Jaka kosa/podkaszarka do sadu,ogrodu ?

1. Data: 2007-09-22 19:35:09

Temat: Jaka kosa/podkaszarka do sadu,ogrodu ?
Od: "Romek" <Romek1@REMOVE_ME.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mój ojciec wysoką trawę w małym sadzie do tej pory kosi zwykłą kosą.
A że starszy już z niego człowiek chciałem mu uproscić zajęcie.

Napiszcie proszę jaką kosę warto kupić.
Z tego co rozumiem, to odpada elektryczna z powodu zasilania (brak prądu w
sadzie),
a akumulatorowa będzie za słaba (dobra jest pewnie by przystrzyc trawnik).
Zostaję więc chyba spalinowa tylko jaka, co jest ważne, na co zwrócić uwagę
?

Pozdrawiam
Romek

2. Data: 2007-09-23 08:16:11

Temat: Re: Jaka kosa/podkaszarka do sadu,ogrodu ?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Romek" <Romek1@REMOVE_ME.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Zostaję więc chyba spalinowa tylko jaka, co jest ważne, na co zwrócić
> uwagę
> ?

Na to, jak duży jest ten sad, na ile równy teren (bez kamieni, zakamarków
itp), ile ojciec ma siły, ile pieniędzy...

Od tego na początek zależałyby podstawowe wybory: mała czy duża, z żyłką,
czy stalowym nożem, markowa czy nie.

J.

3. Data: 2007-09-23 09:40:10

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od tego na początek zależałyby podstawowe wybory: mała czy duża, z żyłką, czy
> stalowym nożem, markowa czy nie.

żyłka czy nóż to nie ma znaczenia bo zakłada to, co akurat potrzebne

4. Data: 2007-09-23 10:18:12

Od: "Romek" <Romek1@REMOVE_ME.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
> [...]
>
> Od tego na początek zależałyby podstawowe wybory: mała czy duża, z
> żyłką, czy stalowym nożem, markowa czy nie.

Tak jak pisałem sad jest mały (przydomowy), nie ma zakamarków ale teren nie
jest równy, a ojciec siłę jeszcze ma.
Planowany wydatek to 500-700 pln.

5. Data: 2007-09-23 12:41:15

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> żyłka czy nóż to nie ma znaczenia bo zakłada to, co akurat potrzebne

Chyba, że ma podkaszarkę, której producent z jakichś przyczyn zabrania
montowania noża.

J.

6. Data: 2007-09-23 13:08:33

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jak pisałem sad jest mały (przydomowy), nie ma zakamarków ale teren
> nie
> jest równy, a ojciec siłę jeszcze ma.
> Planowany wydatek to 500-700 pln.

Za taką kwotę, oczywiście, jeśli myślisz o nowym sprzęcie, specjalnie nie
poszalejesz. Z markowych spalinowych wchodzi w grę chyba tylko mały
żyłkowiec, ale on chyba do takich zastosowań z powodzeniem wystarczy.
Stihl jakoś w lato sprzedawał w promocji bardzo fajne niewielkie podkaszarki
FS 38, cenowo się mieściła z zapasem i chyba by była akurat.

J.

7. Data: 2007-09-23 17:25:35

Od: "lumarcin" <lumarcin[wytnij_to]@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a akumulatorowa będzie za słaba (dobra jest pewnie by przystrzyc trawnik).
> Zostaję więc chyba spalinowa tylko jaka, co jest ważne, na co zwrócić

zwroc uwage aby taka kosa miala prosty palak w ktorym chodzi walek, te z
wygietym ramieniem sa mniej zywotne ;)

8. Data: 2007-09-24 16:23:22

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Sep 2007 21:35:09 +0200, Romek napisał(a):

> Witam
>
> Mój ojciec wysoką trawę w małym sadzie do tej pory kosi zwykłą kosą.
> A że starszy już z niego człowiek chciałem mu uproscić zajęcie.
>
> Napiszcie proszę jaką kosę warto kupić.

Pal sześć cenę - ja polecam f-mę Stiga - mam kosę i kosiarkę oraz dużą
działkę z jakąś, kufa, pop...ną trawą i innymi chęchami - w sezonie muszę
kosić tę sawannę najdalej co dwa tygodnie, żeby nie zabłądzić. Obie
maszynki pracują już któryś rok bez najmniejszych problemów

--
T.

Spoldzielnia: zaswiadczenie o samodzielnosci lokalu w procesie przygotowawczym...
czujniki do kotłów Viessmann
Kominek i podłoga - jak to połączyć !?
Kto ma SUPER pralkę?
obtłuczona wanna