Jak zrobic pyszne buraczki do obiadu ?POMOCY!

1. Data: 2005-02-02 23:00:16

Temat: Re: Jak zrobic pyszne buraczki do obiadu ?POMOCY!
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Gabrys" <j...@s...org> napisał w wiadomości
news:ctqi5q$jcu$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
> Pytanie takie jak w temacie , moja rodzina uwielbia buraczki gotowane do
> obiadu , niestety doprawione przezemnie sa nie za dobre . Jak Wy je
> przyrzadzacie ?

Uwielbiam buraczki i te starte i krojone w kostke.
Starte podawane na cieplo juz ci wiele osob opisalo, a najwazniesze jest ich
doprawienie. Nie boj sie dodac cytryny/octu, cukru, troche soli. Najlepiej
stopniowo i smakuj.
Podobnie krojone w kostke (oczywiscie uprzednio gotowane w mundurkach i
wystudzone) do tego sporo cebuli w drobna kostke i doprawic ok. lyzki
oliwki/oleju, cytryna/ocet, cukier, sol, pieprz do smaku. Podaje sie
oczywiscie na zimno.

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2005-02-03 06:05:16

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

proponuję spróbować nie gotowanych a upieczonych, później startych na
tarce jarzynowej (grubej) i doprawionych wg podanych juz sposobów.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2005-02-03 07:37:25

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:
> proponuję spróbować nie gotowanych a upieczonych, później startych na
> tarce jarzynowej (grubej) i doprawionych wg podanych juz sposobów.

Jak długo piec takie średniej wielkości buraczki? Podlewać je, przykryć albo
coś? Piec w mundurkach czy obrane?
Ania

1. Data: 2005-02-03 07:38:32

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1) Gotuję w mundurkach z dodatkiem soli, cukru i kminku
>   Po ostudzeniu trę na tarce. Ponownie podgrzewam z dodatkiem kwasku
> cytrynowego, doprawiając odpowiednio do smaku pieprzem (niewiele), cukrem,
> kminkiem.
Na końcu dodaję kulkę masła roztartego z masłem i pdgrzewam do
> zagotowania.

> Gosiu ! Przejęzyczyłaś się. Z czym to roztarte masło ma być? :-)
Areta

1. Data: 2005-02-03 08:37:55

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Gosiu ! Przejęzyczyłaś się. Z czym to roztarte masło ma być? :-)
> Areta

Jasne, masło ma być roztarte z mąką w kubeczku, po czym dodaje się taką gałkę
do odstawionych z palnika buraczków, miesza i ponownie podgrzewa. Nie znoszę
zasmażek, i preferuję taki sposób zagęszczania.
Gośka

1. Data: 2005-02-03 08:42:55

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wystudzone) do tego sporo cebuli w drobna kostke i doprawic ok. lyzki
> oliwki/oleju, cytryna/ocet, cukier, sol, pieprz do smaku. Podaje sie

Fajnie do tych buraczków dodać ogóreczki kiszone pokrojone
albo jeszcze lepiej kiszona papryke..

Marek

1. Data: 2005-02-03 11:33:13

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości

> Fajnie do tych buraczków dodać ogóreczki kiszone pokrojone
> albo jeszcze lepiej kiszona papryke..

Jak widac mozna tworzyc i tworzyc w nieskonczonosc... Wszystko jest zalezne
od naszej fantazji kuchennej i ochoty na dany...smak:)

1. Data: 2005-02-03 15:37:57

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Jak długo piec takie średniej wielkości buraczki? Podlewać je,
> przykryć
> albo coś? Piec w mundurkach czy obrane?

Połozyć nieobrane na blasze lub ruszcie i piec w średnio nagrzanym
piekarniku aż będą miękkie. Pieką się długo.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

Utra Low Cook Temp - cd