Jaki zbiornik do hydroforu ?

11. Data: 2008-04-03 21:58:52

Temat: Re: Jaki zbiornik do hydroforu ?
Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gustaw h." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości
news:op.t81b6wkkoou3li@adn-05.local...

> no popatrz. a ja do podlewania trawników i drzew mam ruską pompę za którą
> zapłaciłem trochę ponad 100 zlotych, która od trzech lat wisi sobie
> non-stop w studni (w odwiercie, na ok. 12 metrach), latem podlewa wszystko
> co się da, zasilała budowę, a w czasie tego suchego lata pracowała
> codziennie nawet po 8 godzin. nie wiem jaką ma wydajność, u mnie w sposób
> ciągły zasila cztery zraszacze, takie "terkotki".

Mam duże uznanie dla trwałości niektórych ruskich wyrobów. Miałem ruską
lodówkę.
Wiesz, co innego jest podlewanie trawników i drzew, a co innego doniczek w
szkółce, czy na placu sprzedaży. Jeżeli nierównomiernie podlejesz trawnik,
czy drzewa, to nic się nie stanie. Woda ziemią się rozpłynie. Jeżeli
nierównomiernie podlejesz doniczki, to woda nie przepłynie z jednej do
drugiej. Jak dasz za duże podlewanie, to wypłuczesz nawozy, jak dasz za
małe, to przesuszysz doniczkę. Podlewanie w szkółce, to jedna z
najważniejszych rzeczy i musi być niezawodne.

> a mocy ma chyba 300 czy 400 wat.
>
> i nie wiem dlaczego ponad tysiącwatowa pompa kosztująca pewnie dziesięć
> razy tyle miałaby lepiej się sprawdzać w takiej roli. oprócz tego mam też
> pompę w odwiercie na 54 metrach, z hydroforem -i to zasila w wodę dom.

No wiec wracając do tematu "jaki zbiornik do hydroforu?" jednak do
zastosowań domowych masz pompę głębinową i zbiornik hydroforowy.

> ale ta mała ruska pompa w tym roku będzie też zasilać letnią łazienkę z
> sauną. i na pewno sobie poradzi.

Ale chyba nie twierdzisz, że zaciąga wodę z 54 metrów? :)

Pozdrawiam
Leszek

12. Data: 2008-04-03 22:06:28

Od: "gustaw h." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 03 Apr 2008 23:58:52 +0200, Leszek Serdyński <l...@o...eu>
wrote:

> No wiec wracaj?c do tematu "jaki zbiornik do hydroforu?" jednak do
> zastosowan domowych masz pompe g?ebinow? i zbiornik hydroforowy.

tak już było i tyle. gdybym miał sam to robić od początku to kupiłbym małą
pompkę zanurzeniową nie za dużej mocy i przystosowaną do pracy ciągłej
(tak jak to ruskie dzieło) i ta służyłaby tylko do podlewania i hudrofor z
pompą zasysającą ze zbiornikiem 50 litrów do zaopatrywania domku. a to
dlatego, że po prostu pompy hydroforowe z reguły mają większą moc,
wydajność i... nie lubią chyba pracy ciągłej.

> Ale chyba nie twierdzisz, ?e zaci?ga wode z 54 metrów? :)

nie. mam dwie studnie. ruska pompa jest w tej "małej". nie łudzę się że
poradziłaby sobie z kilkudziesięcioma metrami ;)

OPERA for Mac OSX :)

13. Data: 2008-04-03 22:11:00

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdynski pisze:
> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
0_najtaniej_.html

> Świetnie. Taka tania i spisuje się nieźle.
:)
rozumiem, ze w cenie jest min zywotność
ale doszedłem ,że jesli nawet te tanie pompy ze dwa razy krotsza
zywotność ale kosztujac kilka - kilkanscie razy taniej
nawet przy wiekszym zuzyciu pradu to bardziej sie opłacają
:)

> W tych pompach ważna jest charakterystyka ciśnienia i wydajności.
> Moja pompa to MHI 403.
>
> http://picasaweb.google.pl/leszekse/Pompa02/photo#51
85126822435244978
:)))
Bardzo podoba mi sie charakterystyka tej pompy
tylko jeden parametr mi sie niezbyt podoba tj jej cena
:)
Korzystam u siebie z dwoch studni
jedna jest na tyle wodonosna, ze mogla by na niej ta Wilo pracowac
Druga przy letnim poziomie wod gruntowych ten asgatec wypompowuje w
okolo polgodziny o potrzeba godziny aby ponownie studnia sie napelnila
woda. Zbyt wydajna pompa byla na niej zbyt klopotliwa

> Bardzo tani hydrofor jest tu:
> http://allegro.pl/item339089581_hydrofor_asgatec_hw_
1200_inox_promocja_.html

> [...]
> czy można gdzieś znaleźć charakterystykę. Dane ze strony nie są bardzo
> zachęcające. Wydajność jest zawsze podawana maksymalna, czyli praktycznie
> przy swobodnym wypływie. Ta pompa ma 4 m3 na godzinę. Moja pompa dla
> porównania (widać na wykresie) ma około 8 m3 na godzinę.
> Za to wysokość podnoszenia ma 50 m, a moja tylko ok. 33. Zupełnie inna
> charakterystyka, dużo bardziej stroma. Ja dobierałem pompę o charakterystyce
> jak najbardziej płaskiej, żeby przy zapychaniu się dysz zraszaczy nie
> wzrastało znacznie ciśnienie i nie rozrywało instalacji.
:)
przy Asgatecach nie ma ryzyka rozerwania instalacji
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

z pozdrowieniami i usmiechami
smal

Storczyki
Thuja occidentalis 'Smaragd'. Żywotnik zachodni 'Smaragd' - ponad 4m wysokości.
Orzechy orzecha
czarna sosna - ratunku...
Dość!