Kawałek zęba po wyrwaniu - co robić

1. Data: 2005-02-28 06:51:04

Temat: Kawałek zęba po wyrwaniu - co robić
Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
10 lutego złamała mi się górna trójka. 16 lutego stomatolog wyrwał mi korzeń. 19
lutego (sobota) "obolałość" po wyrwaniu zęba przeszła w lekki ból, a dziąsło po
zewnętrznej stronie, przy dotyku (nawet twarzy pod nosem) bolało solidnie. 21
lutego znów wylądowałam na fotelu dentystycznym i stomatolog (bez znieczulenia)
oczyścił mi dziurę po zębie, stwierdził, że zostały tam kawałki blaszki.
Powiedział, że nie będzie mnie dalej męczył i wsadził mi tam jeszcze jakieś
lekarstwo. Stwierdził, że jak coś zostało, to już samo wyjdzie.
Mam pytanie: jak długo "to" może wychodzić? Jest już 28 luty, dziąsła po dziurze
mam rozpulchnione, a ta góra dalej boli, przy dotknięciu palcem solidnie.
Czy mam jeszcze czekać? Czy iść do tego stomatologa? Czy lepiej poszukać
chirurga?
Z góry pięknie dziękuję za pomoc.
Bogna

2. Data: 2005-02-28 13:36:39

Temat: Re: Kawałek zęba po wyrwaniu - co robić
Od: "gostek" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> lutego znów wylądowałam na fotelu dentystycznym i stomatolog (bez
znieczulenia)
> oczyścił mi dziurę po zębie, stwierdził, że zostały tam kawałki blaszki.

Specem nie jestem, ale slyszalem, ze to zostawanie jakis blaszek, zdarza sie
najlepszym chirurgom.

> [...]
> Czy mam jeszcze czekać? Czy iść do tego stomatologa? Czy lepiej poszukać

Ja bym poszedl do dobrego chirurga chocby na konsultacje. Nie piszesz co
prawda co np. oznacza to rozpulchnienie dziasla, a dotykanie palcami nie
jest najlepszym pomyslem. Zreszta tak jak juz pisalem specem nie jestem.

Po 18 dniach w przypadku wszystkich moich wyrywanych zebow (a bylo ich
kilka), dziasla zupelnie sie uspokoily i w zasadzie byly niemal jakby
zabiegu nie bylo (niemal bo wiadomo, ze rana sie calkiem nie goi po 18
dniach).

3. Data: 2005-02-28 23:30:54

Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

28 Feb 2005 07:51:04 +0100, Marianka napisał(a):

> [...]
> Czy mam jeszcze czekać? Czy iść do tego stomatologa? Czy lepiej poszukać

Idź do jakiegoś chirurga szczękowego. Lepiej nie czekaj i nie męcz się
dłużej.

Kaja

4. Data: 2005-02-28 23:31:10

Od: "Piotr" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy mam jeszcze czekać? Czy iść do tego stomatologa? Czy lepiej poszukać

Trudno zaocznie stwierdzić, ale mało prawdopodobne, żeby pozostały kawałki
zęba (mnie się nie zdarzyło) ale jak kość trochę ucierpiała, to jakieś
drobne odłamki mogły pozostać. Nic groźnego. Ból najprawdopodobniej nie jest
spowodowany nimi tylko przypuszczalnie zapaleniem zębodołu. Tak się dzieje
jak po rwaniu nie przyłożysz się do zaleceń. Przypuszczam, że wypłukałaś,
wyssałaś lub w inny sposób pozbyłaś się skrzepu z zębodołu. A jest on
warunkiem gojenia się rany. Rewizję rany po kle może zrobić każdy
średniorozgarnięty dentysta, nie musi być chirurgiem.
Piotr

Testy z rodzinnej
Testy z rodzinnej
[NAGŁY ZGON] - Przykra sprawa.., a co na to medycyna?
Szyja trzaski
Przyczyny facial blushing