Kaskada wodna - jak położyć kamienie?

1. Data: 2004-08-12 11:15:39

Temat: Kaskada wodna - jak położyć kamienie?
Od: "Katarzyna Więcek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktoś wie (bo robił) albo ma dobry pomysł jak ułozyć kamienie na kaskadę
wodną? Chodzi mi o to, żeby woda ze strumienia jakimś cudem "wskakiwała" na
pierwszy kamień (który jest ciut niżej), a nie pod niego. A później jak
połączyć/ułozyć kamienie, aby woda spływała po nich, a nie na boki?? Mam spory
zapas łupków sercytowych i chciałabym je wykorzystać...
Na zdjęciach w i-necie wszystkie kaskady wyglądają ładnie, a u mnie woda znika
pod kamienami i wypływa pod najniższym kamieniem (spływa po folii pod kamieniami).

2. Data: 2004-08-12 12:40:55

Temat: Re: Kaskada wodna - jak położyć kamienie?
Od: "bobee" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierwszy kamień (który jest ciut niżej), a nie pod niego. A później jak
> połączyć/ułozyć kamienie, aby woda spływała po nich, a nie na boki??

zeby skakala to wyzszy kamien musi byc nieco wysuniety wzgeldem nizszego , a
pod nim troche przestrzeni tak zeby nie miala okazji sie przykleic do
pionowej czesci kaskady. Innym rozwiazaniem moze byc poprostu zwiekszenie
ilosci wody :) i wydaje mi sie ze w Twoim przypadku tylko ilosc pompowanej
wody rozwiaze problem "sciekania" i plyniecia "po bokach"

pozdr.

3. Data: 2004-08-12 13:04:53

Od: "Katarzyna Więcek" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

bobee <b...@v...pl> napisał(a):
> [...]
> ilosci wody :) i wydaje mi sie ze w Twoim przypadku tylko ilosc pompowanej
> wody rozwiaze problem "sciekania" i plyniecia "po bokach"

OK, ale chodzi o to, że u szczytu stromizny następuje zetknięcie kamienia z
folią na jednym poziomie.

woda:
#########
________###
(folia) \#(OOOOOOO) <- pierwszy kamień
\#(OOOOOOOOOO) <- drugi kamień
\#(OOOOOOOOOOOOO) <- trzeci kamień
itd.

Woda nie jest pompowana bezpośrednio na pierwszy kamień, lecz wcześniej płynie
strumykiem. W pewnym momencie (przed wpłynięciem do oczka) ma "wejść" na
kaskadę z kamieni. Jak uszczelnić tę szczelinę?
Może jakimś uszczelniaczem dekarskim? Może pianką montażową? Sama już nie wiem...

4. Data: 2004-08-12 13:06:39

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Więcek napisała:
> Czy ktoś wie (bo robił) albo ma dobry pomysł jak ułozyć kamienie na kaskadę
> wodną?

Ja robiłem, ale nie obyło się niestety bez klejenia.
Twoje kamienie musiałyby mieć jakieś super-dachówkowe kształty,
żeby woda mogła spływać z jednego na drugi.
Ponieważ masz pod spodem folię, wystarczy dyskrednie zakleić
największe szczeliny tu i ówdzie, tak, żeby spoiny nie rzucały się w oczy.
Ja kupiłem w markecie budowlanym specjalny preparat mineralny
polecany np. do napraw kominów, nazywa się zdaje się Superbet,
czy jakoś tak. Po związaniu twardy jak szkliwo.
Od paru lat działa to znakomicie, karasiom to chyba nie szkodzi,
jest to rodzaj cementu, po wypłukaniu wydaje się być obojętny
dla wody mniej więcej tak, jak beton.

No chyba, ze zamiast jednej warstwy folii kładziesz 10
(powiedzmy, że każda płachta folii sięga do samej góry
wodospadu) i co któryś układany kamień przekładasz
kolejnymi warstwami folii. (Najwyższa - najkrótsza).
Wtedy woda po wypełnieniu luk pod kamieniami
będzie zmuszona płynąć jako tako po wierzchu.
Pomysł taki sobie, bardzo teoretyczny.

Pozdrawiam calvi

5. Data: 2004-08-12 13:13:51

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK, ale chodzi o to, że u szczytu stromizny następuje zetknięcie kamienia z
> folią na jednym poziomie.
>
> woda:

Może coś w tym stylu w takim razie:
___________
\(OOOOO00000)
__________ \__________
\
________ \
      \ \(OOOOOOOOOO)
\ \ _________
\
\ (000000000000)
\
\___________

Pozdrawiam calvi

6. Data: 2004-08-12 14:45:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Więcek" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
> pod kamienami i wypływa pod najniższym kamieniem (spływa po folii pod kamieniami).

Po pierwsze trzeba poeksperymentowac. Po drugie, moze samo ulozenie nie
wystarczy, a trzeba tu i owdzie uszczelnic.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2004-08-12 15:54:21

Od: "bobee" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może coś w tym stylu w takim razie:
> ___________
> \(OOOOO00000)
> __________ \__________
> \
> ________ \
> \ \(OOOOOOOOOO)
> \ \ _________
> \
> \ (000000000000)
> \
> \___________

wlasnie o to mi chodzilo, no i oczywisci ezeby woda sie nie cofala to
kamienie musza miec lekki spadek. Ja mam zrobiona kaskade z polamanych plyt
kamiennych i jest idealnie ze wzgledy ze da sie to latwo uszczelnic

pzodr.

8. Data: 2004-08-13 06:44:45

Od: "Katarzyna Więcek" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

bobee <b...@v...pl> napisał(a):

> [...]

Tak też próbowałam, ale efekt był mizerny. Nie obyłoby się bez uszczelniania.
Natomiast próba z "pełną mocą" mojej pompki (Aquael 10000 -> 9000l/h)
pokazała, że bobee miał(a) rację. Porządny przepływ, rzędu 150 l/min daje taki
strumień, że woda sunie po kamieniach aż miło. Oczywiście trochę nadal znika
pod kamieniami i pojawia się na samym dole, ale jest to ilość tak mała (w
stosunku do reszty) że i tak zostaje spora warstwa wody na kamieniach.

A co do uszczelniania - co sądzicie o Specjalistycznym Uszczelniaczu Dekarskim
firmy Soudal (klei nawet pod wodą)?? Miał ktoś jakieś doświadczenie z żywymi
organizmami w wodzie po takim specyfiku??

9. Data: 2004-08-16 17:02:29

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pod kamienami i wypływa pod najniższym kamieniem (spływa po folii pod

Kamienie można ułozyć na foili na warstwie zaprawy cementowej (z separatorem
wapnia). Mozna również użyć nie toksycznego Mastyksu (Olkit), położonego na
folii w miejscu uszczelnienia. Na Mastyks kładziemy oczyszczony z pisku kamień
który będzie progiem przez który przepływa woda na nizszy poziom. Nie wiem
jakią masz konstrukcję tej kaskady, czy woda spada z kamienia na kamień (to
wodospad) czy przelewa się do położonych niżej mini zbiorników (to kaskada).

Pozdrawiam
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

Farba chlokauczukowa na ogrodzenie - którą wybrać ?
fiołki?
aronia
Kwiaty na balkon na teraz?
Lublin Mistrzostwo Swiata Ostrzenie noza kosiarki