Jodla kaukaska w donicy - jak z nia postapic

1. Data: 2004-01-14 20:48:59

Temat: Jodla kaukaska w donicy - jak z nia postapic
Od: w...@b...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Zakupilismy sobie do domu jako choinke jodle kaukaska w donicy,
jodla ta stoi w domu od okolo miesiaca, jest podlewana codziennie
okolo szklanka wody. ( wysokosc drzewka to okolo 1m, jest ladne i
rozlozyste ) Niestety jodelka zaczela ostatnio schnac od szczytu.
Czy powodem schniecia moze byc podlewanie ( za malo, za duzo, za
rzadko czy cos ), a moze suche powietrze w ogrzewanym mieszkaniu ?
Co z wysadzeniem jej do ziemi o tej porze roku ? Obecnie jest
odwilz i moze udaloby sie ja przesadzic do ziemi, tylko czy to
ma sens w srodku zimy. Jak mozna by ja uratowac przed uschnieciem ?

z gory dzieki za wszelkie rady

--
WojtekM

2. Data: 2004-01-14 20:57:14

Temat: Re: Jodla kaukaska w donicy - jak z nia postapic
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał > rozlozyste ) Niestety jodelka zaczela ostatnio schnac
od szczytu.

Schnie czy gubi igły?
Bo jeśli to drugie to mogą być przędziorki.
Podlóż pod gałązki białą kartke papieru, potrząśnij gałązkami,
przędziorki powinny posypać sie na papier (będą biegać po niej takie małe
pajęczaki).
Pozdr. Jurek
P.S.
Basiu, zdałem?

3. Data: 2004-01-14 21:01:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bu4afs$dm5$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> Podlóż pod gałązki białą kartke papieru, potrząśnij gałązkami,
> przędziorki powinny posypać sie na papier (będą biegać po niej takie małe

Celująco:-), choć nie chce mi się za bardzo wierzyć w przędziorki na jodle w
domu. Ale nigdy nic nie wiadomo. Zawsze mi się zdawało, że mączliki lubią
ciepło, tymczasem pojawiły się na fuksji na parapecie w łazience, gdzie jest
tak w porywach 16 st.C. Faktem jest, że dziwnie nieruchawe i z wygnieceniem
problemów nie było. Aha, ponieważ białka mi NIE brakuje, więc ich nie
zjadłam;-)

Co do jodły - to jak zwykle stawiam na suche i zbyt ciepłe powietrze.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-01-14 22:02:12

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Co do jodły - to jak zwykle stawiam na suche i zbyt ciepłe powietrze.

Ja mam trzecia teorie. Jezeli rozlozyste drzewko jest w donicy, to zapewne
zeby sie korzenie w tej donicy zmiescily, solidnie je przycieto. Niestety,
jesli ta teoria jest prawdziwa, to juz tej jodle nic nie pomoze :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-01-14 22:02:46

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" napisała Zawsze mi się zdawało, że mączliki
lubią
> ciepło, tymczasem pojawiły się na fuksji na parapecie w łazience, gdzie
jest
> tak w porywach 16 st.C.

Brrrrrr... i na goło ;-))))) tam się kąpiesz??
Przerażony i zziebnięty Jurek

6. Data: 2004-01-14 23:46:43

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bu4edp$hma$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> lubią
> jest
>
> Brrrrrr... i na goło ;-))))) tam się kąpiesz??

No cóż, do tego wszak służy łazienka - gdy akurat nie są w wannie zwalczane
przędziorki:-)

Jak mówi rodzinne przysłowie "Rus jest twardy".

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-01-15 00:06:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> Użytkownik "Basia Kulesz" napisała Zawsze mi się zdawało, że mączliki lubią
>
> Brrrrrr... i na goło ;-))))) tam się kąpiesz??
> Przerażony i zziebnięty Jurek

Pewnie w futrze z nurkow :-)

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2004-01-15 00:42:25

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:
> "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> wrote in
> message news:bu4edp$hma$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Pewnie w futrze z nurkow :-)

czyli w piance?

moon

9. Data: 2004-01-15 01:09:51

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> jodla ta stoi w domu od okolo miesiaca,

wiele osób z grupy już nakłada czarną opaskę na ramię w tym momencie...
:(((

jest źle!

Wynieś ją z domu! Jodła, to nie kot!

moon

10. Data: 2004-01-15 07:47:10

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bu4kmo$5l8$1@nemesis.news.tpi.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> No cóż, do tego wszak służy łazienka - gdy akurat nie są w wannie
> zwalczane przędziorki:-)

Hejka. Mam nadzieję Basiu, że przynajmniej woda, w której się kąpiesz
jest gorąca. :-)
Pozdrawiam łaziebnie Ja...cki
H.Z.: "Pierwszą striptizerką była Lady Godziwa." :-)

czekam na wiosnę!!
JC
Ale oferta !!!
Wino z malin