Ketchup - :)

51. Data: 2014-08-02 15:30:25

Temat: Re: Ketchup - :)
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Jul 2014 11:00:52 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> Tak wiem, profanacja ale jednak wiele osób lubi.
> Mnie czasami też nachodzi.
> Zaprawiam pomidory ale ketchupu to mi się nie chce.
>
> Ostatnio bedac na biwaku skorzystałem z ketchupu porzadnej firmy kotlin, po
> czym w moje rece wpadł ketchup biedronkowy bodaj madero.
> I co ciekawe - madero duzo lepszy.
>
> Przeczytałem ulotkę i okazuje sie ze madero (robiony przez daytonę) jest
> przygotowany z prawie 2 x takiej ilości pomidorów jak kotlin.
> I oczywiscie jest mimo to droższy...
>
> Ot marka...

Mnie się swego czasu nawinął pod rękę
http://www.byodo.de/hot_ketchup.html?&L=1 i od tego momentu wygrał u mnie ze
stosowanym przez lata ketchupem Pudliszek.

[ Foreman: If we don't stop the nerve deterioration quickly, he'll be ]
[ paralyzed for life. House: Well, luckily, at this rate that should only ]
[ last about a week. ("House M.D. 1x13 Cursed") ]

52. Data: 2014-08-28 13:09:23

Od: Karol Piotrowski <k...@n...onet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do pizzy amerykańskiej, to jest ketchup właśnie. A do włoskiej,
> przypuszczam, że sugo.
Znani mi osobiście oraz poznani na forach mieszkańcy USA są głęboko
zadziwieni pomysłem jedzenia pizzy z ketchupem, i jest to najczęściej
wymieniane w kategorii "najdziwniejsza rzecz, jaką widziałem w polskim
żywieniu".

To raczej pizze z byłego bloku socjalistycznego, czyt. rozwałkowane na
okrągło zapiekanki z pieczarkami, kiełbasą i koncentratem pomidorowym są
spożywane z ketchupem;) Nawet jak pojawiły się u nas pizzerie, gdzie się
pizze nazywały "po włosku" (Europa pełną gębą) i wzorcem smaku i
światowości stała się "hawajska" z tanią szynką i ananasem, to na stole
zaczęto stawiać zwykle coś na kształt sosu marinara i sosu czosnkowego
na jogurcie i majonezie w sosjerkach - mimo to tradycja zwycięża i
ketchup Aro wciąż zdobi pizzeryjne stoliki w naszych sielskich lokalach.
W co lepszej klasy jadłodajniach (np. tych, gdzie z oferty wykluczono
zapiekanki, hamburgery i hot dogi, a największa pizza nie jest rozmiaru
całodziennego zaopatrzenia w węglowodany i wyrób seropodobny dla rodziny
wielodzietnej) ketchup jest dostępny na prośbę klienta, aby nie
odstraszać wielkomiejskich snobów, którzy uciekają z obrzydzeniem na sam
widok czerwonej butelki z płynem nieniutonowskim na stoliku.

Karol Piotrowski

53. Data: 2014-08-28 19:57:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Karol Piotrowski napisał:

> [...]
> zadziwieni pomysłem jedzenia pizzy z ketchupem, i jest to najczęściej
> wymieniane w kategorii "najdziwniejsza rzecz, jaką widziałem w polskim

Tutaj jest próba syntetycznego potraktowania tematu:

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=2012011
6112206AAOUVgE

Wynika stąd, że może nie jest to obyczaj amerykański, ale też nie
można go nazwać polskim wynalazkiem. Chociażby do Meksyku wspominanego
w odpowiedziach mają stamtąd bliżej. Nie jest też tak, że granica
meksykańska rozdziela dwa całkiem odrębne światy, nie wszyscy na północ
od niej muszą zawsze traktować ten drożdżowy placek tak samo.

> [...]
> odstraszać wielkomiejskich snobów, którzy uciekają z obrzydzeniem na
> sam widok czerwonej butelki z płynem nieniutonowskim na stoliku.

Ciekawe jak rzecz się ma z frytkami. W których miejscach na świecie
mazianie frytek ketchupem jest rzeczaą oczywistą, a gdzie uznają
to za "najdziwniejszą rzecz w żywieniu"? No i co na ten temat sądzą
wielkomiejskie snoby.

--
Jarek

54. Data: 2014-08-28 20:05:14

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mazianie frytek ketchupem jest rzeczaą oczywistą, a gdzie uznają to za
> "najdziwniejszą rzecz w żywieniu"? No i co na ten temat sądzą

A mazianie frytek w majonezie? Chyba należy do tradycji?

Ewa

55. Data: 2014-08-28 21:20:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> A mazianie frytek w majonezie? Chyba należy do tradycji?

Należy, ale też nie wiem co wielkomiejskie snoby na to. Z frytkami
jest tak, że ich mazianie należy do tradycji. Substancjami różnymi,
w tym płynami nieniutonowskimi. A tradycja powstaje wtedy, gdy ktoś
raz coś zrobi, a potem najdzie go ochota powtórzyć. Jej wiele więcej
nie potrzeba.

Jarek

--
Po ceremonii w pałacu ślubów... państwo młodzi udali się do rady
zakładowej, gdzie dostali wiązanki ślubnych kwiatów. Wszyscy wzruszeni

Świeży koperek, natka pietruszki - przechowywanie przez parę dni
Trucizna nasza powszechna.
Napaliłam dziś...
I na moje wyszło!
czym umyć