Jaki to krzak, a jaki najlepszy na żywopłot?

1. Data: 2009-03-29 19:26:01

Temat: Jaki to krzak, a jaki najlepszy na żywopłot?
Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jaki krzak znajduje się na zdjęciu z poniższego linku (ten wyższy)?

http://img410.imageshack.us/gal.php?g=drzewko1.jpg

Planuje zrobić żywopłot długości 8m, wysoki na 3-4m. Wysokość oraz
kształt
drzewka ze zdjęcia są idealne. Jakie inne krzaki mógłbym zastosować,
jak
gęsto sadzić drzewka? Zależy mi na dokładnej wysokości "płotu".
Mieszkam w woj. śląskim, żywopłot będzie idealnie nasłoneczniony od
wschodu,
południa oraz zachodu.

Pozdrawiam, Tomek

2. Data: 2009-03-29 20:32:47

Temat: Re: Jaki to krzak, a jaki najlepszy na żywopłot?
Od: "atman" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
j.googlegroups.com...
Witam
Jaki krzak znajduje się na zdjęciu z poniższego linku (ten wyższy)?
http://img410.imageshack.us/gal.php?g=drzewko1.jpg
Planuje zrobić żywopłot długości 8m, wysoki na 3-4m.

A o taka tuja
http://www.allegro.pl/item591889706_tuja_brabant_70_
80cm_na_zielony_gesty_zywoplot.html
Posadź co metr, może co pół metra
ze dwa razy co roku daj nawóz
przeciwko brązowieniu iglaków.

3. Data: 2009-03-30 06:40:53

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 29 Mar, 22:32, "atman" <r...@w...pl> wrote:
> A o taka tujahttp://www.allegro.pl/item591889706_tuja_brabant
_70_80cm_na_zielony_g...
> Posadź co metr, może co pół metra
> ze dwa razy co roku daj nawóz
> przeciwko brązowieniu iglaków.

Jak szybko rośnie ta tuja? Do jakiej wysokości dorasta?
Znacie inne pomysły na żywopłot?
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam, Tomek

4. Data: 2009-03-30 19:42:56

Od: "atman" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

>Jak szybko rośnie ta tuja? Do jakiej wysokości dorasta?

Wzrost wolny,
więc jak masz wypchany porfel to kup od razu półtorametrowe.

>Znacie inne pomysły na żywopłot?
8 metrów to nie tak dużo,
ja kilka lat temu sadziłem podoby żywopłot z tuj
sadziłem co metr ale to dla mnie za rzadko
i w tym roku dosadzam. Mam jakieś 10 metrów.

>Dziękuję za pomoc, pozdrawiam, Tomek
OK

5. Data: 2009-04-02 15:43:04

Od: "Slawek T." <t...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...com pisze:

> Jak szybko rośnie ta tuja? Do jakiej wysokości dorasta?

Potrafią dorastać do znacznych wysokości (ale nie wszystkie gatunki Tui)

> Znacie inne pomysły na żywopłot?

Tuja to chyba bardzo dobry pomysł na żywopłot. Uważam, że sadzić ją
trzeba co 0,5 metra, by otrzymać ścianę nie do przejrzenia.

Pozdrawiam
Sławek T.

6. Data: 2009-04-02 17:29:27

Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Tuja to chyba bardzo dobry pomysł na żywopłot.

Tfuja do niczego nie pasuja.

7. Data: 2009-04-12 13:23:51

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
>Znacie inne pomysły na żywopłot?
>Dziękuję za pomoc, pozdrawiam, Tomek

Ja mam od 2 sezonów (teraz idzie trzeci) irgę błyszcząca (cotoneaster
lucidus) - 34 mb żywopłotu. Po 1,5 roku w ziemi jest wysoka na ok. 40-50 cm,
już silnie rozkrzewiona na boki (mocno ją cięłam przez pierwsze dwa lata) i
w tym roku nie będę już jej tak przycinać, niech pójdzie w górę.
Wybrałam ją bo:
nie lubię tuj a lubię liściaste żywpołoty
szybko rośnie
wcześnie wypuszcza listki (na początku tygodnia już były) i późno je zrzuca
(koniec października)
przepięknie przebarwia jesienią liście na czerwono
Zdjęcia: wiosną & latem
http://www.kurowski.pl/pl/katalog.php?action=liscias
te&roslina=64&nazwy=2
jesienią http://basienka-kalia.blog.onet.pl/2,ID268240688,ind
ex.html

Jak chcesz mogę pójść do ogrodu i zrobić zdjęcie jak duże są krzewy u mnie
po 2 sezonach.

Pozdrawiam

Kaja

przycinanie leszczyny