Jakie warzywa warto uprawiać w przydomowym ogródku.

41. Data: 2007-02-18 13:34:15

Temat: Re: Jakie warzywa warto upr awiać w przydomowym ogródku.
Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>   Po co Ci takie zielsko jak soja? Ma trzy ziarenka w strączku, a strączków
> kilka na roślinie. Wywal trzy czwarte tych propozycji.
> Pozdrawiam.Mirzan

A soczewica? Jak to łuskać? Strączki maleńkie, ziarenka też nieduże.
Kombajn zamówić?
Pozdr.Krystyna

42. Data: 2007-02-18 13:47:55

Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lut, 13:22, "antoni.broniak" <a...@n...pl>
wrote:
> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w
wiadomościnews:2cc4.00000086.45d75daa@newsgate.onet.
pl...

> Wcale bym się nie zdziwił gdybym spotkał schabowego z aronii - smak zgodny
> z naturalnym :-))

I o to właśnie chyba głównie chodzi osobom chcącymsię grzebać w
grządkach.
Aby mieć swoje , smaczne i ekologicznie czyste.

Dziękuję wszystkim za konkretne porady sprowadzające mnie na "ziemię"
a zwłaszcza:
Jacek Gucio
MM
Dziadek 2
Ten oststni jegomość zwłaszcza wydaje sie znać nie tylko na
ogrodnictwie i nie tylko po ogrodzie umie sie poruszać :)

Teraz już wiem że musze zacząć od zrobienia planu i zbadania ziemi.
Czasu nie bede marnował bo już zaczne siać nasionka do doniczek (po
troszke ulubionych gatunków).
Poczytam na ten temat w necie zrobie na karcie płodozmian itp..
Dziękuję.

43. Data: 2007-02-18 14:46:21

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:77fa.0000005d.45d855d6@newsgate.onet.pl Zielka
<z...@o...pl> napisał(a):

> A soczewica? Jak to łuskać? Strączki maleńkie, ziarenka też nieduże.
> Kombajn zamówić?

Hejka. Może cepem? ;-)
Pozdrawiam rudymentarnie Ja...cki

44. Data: 2007-02-18 18:13:11

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Może cepem? ;-)
> Pozdrawiam rudymentarnie Ja...cki

Pewnie cepem z CCCP (cep cepa cepem p.....)
- znany kombajn, którego twórcy wiecznie są żywi.

45. Data: 2007-02-18 19:41:06

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:

> Czym to ziółko pachnie ?
>
> Pozdrawiam, Barbara
Humorem, autentycznym humorem. Jak na ten "obórecznik" patrzę to mi się sama
twarz uśmiecha. Co mi się ostatnio nie za często zdarza.
Że też palec mi się akurat omsknął na "b". Tyle było możliwości naookoło: h,
v, n, f.
A tak przy okazji pozdrawiam kolejnego Linuksowca napotkanego dzisiaj, a
właściwie Linuksowczynię!!!
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

46. Data: 2007-02-19 06:49:36

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powinny wyrosnac podgrzybki główkami do dołu.

Wiosną posadzę kanie, ciekawy jestem czy urosną.
Pozdrawiam.Mirzan

47. Data: 2007-02-19 07:33:05

Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć !
Ja tez byłam do niedawna nowicjuszem..do tego stopnia, ze mój sąsiad z
działki po moich pytaniach- jak coś sadzić -wrzeszczał przez płot - zielonym
do góry !!
:))
Z moich doświadczeń, żeby się zbytnio nie napracować:
1/ Nie warto korzeniowych, chyba że troche buraczków na botwinkę.
Warto:
- posadzić zioła bylinowe, nie sprawiają klopotu:
np. lubczyk, estragon, rozmaryn, oregano, melisę,miętę itp.
- zieleninę do zupy, sałatek i przetworów:
np. szczypiorek i/lub cebulę siedmiolatkę (masz wtedy szczypior cienszy lub
grubszy, albo obydwa:), pietruszkę naciową ( dwuletnia- rosnie sama, mozna
zrywać nawet zimą, koperek ( jest niby jednoroczny ale sam sie wysiewa
cwaniak i łazi po ogródku:), cząber, bazylia( jednoroczne ziółka-
pyszności)...itd
- sałatę- koniecznie, bez chemii, najpierw wysiać małą rozsadę a potem
wysadzać, znowu wysiać i wysadzic..można tak do jesieni :)- samo zdrowie
- rzodkiewkę- lubi chłody- więc zaraz na wiosnę i drugi rzut jesienią
- pomidory- przekonałam sieże duzo lepsze są sadzonki, które sama robię od
tych sklepowych, sa silniejsze. I choć sadzę maleństwa i sasiad się smieje,
że w grudniu będę miec pomidory, u niego sklepowe, na które wydał majątek
padaja przy pierwszej zarazie...a moje są i są do późnej jesieni
- ogórki koniecznie, pod włókniną i nie zdjemować jej, wtedy maczniak nie
chwyta ( zdejm ować tylko do zbierania i zakładac z powrotem)
Oczywiście pilnować terminów - ogórki i pomidory po zimnej Zośce- zdążą,
zdązą- bez obaw:)

Proponuje też kilka krzaczków poziomek, z truskawkami jest masa roboty... no
i koniecznie sadzić partiami fasolke szparagową, posadzić w kilku miejscach
cukinię.Między warzywami , koniecznie posadzić krzaczki aksamitki- chroni
przed szkodnikami, mozna samemu przygotować sadzonki, sa bezproblemowe.
Pieknie wygląda taki warzywniak poprzetykany kwiatkami.
Tyle na gorąco.
A pod płotem słoneczniki- coby też trochę romantycznie było

Pozdrawiam
basia

48. Data: 2007-02-19 10:02:04

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Gucio wrote:

> [...]
> masłowe, listkowe, siedmiolatkę, skorzonerę, soczewica, soja,
> szczypiorek, szpinak nowozelandzki, tymianek.

Popieram te kalarepy dwa razy :) A chrzanu nie trzeba uprawiać - sam
się uprawia i nawet mu nie przeszkadza skoszenie liści :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

49. Data: 2007-02-19 10:56:30

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko napisał:

> Hejka. Rozumiem, że chodzi Ci o czeremchę zwyczajną czyli pospolitą -
> Padus racemosa (prunus padus, padus vulgaris, padus avium), która rośnie
> dobrze na glebach podmokłych, gliniastych, żyznych. Jest odporna na
> zanieczyszczenia powietrza. Lubi wystawy słoneczne.

Jak ją zwał, tak.... znam smak owoców :-) Rośnie na skarpie przy
drodze, ładne drzewka o błyszczących liściach i luźnej koronie. Na
wiosnę masa siewek, które póżniej z powodu wielkich chwastów, nawłoci
lub wrotycza- nie pamiętam, nie mają szans. Kiedyś patrzyłam za cętkami
na korze i jakoś nie widzialam, czyli raczej Padus serotina. Gdy będzie
kwitła, to jeszcze sprawdzę, czy jej coś opada :-)
Jesienią w sosnowym lesie zachwycały mnie takie krzaczkowate kolorem
liści, owoców nie widziałam. Pewnie ptaki zjadły, bo siewki są.
To pewnie Padus avium, bo jakby nieco inne liście niż tej przy drodze,
ale to może sprawa zacienionego miejsca. Przy okazji przyjrzę sie
dokładniej , żeby wiedzieć :-)

Pozdrawiam, Barbara

50. Data: 2007-02-19 11:10:55

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Udziadeksu?@wro.vectranet.pl napisał:

> Jak na ten "obórecznik" patrzę to mi się sama
> twarz uśmiecha.

Mi nieźle humor poprawił. A wesoło by było,
gdyby o coś takiego w sklepie poprosić :-)

A sprawa poważna, to: zapomniałeś o rukoli.
Rośnie u mnie, gdzie sama chce . Jak przeszkadza, to wyrywam.
W sobotę znowu sobie do jedzenia przyniosłam.

Pozdrawiam, Barbara

test
Rozmaryn - odszczepki
Zakwitły krokusy