Jaka ziemia na skalniak?

1. Data: 2006-04-06 15:52:18

Temat: Jaka ziemia na skalniak?
Od: "krzysiek" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry, prosze o porade dotyczaca skalniaka.
Zbudowalem skalniak z kamieni granitowych i wypelnilem go piachem.
Pozostalo miejsce na wierzchnia warstwe ziemi.
Wiem, ze w górach warunki glebowe sa slabe ale na samym piachu to
pewnie
i jalowiec nie urosnie. W zwiazku z tym zapytuje uzytkowników
takich
konstrukcji czy zaleca sie na wierzchu dac
ziemie zyzna - torf, kompost czy "rozcienczona" piaskiem?
Z góry dziekuje za dodatkowe wskazówki.
Krzysiek

2. Data: 2006-04-07 03:45:40

Temat: Re: Jaka ziemia na skalniak?
Od: j...@a...com szukaj wiadomości tego autora

> Dzien dobry, prosze o porade dotyczaca skalniaka.
> Zbudowalem skalniak z kamieni granitowych i wypelnilem go piachem.<<

To bedziesz mial "pustynniak" tylko nie wiem czy kaktusy przetrwaja
polska zime ;)))
Nie jestem specjalista od skalniakow ale wydaje mi sie ze wypelnianie
skalniaka "czystym" piaskiem to bezsens. Juz sam fakt ze stworzyles
mala gorke gwarantuje bardzo dobry drenaz a w polaczeniu z piaskiem
ani mala warstwa ziemi , kompostu , torfu czy nawet gliny nie zatrzyma
wilgoci. Na "malej kupce" piasku nie wiele roslin przezyje nawet jezeli
jest ona otoczona i "upstrzona" granitowymi kamieniami. No chyba ze
bedziesz codziennie podlewal. Ja mam cos w rodzaju skalniaka usypanego
ze sredniej jakosci ziemi pokrytego kamieniami i sciolka a i tak musze
ten teren czesciej podlewac niz ten plaski... aby roslinki nie
usychaly. Jezeli ow skalniak jest olbrzymi to posadz tam jakies sosny
albo inne odporne na susze drzewa bo nawet wrzosy na malym piaskowym
skalniaku moga ci usychac. No ale moze sie myle... ja mam ogrod na
polnoc od Chicago wiec lato w Polsce nie jest moze tak suche jak u mnie
:-)))

Pozdrowienia,

JanuszB

3. Data: 2006-04-07 07:29:06

Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z góry dziekuje za dodatkowe wskazówki.
Krzysiek

Ja caly skalniak wypelnilem ziemia ogrodowa ( urodzajka) + piasek
+ torf ( kwasny lub odkwaszony w zaleznosci od przewidzianych roslin )
w proporcjach 3 : 1 : 1.

Pozdr.
YOU_rek

4. Data: 2006-04-08 06:04:50

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "krzysiek" <k...@h...com> napisal w wiadomosci
ps.com...
[...]

Zyzna ziemia z biegiem czasu na skutek podlewania
bedzie migrowac w warstwy piachu.

Pozdrawiam
skryba

co kiedy siac - prosze o linki