Jak zwariować / jak nie zwariować?

From: g...@c...com.pl (Grzegorz Bańbuła)
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Jak zwariować / jak nie zwariować?
Date: 31 Dec 1999 09:51:39 +0100
Sender: r...@m...newsgate.pl

Jak zwariowac?

1. brac sobie losy calego swiata i wszystkich ludzi na swoje barki (kto to
wytrzyma? Kto powiedzial, ze musisz byc Chrystusem 2?)
2. ogladac wiecej wiadomosci i filmow z przemoca w TV (chyba, ze jestes na
to odporna/y)
3. marzyc o idealnej milosci, ktora trwa 24h/d przez 365 dni w roku przez 85
lat i wiecej (tzn. marzyc mozna, nawet trzeba, ale trzeba umiec sobie
okreslic wyrazna granice pomiedzy marzeniami i jawa)
4. po nieudanych zwiazkach z kobietami/mezczyznami (zalezy od plci)
stwierdzic, ze osoba dla mnie nie istnieje
5. mowic sobie na kazdym kroku, co dzien i z uporem maniaka "Jestem do dupy"
6. nienawidziec ludzi, ktorzy mysla inaczej i robia pewne rzeczy inaczej niz
my bysmy zrobili (tak mi ie cos zdaje z autopsji, ze nienawisc kierowana do
innych ludzi zostaje w srodku )
7. ateizm
8. pozwolic sobie, aby jedno slowo, jeden gest innych wyprowadzal z
rownowagi i prowadzil do wybuchu; kupic sobie zeszyt szesnastokartkowy i
wpisywac do niego najmniejsze rzeczy, ktore wyprowadzily Cie z rownowagi, a
pod koniec pewnego okresu czasu ulozyc sobie THE BEST OF tych rzeczy i
wybrac najmniejsza bzdure
9. obsesyjnie bac sie smierci
10. na zlosliwosc ze strony ludzi reagowac podwojna zlosliwoscia ze swojej
strony
11. klamac, bo tak jest niekiedy latwiej i na skroty i klamstwo 'nie ma
prawa' wyjsc na jaw

Jak nie zwariowac?

1. wyznaczac sobie drobniutkie cele ilosciowe i jakosciowe w danym dniu i je
REALIZOWAC
2. przyroda
3. zauwazyc w drugim czlowieku siebie
4. Bog
5. utrzymywac dobre stosunki z ludzmi dookola, poznawac nowych ludzi
6. od czasu do czasu wylaczac komputer i TV
7. kochac (latwo sie mowi i pisze, wiem) i byc zyczliwym
8. jesli lubisz sluchac muzyki, to kup sobie walkmana (mi pomoglo)
9. miec sprecyzowane plany na przyszlosc (warto, bo nie tkwi sie w
zawieszeniu i ma sie jakies oparcie w perspektywie)
10. realizowac sie w tym, co lubisz
11. zaakceptowac niedoskonalosci wlasnego ciala - i tak go nie zmienisz

Byc moze ktos sie dopisze do listy.

Pozdrawiam Grzegorz

--
Archiwa polskich grup dyskusyjnych - http://www.newsgate.pl/archiwum.shtml