Jaki silikon sanitarny (by nie czernial)?

1. Data: 2007-09-04 20:37:52

Temat: Jaki silikon sanitarny (by nie czernial)?
Od: "burz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakieś dwa miesiące po zafugowaniu naroży brodzika w kabinie prysznicowej
bialym silikonem sanitarnym grzybobójczym (jakiejs popularnej firmy, nie
pamiętam jakiej) - pojawiły sie coraz większe czarne plamy i musiałem fugi
zdejmować.
Potem użyłem silikonu kupionego w Castoramie pod tą marką (Casto:
pleśniobójczy, sanitarny, a jakże)... i znów widzę, że trzeba będzie
wymieniać za niedługo.
Czy jest silikon, który wytrzyma, dajmy na to, rok? Albo nie silikon,
tylko... no właśnie, co?

Fachowcy, proszę o radę.

2. Data: 2007-09-06 06:21:48

Temat: Re: Jaki silikon sanitarny (by nie czernial)?
Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "burz" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wymieniać za niedługo.
> Czy jest silikon, który wytrzyma, dajmy na to, rok? Albo nie silikon,

Przede wszystkim daj szansę wyschnąć kabinie i od czasu do czasu potraktuj
wszytkie zakamarki preparatem pleśniobójczym, choćby Domestosem.
Ja mam dobre doświadczenie z silikonem sanitarnym Soudal (5 lat wokół
umywalki, bez zmian). Przy wannie zrobiłem fugę kolorowym silikonem
sanitarnym firmowanym przez producenta fug, chyba Sopro, i również nie ma
problemu (już ponad rok silikon ma piękny połysk, a wcześniej była zwykła
fuga do kafelek, która popękała i do niej dostała się pleśń). Łazienkę mam w
bloku, dość dobrze wentylowaną w lecie.
--
Pozdrawiam,
Druid29

"All art is quite useless"
(O. Wilde)

3. Data: 2007-09-06 08:27:39

Od: "GMi" <G...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przede wszystkim daj szansę wyschnąć kabinie i od czasu do czasu potraktuj
> wszytkie zakamarki preparatem pleśniobójczym, choćby Domestosem.

dokładnie, ja zalewam to na noc podobnym preparatem z biedronki, rano jest
bielutko i przemywam wodą, gdybym miał wymieniać fugi to musiał bym to robić
co 3 miesiące :)

4. Data: 2007-09-18 18:46:32

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Soudal nie żółknie, tytan też dobry, ale po pół roku z bieli robi się
żółty. Soudal kup neutralny, trochę droższy jest. Ogólnie trzeba tak
prowadzić fugę silikonową, żeby nie zbierała tam się woda.

5. Data: 2007-09-18 21:22:48

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sep 4, 10:37 pm, "burz" <b...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> pamiętam jakiej) - pojawiły sie coraz większe czarne plamy i musiałem fugi

Pleśń

> Czy jest silikon, który wytrzyma, dajmy na to, rok? Albo nie silikon,
> tylko... no właśnie, co?

W zasadzie każdy, aczkolwiek te tańsze mają tendencję do żółknięcia.

> Fachowcy, proszę o radę.

Połóż silikon tak aby był lekko wypukły (nie będzie stała woda) a co
ważniejsze zadbaj od dobrą wentylację łazienki. Na razie masz grzybki
na silikonie (bo tam woda zatrzymuje sie z natury) w zimie będziesz
miał je wszędzie.

--
ZZ@private

[Chwalę się] reportaż w najnowszym Zbuduj dom
Projekt mieszkania
Liebherr - alarm dzwiekowy - pytanie
Pokrowiec / narzuta / obicie Finki
Jasne fugi - czym czyscic?