Jaki zbiornik do hydroforu ?

1. Data: 2008-04-01 11:03:31

Temat: Jaki zbiornik do hydroforu ?
Od: "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Mam zamiar kupic sobie hydrofor do domku letniskowego na dzialce .
W zalozeniu w domku maja przebywac wekendowo 3-4 osoby przez caly rok .
Pobor wody to : zlewozmywak , kabina prysznicowa , toaleta ,
od czasu do czasu zraszanie trawnika , w przyszlosci moze jakies oczko wodne
.
Studnia wlasna wiercona rura PCV glebokosci 15 m , lustro wody na gl. 6
metrow .
Jakiej pojemnosci zbiornik powinienem wybrac ?

myslalem o czyms takim ....

http://www.allegro.pl/item334576800_150l_hydrofor_mh
1300_pompa_omnigena_warszawa_tanio.html

Pozdrawiam :

MAKARENA UĆ

2. Data: 2008-04-01 15:28:48

Temat: Re: Jaki zbiornik do hydroforu ?
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

-=MAKARENA=- pisze:
[...]
> myslalem o czyms takim ....
> http://www.allegro.pl/item334576800_150l_hydrofor_mh
1300_pompa_omnigena_warszawa_tanio.html

Czytam ja to:
"Najchętniej kupowany przez klientów, którzy mieszkają w
miejscowościach, w których zdarza się przerwa w dostawie prądu, *ogromny
zbiornik* umożliwia korzystanie z wody jeszcze przez dłuższy czas po
wyłączeniu prądu."
i tak se myślę, że to mała kąpiel pod prysznicem i nic więcej.
--
pozdr. Jerzy

3. Data: 2008-04-01 16:50:44

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> .
> Studnia wlasna wiercona rura PCV glebokosci 15 m , lustro wody na gl. 6
> metrow .

Powinieneś zastosować pompę głębinową.

http://www.allegro.pl/item334576786_pompa_glebinowa_
skt_150_400v_1_1kw_gw2l_10_bar.html

Pozdrawiam
Leszek

4. Data: 2008-04-02 08:25:36

Od: "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powinieneś zastosować pompę głębinową.
>
> http://www.allegro.pl/item334576786_pompa_glebinowa_
skt_150_400v_1_1kw_gw2l_10_bar.html

A mozesz napisac co mi to da ?

Pozdrawiam :

MAKARENA UĆ

5. Data: 2008-04-02 12:24:27

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

-=MAKARENA=- wrote:

skt_150_400v_1_1kw_gw2l_10_bar.html

> A mozesz napisac co mi to da ?

Wodę?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2008-04-02 23:27:22

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

skt_150_400v_1_1kw_gw2l_10_bar.html

> A mozesz napisac co mi to da ?

Po pierwsze, to pompa bardzo traci na wydajności podczas ssania z dużej
głębokości. Na łopatkach może powstawać kawitacja.
Pompa musi być zalana wodą podczas uruchamiania. Jeżeli zawór zwrotny nie
będzie zbyt szczelny, to woda zejdzie z rury ssącej, czujnik włączy pompę i
ruszy ona na sucho. Mogą się zatrzeć łożyska. Taka pompa powinna być
zaopatrzona w specjalny czujnik zalania pompy.

Aha, jeszcze jedno. Ciekawe jaka jest wydajność źródła. Jeżeli wydajność
jest mniejsza niż pobieranie wody, to lustro w rurze będzie opadać i pompa
po chwili straci zdolność pompowania.

Po drugie, to jak poziom wody (np. susza) opadnie poniżej 8 m to wcale nie
pociągniesz wody.
Pompa głębinowa zawsze pcha wodę, a nie ssie, co zapewnia jej sprawniejszą,
cichszą pracę.

Ja bym zalecał wydać sporo kasy, ale mieć pewność na lata. Polecam pompy
Wilo, albo Grundfos. Ja mam Wilo, taką zwykłą, jak do hydroforu. Stosuję do
nawadniania punktu sprzedaży krzewów i zaplecza (ok. 0,5 ha). Przez 5 lat od
wiosny do jesieni prawie codziennie - po kilka godzin - pracowała pompa
1300 wat. Żadnej awarii, żadnej konserwacji, na zimę rzucona do piwnicy. W
zeszłym roku kupiłem nową, bo miała większą o 1 m3 wydajność na godzinę i
moc mniejszą o 200 wat. Stara sprawna pompa leży w piwnicy jako rezerwa.

Pozdrawiam
Leszek

7. Data: 2008-04-03 07:01:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdynski pisze:

> [...]
> moc mniejszą o 200 wat. Stara sprawna pompa leży w piwnicy jako rezerwa.

:)
a ja przez podobny okres i dla prownywalnego obszaru
i tez codziennie po kilka godzin i uzywam takich pomp
phttp://allegro.pl/item338937104_pompa_asgatec_gp_80
0_najtaniej_.html
Radza sobie doskonale z zasilaniem 30-40 mikrozraszaczy .
Jakie cisnienie robocze daje Twoja pompa Wilo?
Te Asgateci maja 4,0 Bary i podlewałem z tej pompy wezami 3/4'dlugosci
100mb.
Foliowce podlewam nawet zima wiec pomp nie demontuje a tylko spuszczam z
nich wode . w tym roku zdarzyło sie , ze z której nie spusciłem i pekła
mi. Te nowe w odróznieu od tych kupionych w ubiegłych latach majaą nawet
w załaczeniu zawór zapobiegajacy cofaniu wody oraz plastykowe złaczki do
podlaczenia wezy .
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

8. Data: 2008-04-03 12:41:10

Od: "gustaw h." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 03 Apr 2008 01:27:22 +0200, Leszek Serdyński <l...@o...eu>
wrote:

> [...]
> Wilo, albo Grundfos. Ja mam Wilo, tak? zwyk??, jak do hydroforu. Stosuje
> do
> nawadniania punktu sprzeda?y krzewów i zaplecza (ok. 0,5 ha). Przez 5
> lat od
> wiosny do jesieni prawie codziennie - po kilka godzin - pracowa?a pompa
> 1300 wat. ?adnej awarii, ?adnej konserwacji, na zime rzucona do piwnicy.
> zesz?ym roku kupi?em now?, bo mia?a wieksz? o 1 m3 wydajno?ae na godzine i
> moc mniejsz? o 200 wat. Stara sprawna pompa le?y w piwnicy jako rezerwa.

no popatrz. a ja do podlewania trawników i drzew mam ruską pompę za którą
zapłaciłem trochę ponad 100 zlotych, która od trzech lat wisi sobie
non-stop w studni (w odwiercie, na ok. 12 metrach), latem podlewa wszystko
co się da, zasilała budowę, a w czasie tego suchego lata pracowała
codziennie nawet po 8 godzin. nie wiem jaką ma wydajność, u mnie w sposób
ciągły zasila cztery zraszacze, takie "terkotki".

a mocy ma chyba 300 czy 400 wat.

i nie wiem dlaczego ponad tysiącwatowa pompa kosztująca pewnie dziesięć
razy tyle miałaby lepiej się sprawdzać w takiej roli. oprócz tego mam też
pompę w odwiercie na 54 metrach, z hydroforem -i to zasila w wodę dom.
ale ta mała ruska pompa w tym roku będzie też zasilać letnią łazienkę z
sauną. i na pewno sobie poradzi.

OPERA for Mac OSX :)

9. Data: 2008-04-03 12:57:18

Od: "gustaw h." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 01 Apr 2008 13:03:31 +0200, -=MAKARENA=- <m...@n...pl>
wrote:

> [...]
> metrow .
> Jakiej pojemnosci zbiornik powinienem wybrac ?

mnie się wydaje, że na działce z domkiem na lato wystarczy hydrofor z
mniejszym zbiornikiem, np. 50 litrów. i zwykła pompa, niekoniecznie
wielostopniowa, ktore są droższe. poszukaj tylko czegoś w miarę cichego,
ta wszechobecna chińszczyzna jest niestety głośna.

OPERA for Mac OSX :)

10. Data: 2008-04-03 21:26:50

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
0_najtaniej_.html
> Radza sobie doskonale z zasilaniem 30-40 mikrozraszaczy .

Świetnie. Taka tania i spisuje się nieźle.

> Jakie cisnienie robocze daje Twoja pompa Wilo?
> Te Asgateci maja 4,0 Bary i podlewałem z tej pompy wezami 3/4'dlugosci
> 100mb.

W tych pompach ważna jest charakterystyka ciśnienia i wydajności.
Moja pompa to MHI 403.

http://picasaweb.google.pl/leszekse/Pompa02/photo#51
85126822435244978

Mikrozraszacze pracują dobrze przy zasilaniu 2,5 atm, czyli dla tej pompy
będzie to wydajność ok. 4 m3 na godzinę. Trzeba tak dobrać ilość zraszaczy,
aby te dane się zgrały. Praktycznie wydajność będzie mniejsza, zależna od
spadku ciśnienia na dopływie.

Bardzo tani hydrofor jest tu:
http://allegro.pl/item339089581_hydrofor_asgatec_hw_
1200_inox_promocja_.html

Sama pompa o mocy 1200 wat dobrej firmy jest kilka razy droższa. Ciekawe,
czy można gdzieś znaleźć charakterystykę. Dane ze strony nie są bardzo
zachęcające. Wydajność jest zawsze podawana maksymalna, czyli praktycznie
przy swobodnym wypływie. Ta pompa ma 4 m3 na godzinę. Moja pompa dla
porównania (widać na wykresie) ma około 8 m3 na godzinę.
Za to wysokość podnoszenia ma 50 m, a moja tylko ok. 33. Zupełnie inna
charakterystyka, dużo bardziej stroma. Ja dobierałem pompę o charakterystyce
jak najbardziej płaskiej, żeby przy zapychaniu się dysz zraszaczy nie
wzrastało znacznie ciśnienie i nie rozrywało instalacji.

Pozdrawiam
Leszek

Storczyki
Thuja occidentalis 'Smaragd'. Żywotnik zachodni 'Smaragd' - ponad 4m wysokości.
Orzechy orzecha
czarna sosna - ratunku...
Dość!