Jakie przepisy

1. Data: 2003-01-21 16:57:34

Temat: Jakie przepisy
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

==========
W wolnej chwili cofnalem sie pare miesiecy wstecz i
zaczalem czytac przepisy. Moze robilem to niezbyt
dokladnie, ale:
- najwiecej przepisow jest na ciasta!
- potem drob.
- potem wieprzowina (mnostwo golonek)
- i wolowina

Znalazlem tylko dwa (2) przepisy na dania rybne!!! (nie
licze na zimno - tylko dania obiadowe).
Jak na kraj morski dziwnie malo.

Jestem fanem ryb, ale wstyd przyznac - nie umiem ich
dobrze przyrzadzac :-{
Moze znajda sie rybni fachowcy, ktorzy dzieliliby sie
prostymi, ale ciekawymi przepisikami od czasu do czasu?

waldek
==========

1. Data: 2003-01-21 20:31:11

Temat: Re: Jakie przepisy
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
{ciach}
> [...]
> licze na zimno - tylko dania obiadowe).
> Jak na kraj morski dziwnie malo.
>
> Jestem fanem ryb, ale wstyd przyznac - nie umiem ich

Cieszę się, że to napisałeś uprzedzając moje zamiary. Ja też
bardzo lubię ryby, dlatego ochoczo skorzystałam z przepisu na rybę
po grecku, ale to stanowczo za mało.
Również bardzo proszę o sprawdzone przepisy na dania rybne.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-01-21 20:41:09

Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Również bardzo proszę o sprawdzone przepisy na dania rybne.

Witojcie!
Orchida (nie wiem, skąd jest ten przepis i czy na pewno się tak to danie
nazywa, u nas mówimy na to orchidea)
70 dkg filetów rybnych,
2 papryki
20 dkg ziemniaków
2 ogórki konserwowe
4 pomidory
cebula
cytryna
2 łyżki przecieru pom.
3 łyżki oleju
3 łyżki śmietany
ziele, listek laurowy
Filety opłukać, skropić sokeim z cytryny, oproszyć solą.
2. Ziemniaki pokroić w plastry, paprykę w kostkę, obrane pomidory w cząstki.
3. Cebule zeszklić na oleju. Dodać ziemniaki, paprykę, smażyć do
zrumienienia.
4. Dodać pomidory i przecier wymieszany ze szklanką wody. Doprawić solą,
pieprzem, papryką mieloną, dodać ziele i listek. Gotować pod przykryciem 10
minut.
5. Wymieszać ze śmietaną i ogórkami (w paski). Włożyć rybę i dusić jeszcze
10 minut.
Smaczne, a ryba może być dowolna.

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2003-01-21 20:59:13

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witojcie!
> Orchida (nie wiem, skąd jest ten przepis i czy na pewno się tak to danie
> nazywa, u nas mówimy na to orchidea)

Serdeczne dzięki :), a nazwa dania bardzo mi się podoba, bo zgodna
z moimi zainteresowaniami.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-01-21 21:11:49

Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> prostymi, ale ciekawymi przepisikami czasu?

witojcie
Pulpety rybne - naprawdę smaczne
60 dkg rozmrożonych filetów z ryby (najlepiej morszczuk, mintaj, dorsz)
rozbełtane jajko
pół szklanki bułki tartej
3 lyżki cukru
2 cebule
2 marchweki
pietruszka
seler
sól, pieprz
1. opłukane, odsączone filety przepuścieć przez maszynkę razem z 1 cebulą.
2. Masę wymieszać z jajkiem, solą, ieprzem i 2 łyżkami cukru.
3. Dodać bułkę tartą. uformować pulpety.
4. Cebulę i resztę warzyw pokroić, zagotować wywar, dodać sól , pieprz i
resztę cukru.
5. Gotować pulpety w wywarze godzinę na małym ogniu.
6. Do wywaru jeśli ktoś lubi można dodać rodzynki i migdały lub przecier
pomidorowy.
smacznego
Dorota

1. Data: 2003-01-21 21:33:03

Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem fanem ryb, ale wstyd przyznac -
> >
> waldek
> ==========

Jeszcze roz witojcie
Mój ulubiony rybny przepis na rybę na kwaśno (bo ja lubię kwasiury)
6 kostek filetów rybnych
trochę masła
2 łyżki ostrej musztardy
2 łyżki śmietany
łyżka drobno posiekanych korniszonów (ja daję pół słoika:-)
sól, pieprz
1. Filety ułożyć w wysmarowanym masłem półmisku żaroodpornym i zapiec w
gorącym piekarniku 15 minut.
2. Wyjąć, odlać powstały płyn.
3. W misce wymieszać razem musztardę, śmietanę, sól, pieprz i korniszony.
4. Przykryć filety sosem musztardowym, znów wstsawić pólmisek na 15 minut do
piekarnika.
Wybornie smakują te filety z frytkami albo smażonymi lub pieczonymi
ziemniakami.
..................No i teraz na grupie będzie już 5 przepisów
:-))))
Pozdrowienia (co można jeszcze pisać na końcu?)
Dorota

1. Data: 2003-01-21 22:46:39

Od: "Ela Długa" <u...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hello,
przyznaję Wam rację, ryby są pyyyyszne! Ja bardzo lubię zapiekać je w
piekarniku ot tak tylko posolone i z odrobiną pietruszki, ale mam też jeden
przepis, który lubię
Filety rybne po włosku:
50dag filetów rybnych
1 cebula pokrojona w plasterki
2 łyżki masła
2 łyżki oliwy
sok z cytryny
1/2 łyżeczki oregano (nigdy nie dodaję bo niecierpię)
2 pokrojone w plastry cukinie
10 dag pokrojonych pieczarek
10 dag obranych posiekanych pomidorów
10 dag startego sera

W 2 litrowym naczyniu roztopić masło, dusić cebulę, cukinię i pieczarki.
Dodać rybę, sok z cytryny, oregano, sól, skropić oliwą, dusić 5 min. Położyć
pomidory i posypać serem, podgrzewać 2 minuty.
smacznego
ela

1. Data: 2003-01-22 08:00:04

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

==========
Dziekuje.

I pamietajcie:
"mieso i tluszcze rybie sa niezastapionym zrodlem
bialka i".... czegostam, czego nie znajdziecie w szynce
ani w szarlotce.

Proponuje piekacym ciasta:
do kazdego nowego przepisu na slodki wypiek dolaczcie
jeden sprawdzony przepisik na rybke. Wszystkim wyjdzie
na zdrowie. Rowniez Wam, boc bedziecie musieli
sprawdzic ten przepis wczesniej :-}}} (szatanski plan,
prawda?)

A to jak malo rybki sa popularne widac po skali odzewu.
Tylko dwie osoby cos przyslaly :-{{

Pozdrawiam rybio: bul, bul

waldek
==========

1. Data: 2003-01-22 11:04:34

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobrze przyrzadzac :-{
> Moze znajda sie rybni fachowcy, ktorzy dzieliliby sie
> prostymi, ale ciekawymi przepisikami od czasu do czasu?

Witam!
Ja oczywiście jak i rodzinka bardzo rybę lubimy i na ciepło i na zimno.

Polecam pstrąga zapiekanego w piekarniku. Oczyszczoną rybę z głową skrapiam
sokiem z cytryny i troszkę soli, do środka wkładam w kostkę pokrojoną
marchewkę i cebulkę zawijam całość w folię aluminiową, zazwyczaj są to 3
ryby każdą oddzielnie zawijam i do piekarnika (170-180C) i gdzieś godzinkę
pieką się. Jak już skóra i mięsko łatwo odchodzi to są dobre.

Filety rybne w zapiekance z warzywami. Tak z 70 dkg filetów rybnych do tego
5 ziemniaków, 3 marchewki, puszka pomidorów i cebulka. Z przypraw to
powinien być szafran ale że drogi to można się obyć i jakichś ziół np.
prowansalskich użyć oczywiście sól. Ziemniaki i marchewkę wcześniej
obgotowuję potem kroję w talarki i układam w brytfance na to pomidory
pokrojone i cebulkę posypać solą i ziołami. Na wierzch układam ściśle filet
,który polewam sokiem z cytryny i powinno się polać, zalany wcześniej
wrzątkiem, szafran jeśli go nie ma to sypiemy ziołami odrobina soli i do
piekarnika na jakieś 30 min w 180 C. Jak już ryba jest miękka i krucha to
podajemy jest świetne.

Ryba po grecku. To taki rodzinny przepis i w cale nie musi być taki jak
oryginalny. 1 kg kostki rybnej , 1 kg marchwi, 0,5 kg pietruszki, 0,5 kg
selera (korzeń), 1 kg cebuli, przecier pomidorowy. Warzywa obrać .
Marchewkę, pietruszkę i seler zetrzeć na tarce, cebulę w talarki pokroić
albo połówki talarków. Teraz smażymy to na patelni tak przez chwilkę i do
dużego gara wkładamy na koniec smażymy rybę obtoczoną w mące i na złoto
smażymy i też do gara . Teraz wszystko dobrze wymieszać dolać trochę wody i
niech się dusi jakieś 30-40 minut. Z przypraw dodajemy pieprz, ziele i
listek laurowy. Jak się poddusi dodajemy przecier i doprawiamy do smaku
vegetą i ja dodaję chilli albo pieprzu cayen. Jest super bo wszystko jest
zmieszane i takie moja rodzinka najbardziej lubi.

Polecam te przepisy bo są sprawdzone . A jeśli ich mało to mogę jeszcze
kilka na zimno podać.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-01-22 11:41:23

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <x...@o...pl> wrote in message
> Moze znajda sie rybni fachowcy, ktorzy dzieliliby sie
> prostymi, ale ciekawymi przepisikami od czasu do czasu?

Za fachowca sie, Boze bron, nie uwazam, ale zaproponowac cosik moge :)

Losos - mam nadzieje, ze to nie profanacja tej rybki.
Dzwonko rybki solimy, pieprzymy, skapiamy sokiem z cytryny, dodajemy
rozmaryn tudziez tymianek i ladujemy na patelnie (albo zawijamy w folie do
pieczenia i na 40 min do piekarnika (160st) ). Ja czasem obtaczam w mace.
Gdziej jeszcze mam przepis na kotleciki z wedzonej makreli - ktos podawal na
grupie, bardzo dobre byly. Jak znajde, to podam
A swego czasu bylo mnostwo przepisow na lososia (w winie zwlaszcza). Jak
pogrzebie, to moge cos wrzucic. Tylko z autorami bedzie gorzej, bo nie
zapisywalam, czyj przepis jest czyjego pomyslu.

Jesli czasu jest malo:
Filet z fladry (uwielbiam) + przyprawa do ryb + sol (mimo ze jest na
przyprawie napisane, zeby nie solic, nie prawda, zawsze wychodzi za malo
slona, jak sie soli jeszcze nie doda). Rybke obficie natarta (niech sobie
dluzszy czas postoi w tej przyprawie) ladujemy w make i na patelnie.

Jesli troche wiecej:
dowolny filet z rybki + przyprawado ryb + sol. Rybke w make, potem w jajko,
potem w make, potem na patelnie, a potem do zaroodpornego naczynia,
podlewamy nieco woda (nie wysycha i jest pulchna) + reszta jajka, ktora
zostala (jesli zostala) i do piekarnika, niech dochodzi (temperatura raczej
niska)

Kruszynka
--
"Primum non stresere..."

szukam dobrego przepisu na faworki (chrust).
Re: programy
Re: Frutti di mare
Witam wszystkie grupowiczki i grupowiczów
Test