Jak zrobić ryż na żólty kolor ?

1. Data: 2004-12-18 17:05:46

Temat: Jak zrobić ryż na żólty kolor ?
Od: "D_J_B_J" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem tylko że curyy ale jak to się robi. Do wody w czasie gotowania się go
dosypuje czy już jak się ugotuje posypuje się i miesza ?

1. Data: 2004-12-18 17:14:36

Temat: Re: Jak zrobić ryż na żólty kolor ?
Od: "baka" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "D_J_B_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Wiem tylko że curyy ale jak to się robi. Do wody w czasie gotowania się go
> dosypuje czy już jak się ugotuje posypuje się i miesza ?

U mnie kurkuma barwi ryż na żółto :) a dodaje ją podczas podsmażania ryżu na
patelni, po ugotowaniu go "al dente" :)
pozdrawiam, asiek

1. Data: 2004-12-18 17:50:41

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

ugotowany ryż ,wysypiuję z woreczka do miski, dodaje ok 1-1,5 łyzeczki curry
i dobrze mieszam.Ryz musi byc ciepły, wtedy dobrze sie zabarwia.Pozdrawiam
Joa

1. Data: 2004-12-18 18:47:34

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"D_J_B_J" <d...@o...pl> wrote in message
> Wiem tylko że curyy ale jak to się robi. Do wody w czasie gotowania się go
> dosypuje czy już jak się ugotuje posypuje się i miesza ?

Po ugotowaniu:
1. Dodac szafranu
2. Dodac Turmeric (po polsku to albo Kurkuma albo Szafran indyjski - nie mylic z
powyzszym szafranem!)
3. Dodac gotowego proszku curry (ale to dla perweniuszy i leniwych...)

1. Data: 2004-12-19 13:25:18

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "D_J_B_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
Wiem tylko że curyy ale jak to się robi. Do wody w czasie gotowania się go
dosypuje czy już jak się ugotuje posypuje się i miesza ?

Mojego sposobu jeszcze nie ma, więc robię tak: na rozgrzaną patelnię
(rondel) wlewam oliwę, sypię kurkumę bądź curry (kurkuma raczej tylko
zabarwi, curry doda smaku), chwilkę podsmażam i wtedy wsypuję ryż, mieszam,
smaże razem ze 3 minuty, zalewam wrzątkiem, a dalej wiadomo :)

Asieńka P.

1. Data: 2004-12-19 21:13:58

Od: "vati" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprościej z tym ryżem to po prostu wsypać kurkumę ( tak z łyżeczkę ) do
wody, w której gotuje sie ryż :) Od razu wyciągasz żółty.

1. Data: 2004-12-19 21:14:42

Od: "stasia" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ugotować ze szczyptą szafranu

Użytkownik "D_J_B_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Wiem tylko że curyy ale jak to się robi. Do wody w czasie gotowania się go
> dosypuje czy już jak się ugotuje posypuje się i miesza ?

krówki i co dalej?
strona z przepisami kulinarnymi - przykre :(
maszynka do mielenia - czym konserwowac
pierogi w podróż!!! jak to zrobić?
przechowywanie pierogow na nastepny dzien