Jaka GRUSZA ?

1. Data: 2011-05-22 15:58:12

Temat: Jaka GRUSZA ?
Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce jeszcze w tym roku posadzic grusze w ogrodzie.

Jaka polecacie? Co sadzicie o gruszach japonskich (nashi) ?

2. Data: 2011-05-22 16:21:16

Temat: Re: Jaka GRUSZA ?
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości
> Chce jeszcze w tym roku posadzic grusze w ogrodzie.
>
> Jaka polecacie? Co sadzicie o gruszach japonskich (nashi) ?

Posadź smaczną.
Odmiana zależy od prywatnych gustów zjadaczy i ilości miejsca
(karłowa, średnia, duża), które masz dla tego drzewka.
Ważne też, czy potrafisz je odpowiednio ciąć by uzyskać
odpowiedni plon i formować by uzyskać oczekiwany pokrój korony.
Poziom wód gruntowych również jest istotny.
Wybierz odpowiednią dla Ciebie (rodziny)
odmianę i poczytaj o jej preferencjach, wymaganiach,
tempie przyrostów rocznych.
Pozdrawiam zasadniczo
skryba

3. Data: 2011-05-22 17:14:55

Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w

> Ważne też, czy potrafisz je odpowiednio ciąć by uzyskać
> odpowiedni plon i formować by uzyskać oczekiwany pokrój korony.

Nie potrafie. :)

4. Data: 2011-05-22 20:34:18

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-22 17:58, Neko pisze:
> Chce jeszcze w tym roku posadzic grusze w ogrodzie.
>
> Jaka polecacie? Co sadzicie o gruszach japonskich (nashi) ?

Miałam japońską "zjadła" ją jakaś choroba drewna. :-(

A może grusza `General Leclerc`
http://e-centrumogrodnicze.pl/produkt/rosliny/odkryt
y-system-korzeniowy/drzewa-owocowe/grusze/grusza--ge
neral-leclerc--1114.html

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

5. Data: 2011-05-22 22:08:07

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w

> Nie potrafie. :)

Zatem trzeba sie tego nauczyć pamietając, że lepiej
wyciąć mniej niż za dużo. Jeśli wytniesz za mało, to
możesz to skrygować w roku nastepnym,
gdy pokonasz dalszy etap nauki tej sztuki.
Gdy wytniesz za dużo możesz drzewo uśmiercić
lub znacznie je osłabić, a to będzie miało bezpośredni
wplyw na kondycje drzewa i jego plonowanie.
Literatura:
Cięcie drzew i krzewów owocowych - JeanYves Prat.
Cięcie drzew i krzewów owocowych - Augustyn Mika.
Nowe metody cięcia drezw i krzewów owocowych - Eberchard Makosz.
Sztuka cięcia drzew owocowych - Augustyn Mika.
Pozdrawiam merytorycznie
skryba
Nałóka to tródna żecz

6. Data: 2011-05-23 19:03:54

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-23 00:08, skryba ogrodowy pisze:
(...)
> Nałóka to tródna żecz

O jejku, ale mnie zęby zabolały.
Nawet dla żartu można, dostać bóli.

Pozdrawiam Krycha.

7. Data: 2011-05-23 19:31:12

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>W dniu 2011-05-23 00:08, skryba ogrodowy pisze:
> (...)
>
> O jejku, ale mnie zęby zabolały.
> Nawet dla żartu można, dostać bóli.

Może yaro, może komor może i skryba
:-))

Iglaki
jajo
Sposob oceny wieku krzewu (wycinka, biurokracja)
Patron grupy na 2011
Do Mirzana - pilne.[OT]