Jaki tort na urodziny dziecka?

1. Data: 2001-06-07 11:46:21

Temat: Re: Jaki tort na urodziny dziecka? - dlugie
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michu <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> Czy to sa decylitry? :) Czyli pewnie cos okolo szklanki...

Czyli 250 ml, czyli cos kolo szklanki.

> Zapomnialas chyba dodac, ze cale ciasto nalezy odwrocic do gory dnem?
> Chyba, ze tak ma byc, ale wydaje mi sie, ze efekt jest wiekszy...

Nie wyobrazam sobie tego tortu odwroconego do gory dnem...
Czyli najpierw spirala slimakowa, a potem okragly biszkopt na wierzch?
Nie... moim zdaniem Danka dobrze napisala kolejnosc.

Lilla

1. Data: 2001-06-07 16:34:53

Od: "Michu" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czyli najpierw spirala slimakowa, a potem okragly biszkopt na wierzch?
> Nie... moim zdaniem Danka dobrze napisala kolejnosc.

Widzialem podobny przepis, a roznil sie tym, ze robilo sie najpierw rolade z
kremem jogrtowym, a pozniej kroilo sie w plastry (ok 2 cm) i ukladalo w
tortownicy - na spodzie i po bokach. Pozniej sie wlewalo do srodka reszte
tego "farszu", lub inny i calosc przyrywalo biszkoptem. Kiedy wszystko
ladnie steglo w lodowce odwracalo sie calosc do gory dnem i po wyciagnieciu
z tortownicy na wierzcho byly bardzo ladne slimaczki... A wnioskuje to z
fragmentu:

". Najlepiej wygla od
srodka - ciemne paski ciasta przelozone pysznym kremem ( nie za slodkim ),
ktore stoja niejako na jasnym spodzie z ciasta biszkoptowego."

A wiec NA JASNYM SPODZIE chyba potwierdza moja sugestie... Ale nie zmienia
to faktu, ze smakuje tak samo dobrze! Jeszcze raz dzieki za przepis!

Pozdrawiam,
Michal

1. Data: 2001-06-07 19:36:50

Od: "Danka" <d...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma sprawy! Ciesze sie, ze czyms sie moglam Grupie przysluzyc ( ostatnio
z braku czasu czytam ja "po lebkach") i ze ciasto Wam smakowalo.
Ale Michal, moje jest nieco inne od tego, ktore opisales, a mianowicie w
moim robi sie jednego wielkiego slimaka z tych ucietych paskow, a nie uklada
sie malych slimaczkow ( plasterkow rolady ) na spodzie biszkoptowym. I
calosc "stoi" na spodzie z biszkopta - inaczej byloby to malo stabilne i
trudne do pokrojenia.

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-06-07 21:02:30

Od: "Michu" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie malych slimaczkow ( plasterkow rolady ) na spodzie biszkoptowym. I
> calosc "stoi" na spodzie z biszkopta - inaczej byloby to malo stabilne i

A jednak!
Oczywiscie, ja tylko pisalem, ze WIDZIALEM taki przepis. A dzisiejsze ciasto
zrobilem wg twojej koncepcji z duzym slimakiem... hm... wiec prawie, bo je
jednak odwrocilem :)) No i wyszlo super. Nic sie nie rozpadalo, bylo bardzo
stabilne, i slimak na wierzchu wygladal tak niesamowicie, ze nie trzeba bylo
juz zadnych dekoracji. Tyle, ze jak juz mowilem dodalem galaretki rozp w
polowie objetosci wody.

Pozdrawiam,
Michal

1. Data: 2001-06-09 11:58:21

Od: "Danka" <d...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Liczy sie, ze sie udalo i smakowalo! Wariacje dozwolone jak najbardziej!
Pozdr.,
Danka

"Michu" <m...@p...onet.pl> schreef in bericht

> [...]
bylo
> juz zadnych dekoracji. Tyle, ze jak juz mowilem dodalem galaretki rozp w

Zupki owocowe
Szukam dan (potraw) z dzika
Szukam dan z dzika
Pianka czekoladowa