Jonizacja lekow...

1. Data: 2001-08-20 09:04:48

Temat: Jonizacja lekow...
Od: "Michal" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ucze sie o salicylanach i nie bardzo wiem jak to zrozumiec:

Szybkosc wchlaniania zalezy od stopnia jonizacji. Salicylany jako slabe
kwasy sa czesciowo zjonizowane w srodowisku zasadowym, w środowisku kwasnym
natomist wystepuje glownie w formie niezjonizowanej, ktora latwo sie
wchlania.

Zawsze wydawalo mi sie ze kwas+zasada=sol i wode, wiec jak kwasne w
zasadowym moze byc zjonizowane? A w kwasnym wystepuje w formie
niezjonizowanej - to nalezy tak rozumiec, ze w srodowisku silnie kwasnym
slaby kwas nie podlega zjonizowaniu?

Pozdrawiam,
Michal

* Zajrzyj: www.republika.pl/miszulc *
* Napisz: m...@p...onet.pl *
* m...@b...pl *

2. Data: 2001-08-20 11:16:13

Temat: Re: Jonizacja lekow...
Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9lqjur$9ng$...@n...tpi.pl...
> [...]
kwasnym
> natomist wystepuje glownie w formie niezjonizowanej, ktora latwo sie
Prawda - kwas z kwasem soli nie daja (ZWYKLE :) i wtedy ten slabszy
kwas (w tym wypadku salicylowy) jest niezdysocjowany czyli wchlania sie
dobrze.

> Zawsze wydawalo mi sie ze kwas+zasada=sol i wode, wiec jak kwasne w
> zasadowym moze byc zjonizowane?

Dokladnie kwas + zasada = sol i to wlasnie te sole sa zjonizowane,
zdysocjowane
czyli plywaja jako kation i anion osobno i slabiej sie wchlaniaja

> A w kwasnym wystepuje w formie
> niezjonizowanej - to nalezy tak rozumiec, ze w srodowisku silnie kwasnym
> slaby kwas nie podlega zjonizowaniu?

Tak - dysocjacja slabych kwasow (salicylowy) jest cofnieta w obecniosci
kwasow mocniejszych (HCl)

Pozdrawiam

Wojtek G. d. Wojtex

!!! Herbalife