KROTKOWZROCZNOSC

1. Data: 2002-04-29 08:29:00

Temat: KROTKOWZROCZNOSC
Od: "helisa" <h...@a...bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry grupowiczom.
Mam kilka pytan odnosnie krotkowzrocznosci.
Czy wade wynoszaca -5 dioptri na dwoje oczu, mozna leczyc operacyjnie? Mam
na mysli operacje laserowa, ile moze kosztowac taki zabieg, na czym
dokladnie polega, jak dlugo trwa rekonwalescencja?
Inne pytanie, tyczy sie ciazy. Czy to prawda, ze kobiety z duza
krotkowzrocznoscia, nie moga rodzic silami natury i skazane sa na cesarskie
ciecie? Co znaczy duza krotkowzrocznosc? Czym naturalny porod moze grozic
kobiecie z duza wada wzroku?
Dziekuje i pozdrawiam
Helisa
h...@a...bydg.pdi.net

2. Data: 2002-04-29 15:36:48

Temat: Re: KROTKOWZROCZNOSC
Od: "Mohikanin" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Na pierwszą część odpowiem z własnego doświadczenia, ja mam ok -6 dioptrii i
3 cylindry na każde oko. Pytałem ostatnio okulistki czy jest możliwość
skorygowania tej wady np. laserem i dostałem odpowiedz, że oczywiście można,
ale tak małej wady to nie ma co korygować operacyjnie. Po operacji
(przynajmniej w moim przypadku) nie będę widział lepiej (bez okularów) niż
teraz w okularach. Ja prawie całe życie noszę okulary i już się z nimi tak
zrosłem, że jak na razie sobie podarowałem. :-)
Na druga część pytania nie znam odpowiedzi.

Pozdrowionka
Mohikanin

Paweł Kurtyka (Mohikanin/DNA)
p...@p...onet.pl

"Nie wychodź z siebie! Możesz nie wrócić"

3. Data: 2002-04-30 06:59:57

Od: "Robert Lemieszewski" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mohikanin" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
można,
> ale tak małej wady to nie ma co korygować operacyjnie. Po operacji
To jest mała wada chyba okulistka żartuje ja mam -6,5 i nie widze numerów
autobusów

4. Data: 2002-04-30 12:05:44

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "helisa" <h...@a...bydg.pdi.net> napisał w wiadomości
> [...]
cesarskie
> ciecie? Co znaczy duza krotkowzrocznosc? Czym naturalny porod moze
okej to odpowiem może nie z autopsji, ale...
można leczyć operacyjnie twoją wadę. Ja mam wredną kombinacje
krótkowzroczności około -6 z astygmatyzmem.
Efekt w twoim wypadku może być bardzo pozytywny , tzn. nie trzeba
byłoby nosić już wcale okularów, Ew. tylko do np. oglądania telewizji
itp.
Jeśli chodzi o szczegóły ( są trzy sposoby laserowej korekcji) to dużo
tego jest... jak się zbiorę żeby to napisać to pójdzie na priv.
Cena. Sporo kosztuje ta wątpliwa przyjemność ;-) w zależności od
rodzaju zabiegu od 1700 do około 2250 za jedno oko w prywatnej
klinice.
Aha pełną informacje można uzyskać już w klinice. Robbią badania
kwalifikacyjne i ew. kwalifikują do zabiegu. Ja sobie robiłem te
badania (;-)na razie tylko badania) w klinice prof. Szaflika w
Warszawie na Boya - Żeleńskiego, klinika "Laser".
Ale jeszcze sie trochę boję ;-)
Pozdro
Massai

5. Data: 2002-05-01 08:29:34

Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cena. Sporo kosztuje ta wątpliwa przyjemność ;-) w zależności od
> rodzaju zabiegu od 1700 do około 2250 za jedno oko w prywatnej
> klinice.

Ja robilem 1,5 roku temu za darmo w Katowicach "u Gierkowej" i jak na razie jest OK.
Mialem -9.

mat

6. Data: 2002-05-02 21:01:47

Od: "Alizoo" <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
A co jesli róznica miedzy wadą jednego a drugiego oka jest znacząca? Lewe
oko ma -5 a prawe -1,5. Czy takie wady tez mozna leczyc laserowo ?
Okulista zalecil soczewki,gdyz okulary przy takiej roznicy nie spelniaja
swego zadania. Na pytanie skad taka roznica odpowiedzial ze tak chcieli
bogowie i gwiazdy..tylko co mi z gwiazd skoro juz sie przyzwyczaiłam, ze ich
nie widze... ;)
pozdrawiam i dziekuje
-Alizo

7. Data: 2002-05-06 15:35:24

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na mysli operacje laserowa, ile moze kosztowac taki zabieg, na czym
> dokladnie polega, jak dlugo trwa rekonwalescencja?

Niejako juz z przyzwyczajenia podaje link do swojej strony - poczytaj,
pomysle, i ew. pytania na priv :-)
http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz/?x=ulubione/in
dex.php

Polecam tez archiwum grupy - tam jest "wszystko" :_))

> [...]
> ciecie? Co znaczy duza krotkowzrocznosc? Czym naturalny porod moze grozic

Ponoć nie krótkowzroczność a siatkówka jest przeszkodą (ale w wiekszości
wypadków krótkowzroczność ponoc pociaga uszkodzenie siatkówk - groźba jej
odklejenia przy wysiłku)

Pozdro

Maseł

--