Kafelki - z fugami czy bez?

1. Data: 2006-04-28 06:06:47

Temat: Kafelki - z fugami czy bez?
Od: "Ghost" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Pytanko mam - jak latwiej jest polozyc kafelki (np. na scianie) z fugami
czy bez (ewentualnie z bardzo wazkimi - niewidocznymi fugami)?

TIA
Ghost

Crosspost!

2. Data: 2006-04-28 06:11:45

Temat: Re: Kafelki - z fugami czy bez?
Od: "JacekG." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanko mam - jak latwiej jest polozyc kafelki (np. na scianie) z fugami
> czy bez (ewentualnie z bardzo wazkimi - niewidocznymi fugami)?

Wyłącznie z fugami. Fuga ozdabia i ukrywa nierówności.
Pozdrawiam.
JacekG.

3. Data: 2006-04-28 06:15:03

Od: "Bogdan Kot" <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wedlug mnie to latwiej powinno pujsc jednak z fugami.
A dlaczego?
Np. dlatego, ze obojetnie jakie plytki by nie byly to i tak
beda sie czasami roznily nieco wymiarami, ja mialem
kafelki oczywiscie 1 gatunek, dobrej firmy i wcale nie tanie,
a co do kata prostego w nich to mozna miec zastrzezenia.
Robiac odstepy na fugi mozna latwiej zamaskowac
ewentualne roznice. Ale to jest moje subiektywne zdanie.
Poza tym mi sie podobaja z fugami.

Bogdan Kot

4. Data: 2006-04-28 06:15:20

Od: "Ghost" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JacekG." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wyłącznie z fugami. Fuga ozdabia i ukrywa nierówności.

Moj dylemat nie jest co ladniej, a co latwiej - w moim przypadku ladniej
byloby bez fug (taki koncept i tak dobrane kafelki). Boje sie jednak, ze
moga klopociki byc bez tych fug. A gdyby klasc na karton, byloby latwiej?

5. Data: 2006-04-28 07:11:20

Od: "JacekG." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kafelki oczywiscie 1 gatunek, dobrej firmy i wcale nie tanie,
> a co do kata prostego w nich to mozna miec zastrzezenia.
Właśnie o to chodzi. Jak kładłem kafelki bez fug, pierwszy i ostatni raz, wbiłem
w deskę dwa gwoździe, każdy kafelek między nimi przesuwałem i doszlifowywałem
kamieniem. Pamiętaj, że przerwy między kafelkami z czasem się zabrudzą, wtedy
fugę wyskrobiesz i zafugujesz na nowo, można zmienić kolor fugi i kafle
wyglądają jak nowo kładzione. Aby utrzymać grubość fugi zastosuj plastikowe
krzyżyki, naprawdę żaden problem.
Pozdrawiam.
JacekG.

6. Data: 2006-04-28 07:13:17

Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanko mam - jak latwiej jest polozyc kafelki (np. na scianie) z
fugami
> czy bez (ewentualnie z bardzo wazkimi - niewidocznymi fugami)?

Z fugami! I to dosc szerokimi. Mysmy kladli kafelki po raz pierwszy i
uparlam sie na fugi najwezsze z mozliwych. Do teraz pluje sobie w brode, bo
mimo, ze kafelki nie byly z najtanszych, to jednak roznice w rozmiarach sa
widoczne :(

Jak dobierzesz ladny kolor fug to naprawde kafelki beda wygladaly o niebo
lepiej od takich bezfugowych.

Pozdr.
Magda

7. Data: 2006-04-28 07:25:47

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost napisał(a):
> Witam,
>
> Pytanko mam - jak latwiej jest polozyc kafelki (np. na scianie) z fugami
> czy bez (ewentualnie z bardzo wazkimi - niewidocznymi fugami)?

jesli zakupisz plytki rektyfikowane (tzn celowo scinane i kalibrowane)
mozesz w zasadzie nie stosowac fug jednak kazdy producent takich wlasnie
plytek "po cichu" zaleca jednak stosowanie bardzo minimalnej fugi (np 1
mm) poniewaz zapobiega zbieraniu sie brudu i plytki "nie plywaja".
Radze nie kusic sie na niestosowanie fugi do plytek innych niz
rektyfikowane.

--
Pozdrawiam - T0SIA

8. Data: 2006-04-28 08:43:36

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JacekG." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Wyłącznie z fugami. Fuga ozdabia i ukrywa nierówności.

To "ozdabia" jest do dyskusji :)
pozdrawiam

9. Data: 2006-04-28 10:02:05

Od: "JacekG." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To "ozdabia" jest do dyskusji :)
> pozdrawiam
O gustach się nie dyskutuje.
Pozdrawiam.
JacekG.

10. Data: 2006-04-28 10:11:58

Od: "II Artur II \(Malawi Shop\)" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonk0" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Z fugami! I to dosc szerokimi. Mysmy kladli kafelki po raz pierwszy i
> [ciach]

Ponoc (gdzies o tym czytalem) im mniejsze kafelki tym szersza fuga. A im
wieksze kafelki tym mniejsza fuga. Czy to prawda to nie wiem :-)

--
pozdrawiam
Artur Wojtkowski

plamy ze stearyny jak usunac ?
Srednia cena m2 w wwie
zepsuta lodówka - czyja wina?
biszkopt z crispa
Pocący się zbiornik z wodą w kompakcie...