Kacze cycki

101. Data: 2017-11-02 12:16:36

Temat: Re: Kacze cycki
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.10.2017 o 13:11, Animka pisze:
> Też prawda, ale kluby, kawiarnie przecież na siebie zarabiają, a
> Polska widocznie ma większy zysk z ciucholandów.
> Wszystko się już zeszmaciło.

W centrum żaden ciucholand nie rzucił mi się w oczy, natomiast
porażająca jest ilość wszelkich kawiarni, restauracji, restauracyjek,
barów itd. I dobrze.
A skoro na osiedlach tyle jest ciucholandów, to widocznie takie jest
zapotrzebowanie. Też dobrze.

Ewa

102. Data: 2017-11-02 12:19:40

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.11.2017 o 01:30, Akarm pisze:

> Ja też nie wiem. Tym bardziej, że to budynek wzorowany na
> przedwojennym projekcie Świątyni Opatrzności Bożej autorstwa Bohdana
> Pniewskiego.

A to ciekawostka.
W wikipedii piszą, że projekt łudząco podobny do przedwojennego projektu
wieżowca w stylu art deco, autorstwa Juliusza Nagórskiego.
Sukces ma wielu ojców. ;)

Ewa

103. Data: 2017-11-02 12:32:25

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.11.2017 o 12:00, cef pisze:

> No, prawdziwa Polka Walcząca!

Z blogerkami, yeah!

Ewa

104. Data: 2017-11-02 14:15:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Z blogerkami, yeah!

Ciemnymi.

--
XL

105. Data: 2017-11-02 14:50:27

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-02 o 12:19, FEniks pisze:

> A to ciekawostka.
> W wikipedii piszą, że projekt łudząco podobny do przedwojennego projektu
> wieżowca w stylu art deco, autorstwa Juliusza Nagórskiego.
> Sukces ma wielu ojców. ;)

Wieżowce w stylu art deco zaczęły powstawać w USA na początku XX wieku,
w Polsce za takie projekty architekci zabrali się w latach
trzydziestych. Niestety, w USA ani w Polsce nikt wtedy nie przypuszczał,
że to jest socrealizm.
Jak widać, Stalinowi spodobały się takie wieżowce tak bardzo, że w
latach czterdziestych trochę ich w Moskwie wybudowali.
Warszawski PKiN jest zupełnie inny, niż budowle moskiewskie, to zauważy
każdy, nawet dziecko. Nasz PKiN przypomina Świątynię Opatrzności Bożej
Bohdana Pniewskiego a przy tym jest smukły, niczym Wieża Niepodległości
Juliusza Nagórskiego.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

106. Data: 2017-11-02 15:59:28

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.11.2017 o 11:47, XL pisze:

> [...]
> zachciało się wolności! Wiele takich tras powstało w Polsce, w największych
> miastach. Stanowiły taktyczne zabezpieczenie dla ewentualnych działań
> wojskowych. Tłumaczenie ich powstania względami ambicjonalnymi w stronę
> wielkomiejskości, nowoczesności itp. bzdury zakrawają na kpiny z myślacych
> Polaków i krwawej komunistycznej historii!!!
> Warszawa przed wojną i komuną była jednym z najlepiej rozplanowanych miast
> w Europie. Trasa W-Z, (i wyburzenie pod jej budowę całych kwartałów), Pałac
> (sowieckiej) Kultury i Plac Defilad (a raczej lądowisko wojskowe)
[...]

Ty jesteś bardziej pojebana niż Macierewicz :)

Chociaż pamiętam reportaż w TV (1 kwietnia ale roku nie pamiętam), o
awaryjnym lądowaniu rejsowego samolotu Tu-134 właśnie na PL. Defilad :)

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

107. Data: 2017-11-02 16:08:14

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.11.2017 o 21:11, XL pisze:

> Widzę, że emerytura Ci ostatnio bardzo zmalała.

Gówno widzisz. Jeszcze parę lat mi brakuje do emerytury:)
Teraz mam swoją własną "wcześniejszą emeryturę" - po prostu nie chce mi
się pracować i emerytuję sobie na własny koszt. Żal Ci?

108. Data: 2017-11-02 16:26:47

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

cef zauważył słusznie:

> No, prawdziwa Polka Walcząca!

Skorzystałem z możliwości i zbudowałem sobie barykadę.
Nie będzie mi tu swoim czołgiem wjeżdżać kiedy chce.
Ale po przeczytaniu przyznać muszę, że odpał niezły.

--
Jarek

109. Data: 2017-11-02 16:31:15

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 14:50 Akarm <a...@w...pl> pisze:

(...)
> [...]
> każdy, nawet dziecko. Nasz PKiN przypomina Świątynię Opatrzności Bożej
> Bohdana Pniewskiego a przy tym jest smukły, niczym Wieża Niepodległości

Taaa...

Ziutka architekci wzorowali się na tym:
http://bi.gazeta.pl/im/26/02/14/z20981286Q,Swiatynia
-Opatrznosci-Bozej---projekt-Bohdana-Pnie.jpg
i tak powstał PKiN.

:)

--
Trefniś

110. Data: 2017-11-02 16:35:22

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> W ogóle burzenie jakiejkolwiek pracy ludzkich rąk, choćby i radzieckich,
> która dobrze spełnia swoje funkcje i w dodatku nieźle wygląda, to jakieś
> chore rozumienie godności narodowej i przyzwoitości.

Z wielkim rozbawieniem przeczytałem o "burzeniu całych kwartałów ulic"
pod trasę W-Z zaprojektowaną specjalnie dla ruskich czołgów. Nawet nie
chodzi o to, że nie było czego burzyć (polecam aplikację Google Earth,
która ma dla Warszawy historyczne zdjęcia lotnicze z 1935 i 1945 roku).
Trasa W-Z to pomysł z pierwszej połowy XIX wieku. Nie był realizowany
między innymi z powodu konieczności wyburzeń, i to w historycznym
centrum miasta. Pomysłu z tunelem nikt wtedy nawet nie śmiał rozważać.
A jest on świetnym rozwiązaniem komunikacyjnym. Oczywiście "szeroką
arterią" jest on tylko z punktu widzenia podklieleckiej wsi. Słabo znam
się na wojskowości, ale zdaje mi się, że taką dziurkę w ziemi łatwiej
zatkać niż budować barykadę. Dzisiaj w ogóle ta trasa ma marginalne
znaczenie, a te kilka nowych, naprawdę szerokich, też zakorkowane.
Nawet w czasie, gdy akurat ruskie czołgi nimi nie jadą.

> Przede wszystkim są w ogóle w _jakimś_ stylu, wybudowane z szerszym
> zamysłem, z głową. Teraz łata się każdą dziurę między już istniejącymi
> budynkami, zagospodarowuje się każdą pozostałą jeszcze wolną przestrzeń
> w mieście, najlepiej w centrum, i niestety nie zawsze to wygląda
> szczęśliwie. Naćpane tych budynków niemal jeden na drugim a każdy inny.
> Mamy we Wrocławiu kilka takich koszmarków, ani to ładne, ani
> funkcjonalne, szkoda gadać.

Gdy się idzie z Placu Politechniki ulicą Śniadeckich (socrealistyczny
MDM) albo sąsiednią ulicą Lwowską (zabudowa wcześniejsza), to wrażenie
jest podobne. Socrealizm w architekturze i literaturze to jednak co
innego.

> A nie wiem, który tam powinien zachwycać. Jest ich tam kilka, każdy z
> innej beczki.

Nie rozczulam się zbytnio nad estetyką szklanych wież, nad tym, jak jedna
pasuje do drugiej. Pod tym względem większość miast świata jest podobna.
Ale spodobał mi się ostatnio Plac Europejski. To nowy nabytek Warszawy,
harmonijnie zorganizowana przestrzeń wokół kompleksu biurowego.

--
Jarek

Dynia po raz enty
Efekt...?
Kanapka Elvisa.
NIedobra zilona herbata - jak ją zużyć?
Papier ryżowy się rozpuszcza. Jaka przyczyna?