Jaki rekaw najlepszy ?

1. Data: 2001-02-19 16:29:28

Temat: Jaki rekaw najlepszy ?
Od: "Dorota B." <D...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Mam zamiar po raz pierwszy uzyc takowego rekawa do upieczenia miesa. Nie
wiem niestety jakiej firmy jest najlepszy. Bylam w sklepie sa: Toppitz, Fipp
i jakies tam jeszcze. Chcialabym aby mieso bylo soczyste i rekaw "prosty w
obsludze".
Z gory dziekuje za odpowiedzi

Dorota

1. Data: 2001-02-19 18:00:31

Temat: Re: Jaki rekaw najlepszy ?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota B." <D...@b...pl> napisał...
> [...]
Fipp
> i jakies tam jeszcze. Chcialabym aby mieso bylo soczyste i rekaw "prosty w

Ja używam Toppits i jestem zadowolona...
Tylko związuję troszkę mocniej niż jest tam napisane...
Kiedyś kupiłam inną folię i tam nie było metalowych drucików do związywania
tylko takie klipsy... - nie polecam, bo mi się zsuwały - nie umiałam ich
skutecznie zacisnąć...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-02-19 19:26:18

Od: "pablo" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Fipp
> i jakies tam jeszcze. Chcialabym aby mieso bylo soczyste i rekaw "prosty w

najlepsze sa te z drucikami do wiazania koncow, sa tez takie ktore sie wiaze
kawalkiem folii ale jak dla mnie sa dosc niewygodne.

--
pablo
podlacz myszke do taboreta, bedziesz mial peceta.

1. Data: 2001-02-19 20:29:52

Temat: Odp: Jaki rekaw najlepszy ?
Od: "waldi_34" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

| Fipp
|
| Ja używam Toppits i jestem zadowolona...

Potwierdzam Toppits.

waldi_34

1. Data: 2001-02-21 09:02:14

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja musze powiedziec, ze kupilem raz ta folie i sie zniechecilem. Pewnie
cos zrobilem nie tak, ale mieso nie wyszlowcale jakies rewelacyjne, a na
dodatek niezbyt estetycznie wszystko wygladalo (ta folia usmarowala sie
sosem, pozciagala wszystko, czym mieso bylo oblozone i obsmarowane). Jak wy
to robicie?

Jader

1. Data: 2001-02-21 10:05:41

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jader" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dodatek niezbyt estetycznie wszystko wygladalo (ta folia usmarowala sie
> sosem, pozciagala wszystko, czym mieso bylo oblozone i obsmarowane). Jak

Wkładam mięso do folii tak by jej nie pobrudzić.
Związuję z jednej strony.
Ściągam drugą stroną i nadmuchuję tak by wypełnić balon.
Zawiązuję drugą stronę
Robię trzy nakłucia u góry folii tak by nie wycisnąć powietrza, a z folii
mogło ono uchodzić w czasie pieczenia.
Kładę folię na zimnym ruszcie.
Nagrzewam piekarnik do odpowiedniej temperatury.
Wkładam na ruszcie mięso do piekarnika.
Z folii robi się wtedy ogromny balon i tak jest cały czas podczas pieczenia.
Folia przylega do mięsa tylko od spodu.
Po upieczeniu - jeśli pieczeń jest do obiadu to rozkrawam folię jak mięso
ostygnie to temperatury odpowiedniej do jedzenia - otwieram właściwie
gorące - ale folia musi być już nienapięta...
Jeśli pieczeń ma być na zimno to otwieram dopiero jak wystygnie zupełnie -
to właściwie gwarantuje sukces - pieczeń pozostaje wilgotna...

Hmmm... Ale karkuweczkę wczoraj upiekłam zwyczajnie w szkle jenejskim...
Jednak wtedy bardziej czuć smak pieczonego - lepiej się przypieka...
Jak zrobiłam?
Położyłam na dolnej części szkła.
Wstawiłam do gorącego piekarnika - po pół godzinie było extra
przyrumienione.
Przykryłam pokrywą i piekłam jeszcze jakąś godzinę...
Wada? Jedna - trzeba umyć szkło jenejskie...
A smak? Hmm... Wczoraj ze szkła był zdecydowanie lepszy niż poprzednim razem
z folii - w folii nie da się uzyskać takiego stopnia przyrumienienia... Ale
za to pieczone w folii jest zdecydowanie bardziej dietetyczne - no dla tych
co nie mogą smażeniny, bo wątroba....
Jejku! Ale się rozpisałam...
Smacznego pieczenia na wszystkie sposoby!

1. Data: 2001-02-21 21:19:53

Od: "waldi_34" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| sosem, pozciagala wszystko, czym mieso bylo oblozone i obsmarowane). Jak wy

ja kiedys kupilem inna folie niz topitza i mialem podobne objawy. Duzo zalezy od
rekawa.

waldi_34

Sledz a'la losos
ricotta