Kamila Skolimowska nie żyje.

51. Data: 2009-02-25 19:34:42

Temat: Re: Kamila Skolimowska nie żyje.
Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" napisał:
> To prawda, ale nie ma to żadnego związku ze śmiertelnością z powodu PE.

a co ma związek ze śmiertelnością z powodu PE?

52. Data: 2009-02-25 19:41:58

Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" napisał:
> ...nie badz taki wilicki i szukaj w sieci tego, co ci wyjasni problem, a
> nie
> tego co jeszcze bardziej go zagmatwa:)
> http://www.resmedica.pl/zdart11001.html

dajmy spokój z tą siecią, dałem parę linkuf bo chciano mi zasugerować że
jednak człowiek ma jedną tętnicę płucną:O)

więc jeśli już to zapodaj w jaki sposób może dojść do śmierci w wyniku
zatoru jednej tętnicy płucnej?:O)
bo jak dla mnie to co najwyżej może dojść do martwicy jednego płyca, co
będzie przyczyną do jego usunięcia, a z jednym płucem naprawdę da sie zyć
(bez zdobywania medali)

53. Data: 2009-02-25 21:57:28

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 25 Feb 2009 20:34:42 +0100, gargamel wrote:

> a co ma związek ze śmiertelnością z powodu PE?

Nie rozumiem pytania.

Natomiast jeśli pytasz dlaczego człowiek z zatorem t. płucnej może
umrzeć, to niestety nie da się tego wytłumaczyć w dwóch zdaniach i
wymaga to podstawowej wiedzy o anatomii i fizjologii człowieka.

Możesz zacząć na przykład od tego:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pulmonary_embolism

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

54. Data: 2009-02-25 22:44:35

Od: "Karol" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

gargamel <s...@d...eu> napisał(a):

> dajmy spokój z tą siecią, dałem parę linkuf bo chciano mi zasugerować że
> jednak człowiek ma jedną tętnicę płucną:O)

ja takiej sugestii nie zauwazylem w zadnym poscie. Pokaz w ktorym miejscu
ktos cos podobnego napisal?

> [...]
> bo jak dla mnie to co najwyżej może dojść do martwicy jednego płyca, co
> będzie przyczyną do jego usunięcia, a z jednym płucem naprawdę da sie zyć

..z jednym plucem da sie zyc, masz racje, ale w przypadku zatoru widocznie
czesto jest za pozno, bo gdybys przeczytal tekst do ktorego link podalem to nie
zadawalbys tego pytania.

Cytuje wiec:

*Zator tętnicy płucnej jest trzecią najczęstszą przyczyną śmiertelności spośrod
chorób układu krążenia (po zawale i udarze mózgu) w Europie i Ameryce Północnej.*

55. Data: 2009-02-25 22:44:43

Od: "Karol " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gargamel <s...@d...eu> napisał(a):

> [...]

> bo jak dla mnie to co najwyżej może dojść do martwicy jednego płyca, co
> będzie przyczyną do jego usunięcia, a z jednym płucem naprawdę da sie zyć

.z jednym plucem da sie zyc, ale w przypadku zatoru widocznie czesto jest za

56. Data: 2009-02-25 23:00:07

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gargamel pisze:
> więc jeśli już to zapodaj w jaki sposób może dojść do śmierci w wyniku
> zatoru jednej tętnicy płucnej?:O)
Wiele osób potrafi jeździć na rowerze na jednym kole. Ale to wcale nie
oznacza, że gdy zjeżdżasz z wysokiej góry, to odpadnięcie przedniego
koła będzie tylko drobną niedogodnością.
Jak chcesz szukać więcej danych, to hasło brzmi: wstrząs kardiogenny
(cardiogenic shock), ostry zespół serca płucnego (acute cor pulmonale).

> bo jak dla mnie to co najwyżej może dojść do martwicy jednego płyca
Cały witz polega na tym, że do żadnej martwicy nie dojdzie (zwykle).
Zawał płuca występuje przy zatkaniu raczej średnich tętnic płucnych. A
Mądrzy Ludzie piszą, że koniecznym warunkiem jest wcześniejsze
przewlekłe przekrwienie owego płuca. Jak oglądasz trupa, z na zatorem t.
płucnej, to na ogół zatkany jest albo pień, albo jedna z gałęzi, a w
płucu jest tylko masywne przekrwienie, a nie ma żadnego zawału. Jak jest
zawał płuca, to na ogół jest to niezbyt duże ognisko (<5cm), a główna
przyczyna zgonu jest inna (np. ów zator i zawał dobija tylko delikwenta
z przewlekłą niewydolnością krążenia).
Naturalnie mówimy tu tylko teoretycznie. O przypadku Skolimowskiej nie
wiem nic, bo ani się sprawą nie interesowałem, ani informacje prasowe
nie są rzetelnym źródłem informacji. Ale owszem, zator t. płucnej może
prowadzić do śmierci; owszem, zmiany zakrzepowo zatorowe mogą mieć
związek z dopingiem, ale częściej mają bardziej banalne przyczyny,
owszem, zmiany zakrzepowe mogą mieć podłoże rodzinne (różne).
W całości bardzo fajnie, że jesteś tak dociekliwy i ciekawy, ale sama
chłopska/babska logika nie wystarcza, trzeba jeszcze doczytać.
--
Krzysiek, EBP
Kto Polakiem jest Prawdziwym wiernym Wierze Katolickiej

57. Data: 2009-02-26 16:34:04

Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> umrzeć, to niestety nie da się tego wytłumaczyć w dwóch zdaniach i
> wymaga to podstawowej wiedzy o anatomii i fizjologii człowieka.

widzisz, takie podstawy wiedzy to ja znam, dlatego nie miał bym problemu z
odpowiedzią na tak proste pytanie, ale widzę że jeszcze kupa nauki przed
tobą:O)

58. Data: 2009-02-26 16:40:54

Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" napisał:
> Cały witz polega na tym, że do żadnej martwicy nie dojdzie (zwykle).

jak nie dojdzie? przecież jak tkanka nie dostanie tlenu to umrze!:O)

> [...]
> ogół jest to niezbyt duże ognisko (<5cm), a główna przyczyna zgonu jest
> inna (np. ów zator i zawał dobija tylko delikwenta z przewlekłą

ale przecież kamila był zdrowa jak kobyła a zeby w tętnicach pływały taaakie
zakrzepy to trzeba być naprawdę poważnie chorym a takie poważne chorobska
powin i wykryć (ale optymista ze mnie:O)
więc jak trochę szarą komórką ruszyć to to wszystko ściema i bajer dla
ciemnych mas!:O(

59. Data: 2009-02-26 16:46:03

Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" napisał:
> *Zator tętnicy płucnej jest trzecią najczęstszą przyczyną śmiertelności
> spośrod
> chorób układu krążenia (po zawale i udarze mózgu) w Europie i Ameryce
> Północnej.*

ale nie cytuj mi ciemnoty statystyk rodem z GUSU:O)
może gdy dojdzie do takiego zatoru na jakimś zadupiu gdzie nawet szamana nie
ma to pewnie i do śmierci dochodzi (w wyniki siakiś powikłań) ale tu kobitę
od razu zawieźli do śpitala (nie wieźli jej tydzień na wozie pchanym przez
niewolników, tylko parenaście minut i była na miejscu)

60. Data: 2009-02-26 20:19:50

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Feb 2009 17:34:04 +0100, gargamel wrote:

> widzisz, takie podstawy wiedzy to ja znam, dlatego nie miał bym problemu z
> odpowiedzią na tak proste pytanie, ale widzę że jeszcze kupa nauki przed
> tobą:O)

Nie mam zamiaru marnować czasu na edukowanie leniwego impertynenta,
zwłaszcza, że Krzysiek już Ci i tak sporo podsunął pod nos.

Innymi słowy - nie chce mi się z tobą gadać :)

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

przykry zapach z krocza
ważne prawo
Przeziębienie lub grypa co miesiąc...
komplikacje pod opatrunkiem gipsowym
aulin-czy mozna wziac czesciej niz po 12 godz?