Jaka lampa na blizny?

1. Data: 2005-11-27 12:14:41

Temat: Jaka lampa na blizny?
Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałabym kupić lampę na blizny. Czytałam o Bioptron, Solux. Nie
orientujęsię w temacie dlatego chciałabym zapytać Szanownych Grupowiczów o
zdanie.
Chciałabym pomóc w gojeniu blizny synka po przeszczepie skóry (po
oparzeniu).
Czy taka lampa pomogłaby mi również w leczeniu niegroźnego trądziku?
Agata

2. Data: 2005-11-27 15:55:37

Temat: Re: Jaka lampa na blizny?
Od: "-" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdanie.
> Chciałabym pomóc w gojeniu blizny synka po przeszczepie skóry (po
prosze najlepiej skonsultowac to z dermatologiem.
potrzebne będą na pewno zabiegi oraz w domu maść+opaska uciskowa.
jest też technika stosowania kremu Contratubex/Cepan z założeniem elektrod
na opatrunek.

co do lamp, moja wiedza jest bardzo ogólnikowa.

> Czy taka lampa pomogłaby mi również w leczeniu niegroźnego trądziku?
na trądzik nawet zwykłę, ogólnodostepne lampy UVA pomagają.
są dostepne lampy ze świetlówkami Philips Cleo. koszt nowej to ok. 300zł,
uzywana to 50zł.
wszędzie czyta sie o szkodliwości UV, ale od niedawna ta technika wchodzi do
medycyny i stosowana jest w leczeniu wieksześci chorób skórnych (osobiście
skutecznie lecze tak alergię skurną ma głowie, przypominającą łupież, na co
pomagają jedynie silne leki sterydowe)

3. Data: 2005-11-27 21:28:52

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potrzebne będą na pewno zabiegi oraz w domu maść+opaska uciskowa.
> jest też technika stosowania kremu Contratubex/Cepan z założeniem elektrod

Witam
Ubranko uciskowe już mamy, plastry silikonowe do tego. W tej chwili chodzimy
na zabiegi laserem. Mamy 10 zleconych, 4 już za sobą (7 minutowe).
Efekty już są zauważalne. Bliznoweic jakby jaśniał i malał.
Jutro mamy kolejny zabieg, zapytam może Panią która nas obsługuje. Nasz
dermatolog nic nie wie na temat leczenia bliznowców:( Jesteśmy pod opieką
chirurga plastyka, ale na następną wizytę jesteśmy umówieni dopiero w lipcu,
rok po przeszczepie. Być może uda nam się wyciać jedną bliznę i zszyć
zygzakiem.

O! Dziekuje za te informacje.
Pozdrwiawm
Agata

4. Data: 2005-11-29 20:54:50

Od: "-" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> minutowe).
> Efekty już są zauważalne. Bliznoweic jakby jaśniał i malał.

na pewno zmaleje, ale jest duże prawdopodobieństwo, że całkiem nigdy nie
zniknie - tak jest zawsze u osób dorosłych...
choć u dziecka wszystko jest mozliwe - i to na plus! - to jest naprawdę
zadziwiające, jak radzi sobie młody organizm!

a moge spytać co jest przepisane do domu?

> Być może uda nam się wyciać jedną bliznę i zszyć zygzakiem.
to zawsze lepiej - dzieci mówią "mam robaczka" albo "dżdżownicę" na blizny
po szyciach ;-)))

5. Data: 2005-11-30 19:26:09

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> choć u dziecka wszystko jest mozliwe - i to na plus! - to jest naprawdę
> zadziwiające, jak radzi sobie młody organizm!

No całkiem to raczej nie zginie. To było 5 % ciała, 3 st. z martwicą.
Oprócz bliznowca widać jeszcze strukturę siatki - ona właśnie jaśnieje pod
wpływem lasera.

> a moge spytać co jest przepisane do domu?
Co przepisane? Zalecany był Cepan, Contactubex lub Madecassol. Ten drugi i
trzeci próbowałam. Plastry przez chwilę stosowałam, ale gdy mu zaczęło w
trzecim miesiącu po przeszczepie "rosnąć" odstawiłam wszystko.
Teraz gdy wreszcie jesteśmy pod opieką plastyka, zalecono nam ubranko i
plastry.
Ubranko mamy od 4 dni, zakładam na kilka godzin dziennie. Jak skończą nam
się lasery, za kilka dni planuję wprowadzić mu plastry na dzień, pod
ubranko, a na noc smarować contactubexem pod ubranko. Nie wiem... sama nie
wiem. Na wizytę jesteśmy umówieni w lipcu...

> to zawsze lepiej - dzieci mówią "mam robaczka" albo "dżdżownicę" na blizny
> po szyciach ;-)))

Nad tym robaczkiem:) zastanawiam się poważnie. Może lepiej poczekać z tym
wycieciem kilka dobrych lat? Nie orientuje się Pan kiedy takie operacje
lepiej wykonać?
Pozdraiwam
Agata

6. Data: 2005-12-23 12:18:11

Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Witam
Mój mały też miał przeszczep skóry po oparzeniu. Miał szytą specjalną opaskę
uciskową na nóżkę, ale ona tylko zdeformowała bliznowce, zwłaszcza przy
kolanie. Od ok. roku stosujemy maść DERMATIX (kosztuje ok.170 zł)ale efekty już
są widoczne - bliznowce jaśnieją i miękną

7. Data: 2005-12-25 22:12:28

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> efekty już
> są widoczne - bliznowce jaśnieją i miękną

Kasia byłaś na forum dzieci oparzonych? zapraszam
Agata

grudka pod pachą...
Lampa solux
antybiotyk ?