Jakie badania na wykrycie cukrzycy i żółtaczki?

11. Data: 2005-12-22 17:17:35

Temat: Re: Jakie badania na wykrycie cukrzycy i żółtaczki?
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wirgo" <k...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
news:docisu$gco$1@nemesis.news.tpi.pl...

> W takim ukladzie mam proste pytanie - kontrola poziomu glukozy na
> czczo nie wykazuje tendencji wysokich, nawet nie w gornych granicach
> normy. Poza glukoza z badan biochemicznych Pan Doktor nie zleca nic
> wiecej. I na jakiej podstawie Pan Doktor stwierdzi, ze moze to byc
> cukrzyca? Na piekne oczy?
> Co prawda jest irydologia, no ale bez przesady :) To takie spore
> obiazenie dla Pana Doktora zlecic wlasnie kontrole cukru po posilku?

Powtórzę: mierzenie glikemii po posiłkach nie jest badaniem stosowanym w
diagnostyce cukrzycy. Przynajmniej wg "Zaleceń klinicznych dotyczących
postępowania u chorych na cukrzycę 2005" (proponuję zajrzeć do tego
dokumentu i zapoznać sie z zawartością pierwszej strony - czytanie nie
boli). Jeśli dobrze się orientuję, to nadal mamy rok 2005, więc są to
aktualne i obowiązujące zalecenia. Są opisane kryteria rozpoznania
cukrzycy i kogo objąć badaniami przesiewowymi.
A jak pacjenta interesuje jaki ma poziom cukru po posiłku, to może sobie
zrobić badanie, na które nie trzeba skierowania.
Wizyta u lekarza, to nie jest koncert życzeń.
--
Marek Li

12. Data: 2005-12-25 18:52:25

Od: "Ryszard" <r...@a...wytnij.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na żółtaczkę proponuję lustro. Taniej wyjdzie.

Bardzo śmieszne. Zastanów się zanim odpowiesz !

13. Data: 2005-12-25 19:07:31

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Dec 2005 19:52:25 +0100, Ryszard wrote:

> Bardzo śmieszne.

To nie jest śmieszne. To prawdziwe.

> Zastanów się zanim odpowiesz !

Proponowałbym to raczej Tobie, bo chyba nie wiesz o czym mowa.

Pojęcie "żółtaczka" oznacza zażółcenie powłok skórnych (i spojówek)
spowodowane hiperbilirubinemią, niezależnie od jej przyczyny. Zatem
spojrzenie w lustro zdecydowanie jest do jej wykrycia metodą adekwatną i
bardzo skuteczną, i żadne dodatkowe badania nie są tu konieczne.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

14. Data: 2005-12-25 19:21:18

Od: "Ryszard" <r...@a...wytnij.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spowodowane hiperbilirubinemią, niezależnie od jej przyczyny. Zatem
> spojrzenie w lustro zdecydowanie jest do jej wykrycia metodą adekwatną i

Tylko wydaje Ci się że wiesz wszystko a jest tak: pełnoobjawowy obraz WZW
występuje jedynie u 10-15% osób zakażonych, w zależności od wieku i typu
wirusa. U większości pacjentów WZW może przebiegać bez żółtaczki, błędnie
budząc podejrzenie grypy, zatrucia pokarmowego, choroby wrzodowej etc.
Możliwy jest również przebieg zupełnie bezobjawowy, a wtedy o przebytym
zakażeniu dowiadujemy się dopiero przy okazji przypadkowych badań
kontrolnych

> bardzo skuteczną, i żadne dodatkowe badania nie są tu konieczne.

Primum non nocere a Ty mając znikomą wiedzę i pisząc jak wyżej szkodzisz !

15. Data: 2005-12-25 19:29:30

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Dec 2005 20:21:18 +0100, Ryszard wrote:

> [...]
> kontrolnych

> Primum non nocere a Ty mając znikomą wiedzę i pisząc jak wyżej szkodzisz !

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.

Przeczytałeś?

To przeczytaj jeszcze raz.

Zrozumiałeś? Chyba nie. Zatem napiszę tak prosto, jak umiem:

ŻÓŁTACZKA. Nie WZW. Pytanie dotyczyło ŻÓŁTACZKI. A przyczyn żółtaczki
jest znacznie więcej, niż ta jedna grupa przyczyn (grupa, bo wirusowych
zapaleń wątroby jest wiele rodzajów i nie wszystkie są wywoływane przez
wirusy wirusowego zapalenia wątroby różnych typów) wymieniona przez
Ciebie.

Jakie pytanie, taka odpowiedź, więc z premedytacją odpowiedziałem tak, a
nie inaczej.

Spokojnych świąt życzę:)

16. Data: 2005-12-25 20:53:52

Od: "Ryszard" <r...@a...wytnij.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> On Sun, 25 Dec 2005 20:21:18 +0100, Ryszard wrote:
>

> Jakie pytanie, taka odpowiedź, więc z premedytacją odpowiedziałem tak, a
> nie inaczej.
>
> Spokojnych świąt życzę:)

nil nisi bene skoro udzielasz rad medycznych nie musze Ci tłumaczyć.

17. Data: 2005-12-26 07:39:44

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Dec 2005 21:53:52 +0100, Ryszard wrote:

> nil nisi bene skoro udzielasz rad medycznych nie musze Ci tłumaczyć.

Od razu "rad medycznych"... Starałem się tylko zwrócić uwagę na
terminologię ;)

18. Data: 2005-12-28 08:19:18

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Starałem się tylko zwrócić uwagę na terminologię ;)
W kraju, gdzie połowa lewicy nazywa się prawicą, a socjalizm solidaryzmem?

--
Krzysiek, EBP
Dramat w teatrze i dramat w restauracji to dwie różne rzeczy

19. Data: 2005-12-28 08:44:25

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Dec 2005 09:19:18 +0100, Krzysztof (Suzuki Kokushu) wrote:

> W kraju, gdzie połowa lewicy nazywa się prawicą, a socjalizm solidaryzmem?

:) Praca u podstaw, rozumiesz...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

condyline a pimafucort
Co to jest przetoka????
Niekontrolowane objadanie sie i wyrzuty sumienia - pomozcie
pytanko o angine
krwiak a ząbkowanie