Jaki kierunek proponujecie na studia?

1. Data: 2003-09-07 17:05:30

Temat: Jaki kierunek proponujecie na studia?
Od: "DaFiTeK" <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej kocham biologie , wybieram sie na medycyne na CM UJ w Krakowie.
Interesuje mnie jaki polecacie kieruek - chodzi o kwalifikacje i dostepnosc
pracy potem. Myslalem nad medycyna spoleczna - zarzadzanie sluzba zdrowia, o
epidemiologi , analityce medycznej i mikrobiologi. bede wdzieczny za kazda
pomoc , linki do stron opisujacych te kierunki i za wszelki wskazowki
Pozdrawiam serdecznie
Dawid

--
Dawid STANISZ
tel. 0502704181

2. Data: 2003-09-07 17:15:24

Temat: Re: Jaki kierunek proponujecie na studia?
Od: "Krzysiek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
specjalizacje z mikrobiologii mozna robic studiujac biologie(tak mi sie
wydaje), analityke medyczna na akademiach medycznych- wiem ze mozna na pewno
w Warszawie. musisz poszperac na stronach akademii medycznych. dam ci link
do warszawskiej www.amwaw.edu.pl
wejdz w rekrutacje, gdzies wlasnie tam powinna byc opisana analityka
medyczna.
Pozdrawiam

3. Data: 2003-09-07 18:53:23

Od: "Krzysiek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

co do analityki medycznej to znalazlem dokladny link :)
http://www.amwaw.edu.pl/rekrutacja/studia_2003.htm#a
nalityk

4. Data: 2003-09-07 19:08:21

Od: "DaFiTeK" <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> co do analityki medycznej to znalazlem dokladny link :)
> http://www.amwaw.edu.pl/rekrutacja/studia_2003.htm#a
nalityk

Dziekuje serdecznie za pomoc :)

5. Data: 2003-09-07 19:47:49

Od: Jaroslaw Haziak <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

DaFiTeK wrote:
> [...]
> epidemiologi , analityce medycznej i mikrobiologi. bede wdzieczny za kazda
> pomoc , linki do stron opisujacych te kierunki i za wszelki wskazowki

Nie jestem ani biologiem, ani lekarzem. Jestem inżynierem informatykiem.
Ale bardzo mnie fascynuje biologia i w ogóle odkrywanie tajemnic
przyrody. A zwłaszcza w naszych czasach nauki biologiczne są "na topie".
Że wspomnę o spektakularnych, poruszających zbiorową wyobraźnię,
dokonaniach typu zsekwencjownowanie ludzkiego DNA. Jesteśmy świadkami
naprawdę wielkich rzeczy.

Mnie osobiście bardzo podnieca myśl o wykorzystaniu technik
informatycznych we współczesnych badaniach biologicznych, a zwłaszcza w
w genetyce i w proteomice. To na pewno jest przyszłość.
Podam tylko kilka cytatów z raportu specjalnego Świata Nauki z X 2000 r.
pt. "Ludzki genom - żyła złota", który swego czasu mnie bardzo zainspirował:

"To był szalony okres dla instytucji, które odcyfrowały ludzki genom. A
ZABAWA DOPIERO SIĘ ZACZYNA" (podkreślenie moje)

"Przekształcenie wstępnych danych o genomie w wiedzę potrzebną do
tworzenia nowych leków zrodziło przemysł wartości 300 mln dolarów"

"Rozpocznie się wyścig o najlepsze wykorzytanie tego nieprzebranego
bogactwa wiedzy"

"Wykorzytanie bioinformatyki do tworzenia leków"

"Poznanie sekwencji całego ludzkiego DNA to zaledwie początek. Wysiłki
badaczy skupiają się obecnie na nowej dziedzinie biologii - proteomice"

A więc masz wszystko w jednym: bardzo interesujące, bardzo opłacalne,
bardzo popularne, bardzo prestiżowe. A więc słowa-klucze: "GENETYKA" i
"BIOINFORMATYKA". Gdybym ja miał wybierać jeszcze raz zawód to chyba
uderzałbym w tym właśnie kierunku.

No i teraz rodzą się pytania: jakie masz ambicje i gdzie chcesz pracować
w przyszłości?

Bo jeżeli chcesz pracować w Polsce, to te tematy chyba nie są dobrym
wyborem. Nasz kraj, nad czym boleje, jest raczej na peryferiach
nowoczesnej cywilizacji, a już prawie na pewno, współczesnej nauki.
Więc może rzeczywiście wybierz to zarządzanie służbą zdrowia, bo my tu w
Polsce, mamy - jestem tego pewien - ogromne braki _dobrego_ zarządzania
w dowolnej dziedzinie życia społecznego. Ale czy da się na tym godziwie
zarobić? Czas pokaże.

Mam nadzieję, że trochę zainspirowałem cię.
Życzę ci dobrego wyboru kierunku studiów!

Jarosław Haziak

Algorytmy do wykrywania zaburzen EKG.
co zrobic z tym ASO1100
Witam i prosze o rade.