Jaki Geremek, taka opozycja.

1. Data: 2018-11-16 22:08:59

Temat: Jaki Geremek, taka opozycja.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

https://img6-dmty-pl.cdn.ampproject.org/ii/w680/s/im
g6.dmty.pl//uploads/201509/1441131276_m7yglj_600.jpg

http://www.aferyprawa.eu/content/geremek.html

--
XL

2. Data: 2018-11-20 19:57:17

Temat: Re: Jaki Geremek, taka opozycja.
Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16/11/2018 o 21:08, XL pisze:
> https://img6-dmty-pl.cdn.ampproject.org/ii/w680/s/im
g6.dmty.pl//uploads/201509/1441131276_m7yglj_600.jpg

> http://www.aferyprawa.eu/content/geremek.html

a kto jest Geremek?

--
gazebo

3. Data: 2018-11-20 21:51:01

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 20 listopada 2018 19:57:17 UTC+1 użytkownik gazebo napisał:
g6.dmty.pl//uploads/201509/1441131276_m7yglj_600.jpg

> a kto jest Geremek?
>
> --
> gazebo

Raczej kto to był, a to gdyż Bronisław Geremek (właśc. Benjamin Levertov),
czołowy działacz NSZZ Solidarność w latach 80-tych ub. w. a następnie wieloletni
minister spraw zagranicznych III RP zmarł na skutek wypadku samochodowego
w r. 2008. Oczywiście dla Iksi sam fakt, że był wyznawcą judaizmu, aktywnym
wolnomularzem i posługiwał się w pracy metodologią z grubsza filozofii
marksistowskiej jest elementem czarnej legendy otaczającej tę postać. Moim
zdaniem jest jeszcze za wcześnie, żeby weryfikować jego postać - fakt, że
w młodości był PRyL-owskim komunistą, jest wręcz typowy dla działaczy opozycji
solidarnościowej inteligenckiego pochodzenia, wielu z nich zaś obecnie
przynależy do takich partii jak PO i PiS, gdzie zajmują eksponowane stanowiska.

4. Data: 2018-11-21 15:06:54

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przynależy do takich partii jak PO i PiS, gdzie zajmują eksponowane stanowiska.

A nic nie wiadomo o stanowiskach (szczegolnie w bankowosci), jakie
Geremek zalatwil swoim dzieciom, krewnym i znajomym? Moze wlasnie o to
chodzi pani XL? Inne tematy zadymiajace aktualne afery juz gdzies tam
wymienialem, ale w razie potrzeby wyliczyc.

Dla przypomnienia wymienie tylko zaslugi autora elaboratu o B.Geremku.
Jerzy Robert NOWAK m.in. pisal w "Polityce", gdzie postulowal
>ograniczenie liczby godzin nauczania historii Polski, szczególnie tej
z XVIII wieku na rzecz historii ruchu rewolucyjnego. Według Łazarewicza
Nowak proponował też, by ukazać ,,problem oceny roli duchowieństwa
katolickiego przyczyniającego się do ugruntowania zacofania społecznego
i politycznego"<
>Ostatnie teksty w ,,Polityce" publikował pod koniec lat 80., stawiając
PZPR za wzór Węgierską Socjalistyczną Partię Robotniczą i jej reformy
gospodarcze. <

>w jednej ze swoich książek skrytykował prymasa Węgier kardynała
Mindszentyego za antyradziecki nacjonalizm i pochwalił imponujące
sukcesy komunistycznych władz węgierskich<

-- W 1978 r. chwalił węgierską politykę kulturalną po 1956 r.:
"Węgierskie publikacje na temat kultury i polityki kulturalnej należały
do najbardziej efektywnych przykładów ofensywnego działania ideowego
krajów socjalistycznych (...) Dynamiczny i wielostronny rozwój życia
kulturalnego WRL (Węgierskiej Republiki Ludowej) w ostatnich dwóch
dziesięcioleciach w poważnej mierze ułatwił wytrącenie propagandowego
oręża tym działaczom i propagandystom zachodnim, którzy do końca
usiłowali szermować argumentem ,,sprawy węgierskiej" na forum
międzynarodowym, eksponować węgierskich opozycyjnych pisarzy itp."<

>W 1986 zablokował wydanie w Polsce książki Iksowie Györgya Spiró o
Wojciechu Bogusławskim w czasach po utracie niepodległości przez Polskę
(postać aktora była pretekstem do przedstawienia beznadziejnych zmagań
artystów walczących z cenzurą i represjami podobnie, jak walczyli
pisarze w czasach ,,dyktatury proletariatu"). Nowak oskarżył węgierskiego
pisarza o antypolonizm. W Polsce pisarz został oskarżony o szarganie
narodowych świętości<
itd. itp.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Robert_Nowak

Ciekawa biografie ma pan J.R.Nowak, przezyl rozne wzloty i upadki,
zmienial poglady, ale zeby uwazac go za wyrocznie w sprawach moralnosci,
to juz drobna przesada?

saluto
Silvio Balconetti
(dr angelologii apokryficznej)
przecież mniej boli'

5. Data: 2018-11-21 20:14:31

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21/11/2018 o 14:06, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
> Silvio Balconetti
> (dr angelologii apokryficznej)
>
> 'Tu nawet jak mnie kopią, to kopią mnie swoi, a jak swoi kopią, to
czyli czlowiek

--
gazebo

6. Data: 2018-11-21 20:19:47

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 21 listopada 2018 15:06:58 UTC+1 użytkownik Silvio Balconetti napisał:

> [...]
> Nowak proponował też, by ukazać ,,problem oceny roli duchowieństwa
> katolickiego przyczyniającego się do ugruntowania zacofania społecznego

A obecnie wykłada w szkole księdza Rydzyka.
Cały Moritz Neumann.

Tak wyglądają życiorysy większości solidaruchów.

To oni są najbardziej prześladowani!
My, Polacy - na Marszu i w życiu.
Kosztowne to będą urodzinki.