Jakie ustawienia pieca na ekogroszek?

1. Data: 2007-02-26 17:02:23

Temat: Jakie ustawienia pieca na ekogroszek?
Od: "darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Stałem się posiadaczem kotła eko-centr 15KW z sterownikiem geco. Ustawienia
U0 - temp U1- czas podawania U-2 -czas przerwy. U-3 czas podtrzymania w
minutach. U-4 - czas podawania w podtrzymaniu. Jak taki piec jest najlepiej
ustawić.

Pozdrawiam
Darek

2. Data: 2007-02-26 21:30:57

Temat: Re: Jakie ustawienia pieca na ekogroszek?
Od: "brombel" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lut, 18:02, "darek" <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> minutach. U-4 - czas podawania w podtrzymaniu. Jak taki piec jest najlepiej

Witam
Najlepiej metodą wielu prób, i kontrolą palenia.
A najlepiej niech ci ustawi ta osoba co zamontowała ten piec.
Ty najwyżej będziesz zmieniał parametr U0, i od czasu do czasu U1 lub
U2.
pzdr. wszystkim

3. Data: 2007-02-26 22:26:56

Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <erv3r3$v6s$1@news.onet.pl> darek
pisze, co następuje...

> [...]
> minutach. U-4 - czas podawania w podtrzymaniu. Jak taki piec jest najlepiej

Witaj,
inny piec, ale sterowanie podobne:
u mnie aktualnie:
U0 80`C
U1 7sek
U2 35sek

nie wiem, co to za parametry U3, U4 - u mnie mam
To- maksymalny czas stłumienia /min/ - nawet jeśli będzie temp. wyższa
od U0, to piec się ma włączyć po czasie To, żeby nie zgasło palenisko
u mnie jest 90min

T1- dobieg wentylatora /sek/ czas przez który wentylator pracuje, gdy
piec osiągnął już temp. U0 /po co ten parametr- nie wiem ;)/

Jeśli chcesz, zajrzyj na
http://szadok.ovh.org/vling/IMG_0804.jpg
http://szadok.ovh.org/vling/IMG_0805.jpg masz przykładowe tabele dla
mojego pieca

pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
"To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"

4. Data: 2007-03-01 09:38:16

Od: "kkk" <...@...oj> szukaj wiadomości tego autora

Meczylem sie 3 noce i doszedlem do takich ustawien:
U0 - temp - 50 st
U1- czas podawania - 15 sek
U-2 -czas przerwy. - 120 sek
U-3 czas podtrzymania w - max wartosc
U-4 - max wartosc

Powodzenia, Karol

5. Data: 2007-03-01 14:38:44

Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <es66vf$npr$1@atlantis.news.tpi.pl> kkk
pisze, co następuje...

> Meczylem sie 3 noce i doszedlem do takich ustawien:
> U0 - temp - 50 st

podnieś do ~65`C Poniżej masz niebezpieczeństwo kondensacji kwasu
siarkowego na wyminniku. Szkoda wymiennika.

pzdr, szadok

6. Data: 2007-03-01 20:55:58

Od: "kkk" <...@...oj> szukaj wiadomości tego autora

> podnieś do ~65`C Poniżej masz niebezpieczeństwo kondensacji kwasu
> siarkowego na wyminniku. Szkoda wymiennika.

Ale nie mam wymiennika, mam 1 obieg, czy to tez mi grozi? Skad wiesz o tym
kwasie?

7. Data: 2007-03-02 02:10:19

Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <es7esc$sr3$1@nemesis.news.tpi.pl> kkk
pisze, co następuje...

> Ale nie mam wymiennika, mam 1 obieg, czy to tez mi grozi? Skad wiesz o tym
> kwasie?

Ależ masz wymiennik. Wymiennik ciepła w którym woda będąca w obiegu
odbiera ciepło ze spalin. Podkowa, kaloryfer, inne takie ustrojstwa to
też wymienniki.
A o kwasie wiem z instrukcji mojego pieca, a dodatkowo jeszcze gadałem z
paroma ludzikami zajmujacymi się piecami (montaż, produkcja). Wszyscy
zgodnie twierdzą, że "korozja niskotemperaturowa" miła nie jest ;p

pzdr, szadok

8. Data: 2007-03-02 20:42:03

Od: "brombel" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Mar, 15:38, szadok <s...@t...pl> wrote:
> [...]
> --
> przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
> "To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"

Witam
Co do temperatury nie musisz podnosić do temperatury 65 tylko do 55,
chociaż 50 to nie zabujstwo ale nie opuszczaj już niżej.
Nie chodzi o wymiennik tylko o piec. Jest tak zwany punkt roszenia,
Jeżeli będziesz utrzymywał niską temperaturę to punkt roszenia będzie
w piecu a nie w kominie, co powoduje szybszą korozję na ściankach
pieca.
pozdro. wszystkim

9. Data: 2007-03-02 20:55:48

Od: "brombel" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lut, 23:26, szadok <s...@t...pl> wrote:
> [...]
> --
> przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
> "To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"

Witam
Panowie nie można porównywać ustawień, ponieważ każdy dom jest inny,
jeden bardziej docieplony drugi mniej, jeden ma opał o większej
kaloryczności drugi może mieć odwrotnie.
Niestety chyba najlepsza metoda to metoda prób i błędów. Niestety
długo to może trwać, ale można dojść do wprawy. Trzeba opserwować żar
i płomień i odpowiednio przestawiać parametry U1 i U2.
pozdr. wszystkim

10. Data: 2007-03-04 21:22:32

Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <1...@3...googlegroups.co
m> brombel
pisze, co następuje...

> Witam
> Panowie nie można porównywać ustawień, ponieważ każdy dom jest inny,

Wbrew pozorom, można. Okazuje się, że podobną moc pieca można
ustalić wykorzystując różne ustawienia pieca.
/patrz podane uprzednio tabelki/
To raz. A dwa - w zasadzie dobre spalanie można uzyskać w
dość szerokim zakresie ustawień pieca. Stąd, nie mając doświadczenia,
warto spytać jak jest u kogoś, coby podobnie spróbować ustawić.

> jeden bardziej docieplony drugi mniej, jeden ma opał o większej
> kaloryczności drugi może mieć odwrotnie.

dlatego podałem przykładowe tabelki dla różnych paliw. Inna inszość, że
u mnie węgiel ma podobną wartość opałową (KWK Julian, KWK Kazimierz
Juliusz) Fajnie byłoby wziąść węgiel z KWK Śląsk, ruch Śląsk - ale oni
detalicznie nie chcą sprzedać ;/

> Niestety chyba najlepsza metoda to metoda prób i błędów. Niestety
> długo to może trwać, ale można dojść do wprawy.

Ale warto mieć jakąś bazę, od której zaczynamy zabawę.

> Trzeba opserwować żar
> i płomień i odpowiednio przestawiać parametry U1 i U2.

Oraz, o czym nikt nie wspomniał wcześniej - odpowiednie dozowanie
nadmuchu.

pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
"To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"
śp. Babcia

szafa wnekowa bez bokow ...
dofinansowanie FOŚ
Sevroll - zabudowa wnek