku dni 3 aniołki czekały na usztywnienie. PO wyjęciu z wody ryżu,
zanurzyłam w niej aniołki - dziś sa juz suche i sztywne :)))
Ale i tak wolę krochmal ;P Po prostu kwestia przyzwyczajenia, hi hi hi
Pozdrawiam
Agnieszka

9. Data: 2005-12-08 11:26:48

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Ja aniołki usztywniam bardzo gęstym krochmalem(jak kisiel).
Zawsze robiłam to "na oko", dziś wypróbowałam wszystko zmierzyć, a więc na 200
ml wody 2 duże łyżki mąki ziemniaczanej, przy wlewaniu mąki do gotującej się
wody trzeba energicznie mieszać aby nie zrobiły się kluchy i koniecznie trzeba
to zagotować.

Aniołki (suche, nie mogą być mokre np. po praniu) wkładam do ciepłego krochmalu
i ugniatam, później tylko wymodelować i wysuszyć.

Moje aniołki z ubiegłego roku nadal są sztywne.

Dodam jeszcze że taka zabawa w krochmalu bardzo służy spracowanym dłoniom.

Pozdrawiam
lucy

10. Data: 2005-12-08 20:47:00

Od: "SinkaG" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aniołki (suche, nie mogą być mokre np. po praniu) wkładam do ciepłego
krochmalu
> i ugniatam, później tylko wymodelować i wysuszyć.

To chyba teraz mnie oświeciłaś........ zrobiłam aniołka- a nie było łatwo bo
z opisu angielskiego robiłam- ugotowałam gęsty krochmal, no i właśnie 'u p
r a ł a m' i takiego mokrego do krochmalu włożyłam no i wcale taki sztywny
jak blacha nie wyszedł, a po dwóch dniach stania trochę się zgiął....

Lecę wypróbować krochmal na suchego anioła dzięki .....

Sinka

Oczy, nosy i inne takie.
Nowa - witam się i chwalę (przy okazji)
maszyna dziewiarska