Karotyzacja - co to znaczy?

1. Data: 2007-10-30 17:33:29

Temat: Karotyzacja - co to znaczy?
Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy ktoś z Was zna termin "karotyzacja"? Google nie zna tego słowa, podobnie
jak słowniki, które mam w domu...

Słowo zostało użyte w opisie badania angiografii w zwrocie "...karotyzacja
tętnicy tylnej mózgu". Bardzo zalezy mi na wyjaśnieniu co lekarz opisujący
miał na myśli. Lekarz prowadzący będzie mógł odpowiedzieć dopiero za półtora
tygodnia.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Czabu

2. Data: 2007-10-30 17:55:32

Temat: Re: Karotyzacja - co to znaczy?
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czabu wrote:

> Witam,
>
> czy ktoś z Was zna termin "karotyzacja"? Google nie zna tego słowa,
> podobnie jak słowniki, które mam w domu...

keratynacja, tudzież keratynizacja? E, nie wiem, nie moja specjalność :D

--
www.vegie.pl

3. Data: 2007-10-30 19:21:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Oct 2007 18:55:32 +0100, tomek wilicki wrote:

> keratynacja, tudzież keratynizacja? E, nie wiem, nie moja specjalność :D

A Ty masz jakąś specjalność???

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

4. Data: 2007-10-30 19:23:49

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Oct 2007 18:33:29 +0100, Czabu wrote:

> [...]
> miał na myśli. Lekarz prowadzący będzie mógł odpowiedzieć dopiero za półtora

Jak mniemam opisujący miał na myśli wariant koła tętniczego mózgu, w
którym tętnica tylna mózgu jest zasilana przez tętnicę szyjną wewnętrzną
(a. carotis interna), nie podstawną. Wariant normy zasadniczo, sporo
ludzi tak ma.

5. Data: 2007-10-30 19:48:26

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> A Ty masz jakąś specjalność???

z papierkiem czy z praktyką? bo papierków nie mam, chyba że wliczysz
metodologię nauk, za to od xxx lat zajmuję się sportem i ogólnie układem
ruchowym (także jako trener). Gwarantuję że jestem w te klocki lepszy od
znakomitej większości fizjoterapeutów, zwłaszcza jeśli chodzi o takie
rzeczy jak podejście do "pacjenta" czy wyrabianie motywacji / nastawienia.

--
www.vegie.pl

6. Data: 2007-10-30 20:35:52

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Oct 2007 20:48:26 +0100, tomek wilicki wrote:

> [...]
> metodologię nauk, za to od xxx lat zajmuję się sportem i ogólnie układem
> ruchowym (także jako trener). Gwarantuję że jestem w te klocki lepszy od

O ile mi wiadomo fizjoterapia nie polega na treningu sportowym. Wręcz
często pomaga leczyć jego następstwa.

> zwłaszcza jeśli chodzi o takie
> rzeczy jak podejście do "pacjenta" czy wyrabianie motywacji / nastawienia.

Jeśli masz pacjentów, to tym samym zajmujesz się leczeniem. A na
leczenie bez prawa wykonywania zawodu lekarza jest paragraf.

7. Data: 2007-10-30 20:57:34

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> O ile mi wiadomo fizjoterapia nie polega na treningu sportowym. Wręcz
> często pomaga leczyć jego następstwa.

polega na usprawnianiu układu ruchowego.

> Jeśli masz pacjentów, to tym samym zajmujesz się leczeniem. A na
> leczenie bez prawa wykonywania zawodu lekarza jest paragraf.

yo, dajesz :D :D

--
www.vegie.pl

8. Data: 2007-10-30 21:13:13

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Oct 2007 21:57:34 +0100, tomek wilicki wrote:

> polega na usprawnianiu układu ruchowego.

Poniekąd:) Sprawdź sobie definicję tego pojęcia.

> yo, dajesz :D :D

Etam, nic nie daje. Po prostu takie prawo w Polsce jest. Niestety rzadko
kiedy można się spotkać z jego stosowaniem :(

9. Data: 2007-10-30 22:37:10

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Poniekąd:) Sprawdź sobie definicję tego pojęcia.

usprawnianie to zwiększanie sprawności. Nie jest chyba istotne, czy idziemy
od normy do mistrzostwa polski (co czasem prowadzę), czy od granicy
kalectwa do normy (co też zdarza mi się prowadzić). Tak czy tak nikomu
jeszcze krzywda się ze mną nie stała :D

> Etam, nic nie daje. Po prostu takie prawo w Polsce jest. Niestety rzadko
> kiedy można się spotkać z jego stosowaniem :(

gdyby było takie prawo i dawało się je rozsądnie zastosować, już dawno pewne
forum wpychające ludzi na minę miałoby ode mnie sprawę.

--
www.vegie.pl

10. Data: 2007-10-30 22:43:15

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Oct 2007 23:37:10 +0100, tomek wilicki wrote:

> usprawnianie to zwiększanie sprawności.

Znaczy nie sprawdziłeś co to fizjoterapia... Ciężko gada się z kimś, kto
nie wie o czym rozmawia :D
Fizjoterapia to znacznie szersze pojęcie, niż to, o czym próbujesz
mówić.

> gdyby było takie prawo i dawało się je rozsądnie zastosować, już dawno pewne
> forum wpychające ludzi na minę miałoby ode mnie sprawę.

Ja też mam parę ulubionych typów.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

kilogramy
Wapn/kreatynina z pojedynczej probki moczu
coś anty wymiotnego dla dziecka
przerwa miedzy szczepieniami
akcja badania zatok przeprowadzona przez ibuprom