Jak zrobic farsz do pierogow z miesem, zeby byl "gladki"?

1. Data: 2007-08-13 10:14:35

Temat: Jak zrobic farsz do pierogow z miesem, zeby byl "gladki"?
Od: "topek " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ostatnio robilem po raz pierwszy w zyciu pierogi z miesem. Nawet sie udaly,
rozawlil sie tylko jeden :> Mam jednak maly problem z farszem. Kupilem mieso
mielone (fifty-fity wolowina i ze swinki) zrobilem zgodnie z przepisem (z
cebula i marchewka) na patelni ale to mieso zrobilo sie takie "koralikowe".
Cos jak do spagetti bolognese. Jak zrobic, zeby ta masa miesna byla ladna,
gladka jak glina? Tzn taka jaka jada sie w barach mlecznych?

Z gory dzieki

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

2. Data: 2007-08-13 10:30:28

Od: Felinity <f...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny wiosenny poranek dnia Mon, 13 Aug 2007 10:14:35 +0000, istota
zwiewna znana jako topek napisała:

> Jak zrobic, zeby ta
> masa miesna byla ladna, gladka jak glina? Tzn taka jaka jada sie w
> barach mlecznych?

Taki farsz trzeba zrobić z mięsa gotowanego, które potem się mieli i
dodaje do niego przyprawy. Tak przynajmniej robiła moja babcia i był
pyszny.

Pozdrawiam,
Fel

--
http://felinity.jogger.pl/

3. Data: 2007-08-13 10:50:44

Temat: Re: Jak zrobic farsz do pierogow z miesem, zeby byl
Od: "topek " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taki farsz trzeba zrobić z mięsa gotowanego, które potem się mieli i
> dodaje do niego przyprawy. Tak przynajmniej robiła moja babcia i był
> pyszny.
A jak nie mam maszynki do mielenia tylko od razu mieso zmielone ale surowe?
Mam ugotowac juz to zmielone?

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

4. Data: 2007-08-13 10:59:38

Od: Felinity <f...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny wiosenny poranek dnia Mon, 13 Aug 2007 10:50:44 +0000, istota

> A jak nie mam maszynki do mielenia tylko od razu mieso zmielone ale
> surowe? Mam ugotowac juz to zmielone?

Nie sądzę, żeby to przyniosło pożądany efekt.
Bez maszynki będzie ciężko.

Powodzenia :-)

Fel

--
http://felinity.jogger.pl/

5. Data: 2007-08-13 11:01:29

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak nie mam maszynki do mielenia tylko od razu mieso zmielone ale
surowe?
> Mam ugotowac juz to zmielone?

Nie, trzeba najpierw kawałek mięsa ugotować póżniej go rozdrobnić

może masz np. taki mikser ręczny z przystawką do siekania np. mięsa, mozna w
tym rozdrobnić mięso gotowane
np.

http://www.agd-rtv.net/product_info.php?manufacturer
s_id=15&products_id=5805&topSsid=66f53f6b13ade9e1848
97e4affa5e0ee

Pozdrawiam

Monika

6. Data: 2007-08-13 11:37:45

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

topek pisze:

> A jak nie mam maszynki do mielenia tylko od razu mieso zmielone ale surowe?
> Mam ugotowac juz to zmielone?

Nie, to też będzie grudkowate. Do pierogów z mięsem najpierw się mięso
gotuje, potem mieli. Ja kroję na kawałki, dodaję podsmażoną cebulkę,
ugotowaną marchewkę, przyprawy, jajko i wszystko razem miksuję w
mikserze - wychodzi gładki farsz.

Pozdrawiam
Ewa

7. Data: 2007-08-13 12:10:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"topek " <t...@g...pl> wrote in message
> A jak nie mam maszynki do mielenia tylko od razu mieso zmielone ale
surowe?
> Mam ugotowac juz to zmielone?
>
> topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Przetrzeć podsmażone przez sito.

8. Data: 2007-08-13 12:14:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "topek " <t...@g...pl> wrote in message
> surowe?

> Przetrzeć podsmażone przez sito.

To samo można osiągnąć w moździeżu lub makutrze

9. Data: 2007-08-13 16:49:59

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sie, 12:14, "topek " <t...@g...pl> wrote:
> Jak zrobic, zeby ta masa miesna byla ladna,
> gladka jak glina?

Mięso musi być uduszone z cebulą i musi być odparowany sos. Do niego
dodaj trochę namoczonej w mleku bułeczki (lub namocz ją w pozostałym
sosie z duszenia mięsa) - bez żadnego jajka - i zmiel dwa razy przez
średnie sitko lub 1 raz przez sitko do pasztetu. Efekt gwarantowany.
No i - sól i pieprz oraz odrobina czosnku granulowanego - koniecznie.

10. Data: 2007-08-13 16:57:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@w...pl> wrote in message
s.com...
> [...]

średnie sitko lub 1 raz przez sitko do pasztetu. Efekt gwarantowany.
No i - sól i pieprz oraz odrobina czosnku granulowanego - koniecznie.

Można dodać lyżkę mąki ziemniaczanej (do zimnego farszu - już gotowego i
dobrze wymieszać i wyrobić.

podnieca mnie
co z z jezyn?
chce zrobić pizz