Jogurt z ogórkiem - Pycha!!!

1. Data: 2003-06-29 12:57:36

Temat: Jogurt z ogórkiem - Pycha!!!
Od: "Sylwia" <S...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Wczoraj przeglądając książkę pt.: "Culinaria. Kuchnie Europy"znalazłam
przepis na pyszny jogurt z ogórkiem. I od razu zrobiłam . Bardzo dobry na
gorące dni, jest tak syty, ze może zastąpić nawet kolację, dla pań, które są
na diecie. No i jest bardzo zdrowy.(balsam dla żołądka)
Przepis:
- duży ogórek sałatkowy
-500 g jogurtu naturalnego
-3 ząbki czosnku
- 3 łyżki oliwy
- 2 łyżki koperku
-może być także mięta pieprzowa
-mielona papryka

Ogórek zetrzeć na tarce, dodać sól.odsączyć po jakimś czasie z wody.Dodać
jogurt, czosnek wycisnąć, oliwę,koperek i miętę drobno posiekaną.Doprawić
solą i pieprzem. Wymieszać wszystko, rozlać do salaterek i schłodzić w
lodówce. Podawać jogurt posypany papryką , można przybrać listkiem mięty.
Smacznego!!!

Sylwia

1. Data: 2003-06-29 13:52:34

Temat: Re: Jogurt z ogórkiem - Pycha!!!
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> solą i pieprzem. Wymieszać wszystko, rozlać do salaterek i schłodzić w
> lodówce. Podawać jogurt posypany papryką , można przybrać listkiem mięty.

Brzmi to zupełnie jak mizeria w wykonaniu mojej Mamy :) Fakt, jest
rewelacyjne. Doskonale pasuje do smażonych mięs albo z grilla.

Pozdrawiam
Sasannka

1. Data: 2003-06-29 14:50:07

Od: "Sylwia" <S...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brzmi to zupełnie jak mizeria w wykonaniu mojej Mamy :) Fakt, jest
> rewelacyjne. Doskonale pasuje do smażonych mięs albo z grilla.

Rzeczywiście istnieje podobieństwo do mizerii(ze względu na ogórki i
jogurt)jednak znacznie bardziej ostre(ponieważ dodajemy czosnek i mielona
paprykę) No i ogórki ściramyna tarce drobno , nie w plasterki..No i
najważniejsze schłodzić. Rzeczywiście jest smaczne, jeszcze raz polecm:-)

Sylwia

1. Data: 2003-06-29 16:37:13

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Jun 2003 16:50:07 +0200, "Sylwia" <S...@p...onet.pl>
wrote:

>Rzeczywiście istnieje podobieństwo do mizerii(ze względu na ogórki i
>jogurt)jednak znacznie bardziej ostre(ponieważ dodajemy czosnek i mielona
>paprykę) No i ogórki ściramyna tarce drobno , nie w plasterki..

A moja mama robi mizerie wlasnie trac ogorki na drobno, znaczy na
grubej tarce ale nie na plasterki. Chyba taka wole - jest to takie
bardziej ... jednolite niz w plasterkach.
Z czosnkiem nie jadlam, ale mama daje czasem pieprz mielony i a w nim
jest papryka :) No, ale koniecznie z cukrem, ktorego w Twoim przepisie
nie ma, wiec to jednak cos innego :)

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-06-29 18:11:52

Od: "Sylwia" <S...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

:) No, ale koniecznie z cukrem, ktorego w Twoim przepisie
> nie ma, wiec to jednak cos innego :)

Tak , ja także doprawiam mizerie cukrem i jeszcze sokiem z cytryny.
W tym przepisie tego nie ma. Poza tym ten przepis można nieco zmodyfikować
dodając
trochę wody , jest wtedy bardziej płynne i można to po prostu pić .
Natomiast bez dolewania wody(i po porządnym odsączeniu osolonych ogórków)
można traktować jako sos do potraw grillowych.

1. Data: 2003-06-29 21:29:47

Od: jurek <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylwia wrote:

> [...]
> solą i pieprzem. Wymieszać wszystko, rozlać do salaterek i schłodzić w
> lodówce. Podawać jogurt posypany papryką , można przybrać listkiem mięty.

Hmmm..., a mnie to smakuje jak jakas wariacja na temat tzatzików,
ciekawy patent z papryką-wypróbuje.
A propos czego uzywacie zamiast jogurtu do tzatzików, gdzies widziałem
przepis z mieszanina jogurtu z serkiem homogenizowanym.

Jurek

1. Data: 2003-06-29 22:18:28

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jurek napisał:

> [...]
> A propos czego uzywacie zamiast jogurtu do tzatzików, gdzies widziałem
> przepis z mieszanina jogurtu z serkiem homogenizowanym.

Naturalny serek homogenizowany (albo - tylko nie wiem czy to nie jest
regionalizm - serek widzewski).
I obowiazkowo lyzka oliwy - wtedy jest takie bardziej aksamitne w smaku...

--
"Ze świata tego każdy ma tyle, ile sam sobie weźmie." (Giovanni Boccaccio)

1. Data: 2003-06-30 07:11:44

Od: "Sylwia" <S...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A propos czego uzywacie zamiast jogurtu do tzatzików, gdzies widziałem
> przepis z mieszanina jogurtu z serkiem homogenizowanym.

Sprawdziłam w książce , wiec nazwa brzmi CACIK, czyli można powiedzieć ,że
węgierski tzatzik(przynajmniej łatwiej się wymawia). Grecki tzatzik ma skład
prawie identyczny,
dodajemy tylko trochę octu winnego.
Z serkiem nie próbowałam, ale też pewnie dobre

pozdrowionka

1. Data: 2003-06-30 07:20:28

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gorące dni, jest tak syty, ze może zastąpić nawet kolację, dla pań, które są
> na diecie. No i jest bardzo zdrowy.(balsam dla żołądka)

Sprostujcie jesli nie mam racji: surowy ogorek chyba nie jest zbyt zdrowy?
Slyszalam, ze jest raczej ciezkostrawny. Moj maz surowych ogorkow nie jada, bo
sie zle czuje po ich zjedzeniu.
Slyszalam tez, ze ogorka nie nalezy laczyc z innymi surowymi warzywami, bo
powoduje rozklad witamin. Nie wiem, ile w tym prawdy, ale na grupie jest wiele
uczonych osob, ktore sa w stanie to wyjasnic :).

Przepis chetnie wyprobuje, poniedzialek dzisiaj, chyba pora przejsc na diete ;)

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-06-30 09:11:21

Od: "Sylwia" <S...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiele
> uczonych osob, ktore sa w stanie to wyjasnic :).

Ogórki zawierają niewielkie ilości witamin i składników mineralnych a
wartość ich polega głównie na smaku i usprawnianiu trawienia. Pomagają w
usuwaniu nadmiaru wody z organizmu i dlatego znajdują zastosowanie w dietach
odchudzających. Większość składników znajduje się, nie w miąszu lecz w
skórce. Surowe ogórki są ciężkostrawne dla niektórych osób. Po ukiszeniu są
o wiele łatwiejsze do strawienia. Mają jeszcze jedną wadę - zawierają
askorbinazę, enzym, który utlenia witaminę C. Dotyczy to ogórków surowych,
których nie należy mieszać np. w sałatkach z innymi warzywami - pomidory,
papryka. Nie dotyczy to ogórków kiszonych, w których podczas kiszenia
wytwarzana jest przez bakterie, witamina C. Dzięki zdolnościom
regeneracyjnym soku ogórkowego, znalazł on zastosowanie w kosmetyce.

100 g ogórków surowych dostarcza: 6-8 kalorii, 0,6 g białka, 1,8 g
węglowodanów, 0,4 g błonnika, 140 mg potasu, 24 mg fosforu, 23 mg wapnia, 13
mg sodu, 9 mg magnezu, 0,3 mg żelaza, 0,1 mg cynku, 0,04 mg witaminy B1, 0,2
mg witaminy B3, 0,04 mg witaminy B6, 0,2 mg witaminy C, 16 mg kwasu
foliowego

Szybkowar odkupię/przyjmę/gdzie mogę kupić ? :)
co z goralskiego sera "bonc" ?
zapytanie o ksiazke o deserach - Kraków
[długie] Kolacja w La Scali [WRC] - relacja
CFV1: pl.soc.wegetarianizm (glosowanie)