Kaktus zakwitl

1. Data: 2007-01-29 15:50:57

Temat: Kaktus zakwitl
Od: "Gamon'" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po dlugim 'niebycie' :D

Mam w koncu chwile, zeby napisac slowko, to sie pochwale (moze przy okazji
odstresuje po tym b---- w robocie): zakwitl mi kaktus!!!! :D :D :D I kto by
pomyslal? :)
Ale po kolei...
W zeszlym roku po raz pierwszy kaktusy zostaly pddane eksperymentowi pt.
'zimowanie w piwnicy' i nic to nie dalo.
W tym roku nadal nie chcialy kwitnac i wogole kiepsko rosly :( Jakies mizerne
byly. Slonce je poparzylo, mimo ze dosc wczesnie wyjechaly na balkon.
Na jesieni 'siem' mi zapomnialo i pozostaly na balkonie, az przywalil mrozek
(kiedys tam... w listopadzie chyba). Po tym w koncu sumienie mnie ruszylo ;) i
kaktusy wprowadzily sie do mieszkania. Poszly pod lampe z zarowka niby
specjalna dla roslinek, ktore zima potrzebuja wiecej swiatla. Zarowka raczej
nie byla na grupie chwalona, wiec zalozenie bylo takie: skoro z piwnicowania
nic nie wyszlo, to moge juz wszystkiego sprobowac. No i udalo sie :D Na
kaktusie zaczelo sie pojawiac 'cos'. Po paru dniach 'cos' zaczelo nabierac
kolorkow, az w koncu wyraznie bylo widac, ze to paki. Kaktus kwitl dosc dlugo
i obficie :) Jak szalony.
Nie wiem tylko, czy mam teraz jakos szczegolnie sie o niego troszczyc? Z
niecierpliwoscia czekam, az zakwitna kolejne.

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2007-01-29 16:30:28

Temat: Re: Kaktus zakwitl
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gamon'" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam po dlugim 'niebycie' :D
>
> Kaktus kwitl dosc dlugo
> i obficie :) Jak szalony.

Zdjęcia poproszę.

I witaj po wychynięciu z niebytu :D

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2007-02-21 12:24:33

Od: "Gusia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam po dlugim 'niebycie' :D
>
> Mam w koncu chwile, zeby napisac slowko, to sie pochwale (moze przy okazji

mi też zakwitł :-) prawde mówiąc od kilku lat kwitnie kilka razy w roku :-)

> [...]
> kaktusy wprowadzily sie do mieszkania. Poszly pod lampe z zarowka niby
> specjalna dla roslinek, ktore zima potrzebuja wiecej swiatla.

mój stoi cały czas na parapecie, bez przeprowadzek :-)

> Nie wiem tylko, czy mam teraz jakos szczegolnie sie o niego troszczyc? Z
> niecierpliwoscia czekam, az zakwitna kolejne.

nigdy się nim szczególnie nie opiekowałam,
oprócz odrywania bocznych pędow (nie wiem czy tak to się nazywa w przypadku
kaktusów :-/)
no i nawożenie od czasy do czasu.

a oto zdjęcia:
http://img03.picoodle.com/img/img03/7/2/21/f_DSC0456
0m_c7270af.jpg
http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/21/f_DSC0456
2m_910c3d3.jpg
http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/21/f_DSC0456
9m_f8becf5.jpg
http://img03.picoodle.com/img/img03/7/2/21/f_DSC0456
8m_032bb9a.jpg

pozdrawiam
Bogusia

4. Data: 2007-02-21 13:05:05

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusia" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> a oto zdjęcia:
> [...]

Zjawiskowo kwitnie ten Twój echinopsis.
Mój nigdy jeszcze nie miał jednocześnie więcej niż jeden kwiat.
Ile ma żeber?

Pozdrawiam pogodnie
skryba

5. Data: 2007-02-21 13:18:37

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

0m_c7270af.jpg

Ładny ogródek za oknem.

Gratuluje boletus

6. Data: 2007-02-21 14:53:46

Od: "Gusia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zjawiskowo kwitnie ten Twój echinopsis.
> Mój nigdy jeszcze nie miał jednocześnie więcej niż jeden kwiat.

przez wiele lat nie kwitł, a od jakiś 3-4 lat kwitnie kilka zary w roku i ma
po 3 kwiaty

> Ile ma żeber?

nie znam się na budowie kaktusów :-/
ale domyślam się o co chodzi, plicze....

... i poczytam o budowie kaktusów

ale jestem zawstydzona...

pozdrawiam
Bogusia

7. Data: 2007-02-21 14:57:31

Od: "Gusia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
0m_c7270af.jpg

> Ładny ogródek za oknem.
>
> Gratuluje boletus

nie mój, babciny. Latem wygląda troche lepiej
ja niestety jeszcze nie posiadam swojego kawałka ziemi, ale już niedługo :-)
na razie uprawiam tylko rosliny cebulowe, jednoroczne i takie które można w
razie czego przesadzić
po drugiej stronie domu sobie rosną...

pozdrawiam
Bogusia

Zagadka - co to za kwiat?
Przycinanie judaszowców w pierwszym roku
Trochę zdjęć z zimy
LAGERSTROEMIA INDICA
pandeamus...