Kafle po położeniu - poradźcie prosz

1. Data: 2004-08-20 10:36:42

Temat: Kafle po położeniu - poradźcie prosz
Od: "Tomac" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Przedwczoraj spece skończyli kłaść mi kafle w kuchni. Mam pytanie nt.
postępowania z fugami (Ceresit). Zamierzam się wprowadzić pod koniec
przyszłego tygodnia (czyli jakieś 1,5 tygodnia po położeniu), wstawiając do
kuchni sprzęt i meble. I tu się rodzi pytanie - Są jakieś przeciwskazania?
Co z fugami? Spec polecał potraktować je po 2 tygodniach "szopem" (zmuszony
będę skrócić to do 10-11 dni). Jak z myciem fug , bo mimo zabezpieczenia na
pewno będą zabrudzone - w mieszkaniu są kładzione gładzie.

Dzięki!
Pozdrawiam,
Tomac

1. Data: 2004-08-20 10:41:44

Temat: Re: Kafle po położeniu - poradźcie prosz
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomac" <q...@g...pl> wrote in message

> przyszłego tygodnia (czyli jakieś 1,5 tygodnia po położeniu),
wstawiając do
> kuchni sprzęt i meble. I tu się rodzi pytanie - Są jakieś
przeciwskazania?

Nie, spokojnie wystarczy.

> Co z fugami? Spec polecał potraktować je po 2 tygodniach "szopem"

Delfinem chyba? Szop służy do czyszczenia zaschniętych pozostałości
fug i kleju i tez nie zaszkodzi, jeśli to nie jest doczyszczone, ale
same fugi warto zakonserwować właśnie delfinem, malując je cienkim
pędzlem a nadmiar płynu na bieżąco ścierając wilgotną szmatką
(inaczej, jak zaschnie, na płytkach pozostaną paskudne i bardzo trudne
do usunięcia zacieki). Operację warto powtórzyć 2-3 razy.

> będę skrócić to do 10-11 dni). Jak z myciem fug , bo mimo
zabezpieczenia na
> pewno będą zabrudzone - w mieszkaniu są kładzione gładzie.

Ups, to tu jednak przed zadelfinowaniem fug najpierw trzebaby je
doczyścić _dokładnie_. Z gipsem jest o tyle trudno, że ciężko się go
zmywa, po wyschnięciu przetartego miejsca i tak wychodzą białe smugi,
trzeba czyścić do skutku. Być może wspomniany Szop by tu pomógł
rozpuszczając gips, tak jak to robi z cementem, ale czy on na gips tak
działa - nie wiem, rzecz do sprawdzenia.

J.

1. Data: 2004-08-20 11:04:01

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cg4kh8$los$1@news.mch.sbs.de...
> [...]Być może wspomniany Szop by tu pomógł rozpuszczając gips,
> tak jak to robi z cementem, ale czy on na gips tak
> działa - nie wiem, rzecz do sprawdzenia.

Guzik działa :( Z całego serca odradzam szlifowanie gładzi nad świeżymi
(=niepomalowanymi) fugami. Ewentualne ciapki z nakładania jeszcze dają się
jakoś zdrapać, ale pył po szlifowaniu to klęska. Jeśli już koniecznie
trzeba, to podłogę (wyschniętą!) szczelnie zakleić grubą folią, taką, która
się nie podrze pod butami. Szczelnie, czyli taśma po całym obwodzie, nie
punktowo. Stuprocentowej gwarancji nie ma (na pył gipsowy nie ma byka,
miałam ubielone ciuchy, które czas szlifowania spędziły w worku, w pudle pod
folią), ale zawsze jakoś tam ochroni.

Pozdrawiam
Hanka, która po nader urozmaiconych doświadczeniach za najlepszą kolejność
uważa płytki - gładzie - odkurzanie - drugie odkurzanie - mycie - drugie
mycie - jeszcze jedno odkurzanie - jeszcze jedno mycie - fugi.
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2004-08-20 13:51:06

Od: Dominika Widawska <d...@m...ble.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> Hanka, która po nader urozmaiconych doświadczeniach za najlepszą kolejność
> uważa płytki - gładzie - odkurzanie - drugie odkurzanie - mycie - drugie
> mycie - jeszcze jedno odkurzanie - jeszcze jedno mycie - fugi.

Ja tez, ja tez! Dodalabym jeszcze zakaz oddychania itepe, nim
te fugi doschna i zostana zamalowane Delfinem.

Dominika, co ma tylko 1,5m2 podlogi, gdzie fugi sa ok.

1. Data: 2004-08-20 14:02:33

Od: "Tomac" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim!

Zdaje się że mam problem... :-(
Pozostaje mieć nadzieję że jakoś to będzie... Spróbuję doczyścić to co jest
i zakleić folią (z racji kompresji prac wszystko jest robione na raz)

Pozdrawiam,
Tomac

1. Data: 2004-08-22 07:05:24

Od: "muniek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@m...ble.szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:cg4vc6$vu0$1@zeus.man.szczecin.pl...
Hanka Skwarczyńska wrote:

> [...]

Ja tez, ja tez! Dodalabym jeszcze zakaz oddychania itepe, nim
te fugi doschna i zostana zamalowane Delfinem.

A co to jest ten Delfin ???
Pzdr,
Piotrek

1. Data: 2004-08-22 09:51:11

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22.08.2004 09:05, Użytkownik muniek napisał:

> A co to jest ten Delfin ???

http://tinyurl.com/3lghv

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-08-22 19:24:01

Od: "muniek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...net> napisał w
wiadomości news:41286c33$1@news.vogel.pl...

> http://tinyurl.com/3lghv

No i wszystko jasne. Bardzo dziękuję !!!!
Pozdrawiam
Piotrek

Szafa gdańska - jaka cena?
ogrzewanie na prąd - czy wymieniac?
składane stoły i wysuwane blaty do małej kuchni - szukam wzorów
jakie wybrac zelazko?
Drzwi PCV