Jakie ustawienia pieca na ekogroszek?

11. Data: 2007-03-04 21:34:03

Temat: Re: Jakie ustawienia pieca na ekogroszek?
Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <1...@t...googlegroups.c
om> brombel
pisze, co następuje...

> Witam
> Co do temperatury nie musisz podnosić do temperatury 65 tylko do 55,
> chociaż 50 to nie zabujstwo ale nie opuszczaj już niżej.

Zważ tylko, że te temperatury to najprawdopodobniej /u mnie na 100%/
"temperatura wody na _wyjściu_"
A jaka jest na wejściu do pieca? Masz jakieś dane przy jakiej
temperaturze następuje roszenie..? A jaką masz histerezę układu
sterującego? Przy jakiej temperaturze sterownik załącza Ci nadmuch i
podawanie? O ile temperatura wody potrafi Ci spaść po załączeniu
nadmuchu?
Bo tak się dzieje, że przy ustawieniach pieca na małą moc (szczególnie
latem), u mnie temperatura na wyjściu potrafi spaść więcej niż 10'C od
max. zadanej temperatury (czyli dla 55'C potrafi zejść nawet do 43'C).
Zanim się podniesie - trochę to trwa (mała moc)...

Mając takie doświadczenia, ja tam se tam wolę ustawić na wyższą
temperaturę. Niewiele tracę - to co tracę i tak idzie w ogrzewanie domu.
A pieca mi szkoda, bo fajny jest ;p

> Nie chodzi o wymiennik tylko o piec.

A w piecu to wymiennika nie ma..??? Właśnie o wymiennik chodzi, bo to na
nim będzie wykraplać się kondensat. A za wymiennikiem to praktycznie
tylko komin jest.

> Jest tak zwany punkt roszenia,
> Jeżeli będziesz utrzymywał niską temperaturę to punkt roszenia będzie
> w piecu a nie w kominie, co powoduje szybszą korozję na ściankach
> pieca.

Wymiennika. Same ścianki pieca będą cieplejsze (nie są chłodzone
przepływającą wodą)

Mam jeszcze prośbę: wycinaj to co zbędne - sygnaturki też.

pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
"To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"

12. Data: 2007-03-05 10:48:42

Temat: Re: Jakie ustawienia pieca na ekogroszek? przy paleniu pelletami
Od: "kkk" <...@...oj> szukaj wiadomości tego autora

Jako ze skonczyl mi sie juz wegiel chce wyprobowac inne paliwo, czy ktos z
forumowiczow palil pelletami lub zbozem? Czy trzeba zmodyfikowac ustawienia?

Karol

13. Data: 2007-03-05 12:34:26

Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <esgspn$6sq$1@nemesis.news.tpi.pl> kkk
pisze, co następuje...

> Jako ze skonczyl mi sie juz wegiel chce wyprobowac inne paliwo, czy ktos z
> forumowiczow palil pelletami lub zbozem?

Ja nie. Ale jak będziesz miał jakieś doświadczenia - podziel się proszę.
BTW: jesteś z okolic Wrocka..? Pytanie takie: w jakiej cenie masz
ekogroszek, w jakiej cenie możesz mieć pellety..?

>Czy trzeba zmodyfikowac ustawienia?

Zapewne. Wg podawanych już wcześniej tabel:
http://szadok.ovh.org/vling/IMG_0804.jpg
http://szadok.ovh.org/vling/IMG_0805.jpg

dla tych samych czasów podawania/przerw dla różnych paliw kocioł osiąga
różną moc.
Drugą rzeczą jest ustawienie krótszego czasu "max. czas stłumienia" coby
nie wygasło na talerzyku.

Co ciekawe, dla węgla brunatnego i granuli z trocin, mimo tej samej
wartości opałowej obu paliw, są podane różne moce. Prawdę powiedziawszy
- nie wiem, jak to wyjaśnić i czy nie ma tu jakiegoś babola...

pzdr, szadok

14. Data: 2007-03-05 20:21:00

Od: "kkk" <...@...oj> szukaj wiadomości tego autora

> Zapewne. Wg podawanych już wcześniej tabel:
> http://szadok.ovh.org/vling/IMG_0804.jpg
> http://szadok.ovh.org/vling/IMG_0805.jpg

Nie moge otworzyc tych obrazkow, serwer wogle nie odpowiada, czy moglbys
przeslac mi to na priv, ewentualnie umiescic gdzie indziej, coby inni
forumowicze mogli skorzystac?
A co do ceny wegla - pod koniec roku kosztowal ok 450 zl/t , workowany 50 zl
drozej.

Karol

15. Data: 2007-03-05 20:47:48

Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <eshuap$e2o$1@nemesis.news.tpi.pl> kkk
pisze, co następuje...

> Nie moge otworzyc tych obrazkow, serwer wogle nie odpowiada,

uuuu... widzę, że OVH padło ;/

> czy moglbys
> przeslac mi to na priv, ewentualnie umiescic gdzie indziej, coby inni
> forumowicze mogli skorzystac?

dla węgla kamiennego, brunatnego:
http://www.wrzuta.pl/obraz/bxces12MUb/img_0804

dla granuli z trocin:
http://www.wrzuta.pl/obraz/lxlbhy4ZZt/

> A co do ceny wegla - pod koniec roku kosztowal ok 450 zl/t , workowany 50 zl
> drozej.

rozumiem, że to ceny brutto..? A z dowozem, czy bez..? U mnie prosto z
kopalni 366 zł/T, plus transport (200zł/kurs - wyszło po 41zł/T)

pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
"To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"
śp. Babcia

szafa wnekowa bez bokow ...
dofinansowanie FOŚ
Sevroll - zabudowa wnek